Hva hører du på NÅ (musikk) - Del 3?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Slå sammen trådene? for all del, men en smule påtvunget og skamløst historieløst i forhold til de få sliterne som fortsatt henger igjen og poster.
    For de med visse SM-tendenser (og andre, for all del) anbefaler jeg å lese seg igjennom lytte-tråden(e) f.om tida rundt 18.12.10 og frem til splittelsen 01.04.13 . Les det som står, pluss litt mellom linjene . En post fra et medlem i en annen tråd, datert 12.4.13, med en direkte innrømmelse om aktiv målbevisst sabotasje i over 2 år er episk, ufattelig og lite overraskende på samme tid, men den får i hovedsak stå bortimot uimotsagt, og det er trist for HFS´del, den gang da, som nå.
    Sentralen hadde god stigning og sitt høydepunkt rundt 2010/2011 , mye bra folk har forsvunnet etter den tid. Fikk endel nye venner den gang og før det, noen få holder ut her på sentralen, de fleste har rømt, ellers møtes vi i det virkelige liv, eller i mer lukkede fora på slike sosiale medier.
    Slenger innom sentralen 2-3 ganger i uka og skummer igjennom det jeg er interessert i, aktivitetsnivået med skiver, messer, reiser, konserter og alt det andre har ikke forandret seg med åra, men bruke tid med å dele med alle her på sentralen, hvorfor, sure irriterte meg?

    Så hva nå? ikke la posten min bli en avsporing og drepen av den fremragende høre NÅ - tråden og de som er aktive her, ta den diskusjonen et annet sted. For min egen del tusler jeg heller bort til Blæst og ser på Mystery Lights som et perfekt vorspiel til morgendagens konsert med Mystery Lights på Revolver i Oslo. Kos dere med musikk, uansett hva det er.

    For det første, enig i at dette kan vi opprette en egen tråd for slik at vi får veid for og imot. Men jeg må bare få sagt at jeg opplevde det slik da jeg vendte tilbake til asylet igjen at nå var behovet for to tråder heldigvis borte igjen. Det er musikkforskjeller i de to trådene, og siden jeg skriver i begge så opplever jeg å være i stuss hvor jeg skal poste ting. Det er nok best å la fortid være fortid, selv om noen sikkert føler for å ignorere enkeltpersoner på grunn av politiske meninger eller hva faen vet jeg.

    Men hvis bare et par mener at de fortsatt trenger denne sperren mellom de to trådene for å orke å forholde seg til lyttetråder så bør de ikke slås sammen. Hvis sammenslåing betyr å ofre så mye som et medlem så er det bedre at det er to tråder. Kjekt å se deg igjen her inne, Eros. Godt musikkbidrag som vanlig. Reiser du til Benidorm i høst? :cool:

    Får bidra med noe selv da. Ingen post uten musikk bør være et motto for tråden/e. Første skive ut i dag er Lionheart av Kate Bush. Jeg får åpenbart kick og kjør på enkelte artister om dagen, og det er egentlig ganske hyggelig. Det fører i alle fall til at jeg hører på mye musikk. :)

    kate-bush-lionheart-album-c73aa42cc795a162a3f30664435ddd05.jpg

    Alternativt cover til Tidal-versjonen.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.385
    Antall liker
    34.043
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Vassendgutane - Xo (tidløs)



    Æ innrømme det. Åpent å ærlig. De her gutan har noe ekte over seg. Ujålete og rett fra hjertet. Skjønner ikkje korfor de skal få så mye tyn.4


    Tekster til ettertanke, som tar opp viktige ting.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Israel Nash er fin-fin. Har hørt han to ganger i Folken, har enda tinnitus etter den siste konserten i vinter.

    DHB - Time Flies (2012)

    last ned (14).jpg
     

    TerryGib

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2011
    Innlegg
    1.688
    Antall liker
    2.921
    Sted
    Bergen
    The Pretenders - II (1981)
    image.jpg


    UK-80's som har har tålt tidens tann.


    Alltid trodde at denne perlen var skrevet av Chrissie Hynde sjøl, men presentert i en annen
    setting for noen uke siden fant eg ut at det er sjølvaste britpopens geni nr. 1 som står bak låten.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Tester ut denne, men skepsisen er stor:

    Fabulous Thunderbirds - Strong Like That (Severn Rec., 2016)

    f03fe10e49fb3dc0ba69e680e8eeddff.jpg


    Vel, ikke verst, litt daft og tradisjonelt. Egentlig et soloalbum fra Kim Wilsons side. Det er mest et tradisjonelt Blues-/R´n´B-album med mye fett munnspillarbeid. Kun Wilson er igjen fra gamle dagers storhetstid, med delvis unntak av gitaristen Johnny Moeller som ble med i 2007. Bassisten Preston Hubbard ble forøvrig funnet død 17. august i år. Fant faen ingen videoer.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Hollis Brown - Cluster of Pearls (Alive Naturalsound, 2016)

    4.jpeg


    EP utgitt på Record Store Day, men nå også digitalt. 4 uutgitte kutt pluss to (Hey Baby og Cold City) som ikke har vært på vinyl tidligere. Bra saker? Yesss! Igjen fant jeg ikke video (den metanolen, den metanolen).
     
