Tok ikke advarselen alvorlig. Det skal jeg gjøre neste gang. Tar meg heller en øl.akkurat ja, holder nok med singelformatet, en langspiller ville fort blitt hakket for strengt. Nylig reutgitt i 700 ex, kopiene gikk fort som fy (!!)
dere er herved advart...........
Leif Andersson - "Med andra ord/Kind mot kind"
tenkte å avspille den en gang til i kveld før man avrunder søndagen med noe på en eller annen flaske, trenger det nå.Tok ikke advarselen alvorlig. Det skal jeg gjøre neste gang. Tar meg heller en øl.akkurat ja, holder nok med singelformatet, en langspiller ville fort blitt hakket for strengt. Nylig reutgitt i 700 ex, kopiene gikk fort som fy (!!)
Han var ikke helt god han der karen der.Tok ikke advarselen alvorlig. Det skal jeg gjøre neste gang. Tar meg heller en øl.akkurat ja, holder nok med singelformatet, en langspiller ville fort blitt hakket for strengt. Nylig reutgitt i 700 ex, kopiene gikk fort som fy (!!)
Jeg tar en runde til jeg også. Førsteinntrykket var godt. Kanskje ikke gull, men i grenseland mellom 7 og 8 kanskje.Wilco - Schmilco (Anti, 2016)
Vis vedlegget 400024
Endelig! Etter noen travle dager her og der, kan man omsider synke ned i godstolen. Og for ei plate som ligger og venter!
Anmeldelsene har jo vore strålende, kompisene er lunke og på grensen til misfornøyde. Trenger nye kompiser. Nekter å tro at dette er annet enn gull.
langt ifra dritt akkurat nå, akkurat herTestet denne:
The Handsome Family - Unseen (Loose Music, 2016)
Vis vedlegget 399866
Dog er jeg daff i dag i det fine været, men dette gjør meg enda daffere. Kanskje, men bare kanskje, bedre en kald vinternatt. Akkurat nå er dette i nærheten av dritt.
Enig. Virket å være et stykke unna dritt i alle fall, og ja, har nok hørt det før. Gold singelen er jo resirkulering av den snappy saken som ble brukt i true detective, som eg ikkje husker tittelen på i farten.langt ifra dritt akkurat nå, akkurat herTestet denne:
The Handsome Family - Unseen (Loose Music, 2016)
Dog er jeg daff i dag i det fine været, men dette gjør meg enda daffere. Kanskje, men bare kanskje, bedre en kald vinternatt. Akkurat nå er dette i nærheten av dritt.
Fungerer som balsam til en rolig morrastund med tynnslitte nerver etter ei helg i sus og dus og mye børst.
Dog har vi vel hørt dette før fra ekteparet Sparks
artig plateDenne har jeg sett frem til:
Dex Romweber - Carrboro (Bloodshot, 2016)
Vis vedlegget 398491
Innfrir? Definitivt!. Han fikser og ordner det meste på egenhånd og resultatet er masse varierte saker, både stemmebruk, sjanger og instrumentering. Åpner vakkert med I Had a Dream og så sjangler han "stødig" videre. Surf, Rockabilly, crooning, suveren pianospilling ++ i en herlig lapskaus.
Videoer? Fant ingen. Får ta et glass vin til.
Nja, Jon uten H er litt feil, litt bondsk på tullemåten. Derimot er Jonny uten H helt konge.Jon and the vons - Greatest hits vol.1 (Soundflat, 2016)
Kan ikkje anna enn å like et band som er såpass (u)prentisiøse at de kaller debuten for Greatest hits vol.1
Dette er enkel musikk for enkle sjeler. Begge beina trygt planta i 60s garagen, og både fuzz og farfisa er brukbart ivaretatt her.
Primitivt og fint, kanskje ikkje helt utenkelig at man kan like dette dersom man har sans for en herremann ved navn Billy Childish, som har gitt ut over 5 plater.
Merk at det er Jon uten h forøvrig....