    Sist redigert:

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Vil bare avslutte diskusjonen om en eller to tråder fra min side. Det jeg er på utkikk efter er inspirasjon til:

    1) Nye, ferske utgivelser fra både kjente og ukjente band og artister.

    Jeg vil altså ha ny informasjon, ikke repetisjon. Dessuten ønsker jeg kommentarer til utgivelsene.

    Jeg ønsker meg altså nyheter og orker ikke å se samme albumet lagt ut igjen og igjen av samme person med relativt korte mellomrom. Hvis man slavisk følger trådtitlene, så er jo det faktisk korrekt oppførsel, men det er ikke særlig utviklende.

    Jeg ønsker også tips om utgivelser fra 50-, 60- og 70-tallet (eller nårsomhelst) jeg aldri har hørt (om). Altså ikke-nyheter.

    Denne tråden gir meg det jeg ønsker, den andre tråden ikke.

    Og så vil jeg bemerke at jeg ikke har noe i mot folk i den andre tråden. Bare trivelige mennesker der. :)

    ----------------

    OK, that´s it fra min side.

    Her en fyr jeg tror jeg har alt av på vinyl. Ny utgivelse fra Van der Graaf Generator i slutten av september forøvrig.

    Peter Hammill - The Silent Corner and the Empty Stage (Charisma, 1974)

    silentc.jpg


    Suverent cover. Og musikk.


    Randy California (Spirit) på gitar.
     
    Sist redigert:
    X

    X186841

    Gjest
    Her er en live opptreden fra 11/8-16 , helt greit men litt slappt ?



    Tester ut denne, men skepsisen er stor:

    Fabulous Thunderbirds - Strong Like That (Severn Rec., 2016)



    Vel, ikke verst, litt daft og tradisjonelt. Egentlig et soloalbum fra Kim Wilsons side. Det er mest et tradisjonelt Blues-/R´n´B-album med mye fett munnspillarbeid. Kun Wilson er igjen fra gamle dagers storhetstid, med delvis unntak av gitaristen Johnny Moeller som ble med i 2007. Bassisten Preston Hubbard ble forøvrig funnet død 17. august i år. Fant faen ingen videoer.
     

    Harald HM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Innlegg
    2.251
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Åge i Royal Albert Hall. På NRK.

    Ca 36 år siden vi var på russetreff til Mo i Rana og Sambandet Live;).

    Guttene holder seg godt:cool:
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Fått superkritikker, bl.a. i Austin Chronicle, men synes det ble en smule glatt efter første runde:

    Jack Ingram - Midnight Motel (Rounder, 2016)

    600x600bb-2.jpg


    Ventet litt med å skrive dette, kanskje ikke så dumt, for nå begynner det virkelig å komme seg, altså utgivelsen. :) Han serverer bra tekster, ganske så personlige. Suverent spilt og fremført. Dette tror jeg blir bra saker. Hans første på 7 år.


    Hvem står bak bardisken efter ca. 1:20?
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.272
    Sted
    Oslo
    Vil bare avslutte diskusjonen om en eller to tråder fra min side. Det jeg er på utkikk efter er inspirasjon til:

    1) Nye, ferske utgivelser fra både kjente og ukjente band og artister.

    Jeg vil altså ha ny informasjon, ikke repetisjon. Dessuten ønsker jeg kommentarer til utgivelsene.

    Jeg ønsker meg altså nyheter og orker ikke å se samme albumet lagt ut igjen og igjen av samme person med relativt korte mellomrom. Hvis man slavisk følger trådtitlene, så er jo det faktisk korrekt oppførsel, men det er ikke særlig utviklende.

    Jeg ønsker også tips om utgivelser fra 50-, 60- og 70-tallet (eller nårsomhelst) jeg aldri har hørt (om). Altså ikke-nyheter.

    Denne tråden gir meg det jeg ønsker, den andre tråden ikke.

    Og så vil jeg bemerke at jeg ikke har noe i mot folk i den andre tråden. Bare trivelige mennesker der. :)

    ----------------

    OK, that´s it fra min side.
    God oppsummering. Altså bør man ha to tråder. Det funker utmerket nu & genererer ingen uenigheter av betydning.


    mvh
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Fått superkritikker, bl.a. i Austin Chronicle, men synes det ble en smule glatt efter første runde:

    Jack Ingram - Midnight Motel (Rounder, 2016)

    Vis vedlegget 395907

    Ventet litt med å skrive dette, kanskje ikke så dumt, for nå begynner det virkelig å komme seg, altså utgivelsen. :) Han serverer bra tekster, ganske så personlige. Suverent spilt og fremført. Dette tror jeg blir bra saker. Hans første på 7 år.


    Hvem står bak bardisken efter ca. 1:20?
    Prøver den.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Får gi denne en lite kjapp en før jeg pakker snippeska og vender nesen nordover.

    Paul Simon - Stranger to stranger (2016)

    last ned (21).jpg
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Hun dro fra NYC til LA og snekret sammen dette:

    Melaena Cadiz - Sunfair (Misra Rec., 2016)

    Cct5sA-WEAA12tk.jpg


    Vakre saker, enkelt instrumentert, det viktigste her er stemmen, tekstene og melodiene. I den rekkefølgen. Det hele åpner med "Smoked a joint, fell asleep.....", så da måtte jeg høre på resten. Selv tar jeg en kald en. Må nok få flere runder. Kom ut tidligere i år.

     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Reinspikka R´n´R her fra denne karen som vanlig, men gjennomarbeidet:

    Tim Carroll - It´s All Politics (594509 Rec., 2016)

    51kM1yJQ25L._SS500.jpg


    Her er det bare å guffe på. Masse feit gitarspilling. Ølmusikk så det holder. :)

     
    X

    X186841

    Gjest
    Stereo Total - Morose

    En sviske til ett skinkesmørbrød og en Aass Stout.

     
    X

    X186841

    Gjest
    Sonic Jesus - Reich

    [FONT=&quot]Italiensk psych.

    It's Velvet Underground, raped by Spacemen 3, dressed in neo-psychedelia, folk imprinted and shoegaze nuances. [/FONT]

    [FONT=&quot]Their powerful wall of sound created by hypnotic melody and wild saturation of dark pulsating noise will take you on an unforgetable musical journey.
    [/FONT]

     
    X

    X186841

    Gjest
    Les Rallizes Dénudés - 黒い悲しみのロマンセ或いはFallin' Love With

    Japansk gruppe 1967-1997 , her fra 1993.


    Litt mer.

     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.385
    Antall liker
    34.043
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Haren har en hard en - Early dayz (Rabbit Glover records, 1997)



    Samler med mytisk og mystisk Trondheimsband som herjet vilt i Trondheim på midten av 90 tallet. Tross en meget begrenset produksjon å vise til, har gjengen nærmest heltestatus i engere kretser i Midt-Norge. Historiene vil ha det til at debutskiva var ferdig innspilt og mastret, men mastertapene ble destruert under en uforklarlig brann i studio, bare dager før det var meningen å trykke skiva (onde tunger vil ha det til at enkelte band-medlemmer ikke ønsket at skiva skulle se dagens lys - interne stridigheter om låtkreditering skal ha vært et usedvanlig betent tema) I samme brann forsvant også notearkene til samtlige låter ment for debutplata, og de som først har hørt eller sett "Haren har en hard en" vet at dette er musikk så kompleks, så uforutsigbar og så krevende at det rett og slett ikkje lar seg gjenskape uten å ha notene å forholde seg til.

    Derfor er det ekstra gledelig at denne samleren nå er tilgjengelig, trykket i 27 eks på karsk-farget vinyl. Dette er demoinnspillinger og ymse liveopptak som har ligget i forvaring hos vokalist og låtskriver Marvin B. Alle i en årrekke og spesielt friskt er låtene som er hentet fra den legendariske konserten fra Svartlamoen, sommeren 94.

    Her får vi gjenhør med klassikere som "If You Can't Live Without Me, Why Aren't You Dead Yet?" og "I have a rocket in my network socket". Dette er prima vare, og en fin tidsreise til en litt glemt periode av trønderrocken.

    Finner dessverre ikke noe på tuben.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.671
    Antall liker
    12.158
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Haren har en hard en - Early dayz (Rabbit Glover records, 1997)



    Samler med mytisk og mystisk Trondheimsband som herjet vilt i Trondheim på midten av 90 tallet. Tross en meget begrenset produksjon å vise til, har gjengen nærmest heltestatus i engere kretser i Midt-Norge. Historiene vil ha det til at debutskiva var ferdig innspilt og mastret, men mastertapene ble destruert under en uforklarlig brann i studio, bare dager før det var meningen å trykke skiva (onde tunger vil ha det til at enkelte band-medlemmer ikke ønsket at skiva skulle se dagens lys - interne stridigheter om låtkreditering skal ha vært et usedvanlig betent tema) I samme brann forsvant også notearkene til samtlige låter ment for debutplata, og de som først har hørt eller sett "Haren har en hard en" vet at dette er musikk så kompleks, så uforutsigbar og så krevende at det rett og slett ikkje lar seg gjenskape uten å ha notene å forholde seg til.

    Derfor er det ekstra gledelig at denne samleren nå er tilgjengelig, trykket i 27 eks på karsk-farget vinyl. Dette er demoinnspillinger og ymse liveopptak som har ligget i forvaring hos vokalist og låtskriver Marvin B. Alle i en årrekke og spesielt friskt er låtene som er hentet fra den legendariske konserten fra Svartlamoen, sommeren 94.

    Her får vi gjenhør med klassikere som "If You Can't Live Without Me, Why Aren't You Dead Yet?" og "I have a rocket in my network socket". Dette er prima vare, og en fin tidsreise til en litt glemt periode av trønderrocken.

    Finner dessverre ikke noe på tuben.
    De tapene burde vært destruert for lenge siden. Jeg opplevde dette bandet live på UFFA huset en gang. De varmet opp for Oslobandet Whitin Range. Et par timer etter konserten var bandet oppløst..
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn