Hva hører du på NÅ (musikk) - Del 3?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Necromantix - A Symphony of Wolf Tones & Ghost Notes (Hellcat, 2016)

600x600-7.jpg

Symfoni og symfoni; vel Danmark/California-trio som gir jernet i passe hard Rockabilly. En fryd å høre på. Sannsynligvis mer enn bra live. Fant ingen videoer.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.298
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    kaffetaffel av halvgammal sort

Jimmy Buffett ‎– Son Of A Son Of A Sailor (1978 )

20161026_100349982_iOS.jpg

særlig mer hengekøyelaidback blir det ikke

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.298
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    blitt mye av denne karen i det siste, nå gjenutgis de to første skivene hans også, spesielt må nok Lubbock hankes, tenker jeg.

Denne er heller ikke verst. Slettes ikke!:)

Terry Allen & The Panhandle Mystery Band ‎– Bloodlines (1983)

20161026_104102711_iOS.jpg

Eviledorf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    Iron Maiden - The Complete Album Collection (1980 - 1988)

Kom i skade for å kjøpe de åtte første Maiden platene for en tid tilbake. Tidligere har jeg bare plukket en plate iblant, men denne gangen ble samtlige spilt etter hverandre. Angret litt mellom Piece of Mind og Powerslave, men så ble det brått uaktuelt å sette på noe annet. Og vurderte å kjøre en ny runde når Only the Good Die Young var ferdig.

Maiden var en stor favoritt i (pre)tenårene på 80 tallet, men har hørt lite på de etter det. Mainstream musikken på 80 tallet var som kjent ikke spesielt bra. Og i stedet for å omfavne Wham, Bonnie Taylor og New Kids on the Block ble det Iron Maiden på meg. Lite viste jeg om alle de gode bandene som lå og vaket i undergrunnen på den tiden.

Synes Maiden har holdt seg rimelig bra og det vises vel igjen også på populariteten til bandet. Men om jeg ikke hadde disse på repeat på gutterommet ville jeg nok flirt litt hånlig om noen anbefalte dette. Men det er noe med de bandene man har med seg i bagasjen.

maiden.png

Auditor

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Antall liker
    4.354
    Torget vurderinger
    1
    Når kjøpte du den, Eviledorf? Og ikke minst HVOR??? Jeg har alle de der fra før på annet format, men det ville vært utrolig kult å få i den boksen. Og Seventh Son er intet mindre enn sitt tiårs beste metalplate, imo..genialt album:cool: Infinite Dreams er min favoritt der..

Eviledorf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    Når kjøpte du den, Eviledorf? Og ikke minst HVOR??? Jeg har alle de der fra før på annet format, men det ville vært utrolig kult å få i den boksen. Og Seventh Son er intet mindre enn sitt tiårs beste metalplate, imo..genialt album:cool: Infinite Dreams er min favoritt der..
    Den røde boksen kjøpte jeg for ca. 2 år siden på Apollon i Bergen. Den inneholder de tre første platene, men det er plass til de sju neste vinylene også. De kom vel i to bolker etter dette med noen måneders mellomrom. Aner ikke om de får kjøpt boksen ny lenger, men platene er det vel greit å få tak i.

Fjellreven

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.09.2013
    Antall liker
    3.212
    Sted
    Heme
    Torget vurderinger
    2
    Justin Townes Earle - Harlem River Blues

Måtte hanke inn noe av han karen her etter å ha mottatt sånn i snitt en pakke i uken med en anonym lapp med "har du kjøpt Justin Townes Earle nå? " og en død gnager av assorterte størrelser. Sist uke nektet postmannen å gå med på dette lenger, da var det en svimeslått grevling som våknet til live og stakk til skogs, det siste vi så av den var et poststempel med Sædalen på.
    Forhhåpentligvis blir det slutt nå. Og dette albumet er for øvrig utmerket.

IMG_1952.jpg

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Dexateens - Teenage Hallelujah (Cornelius Chapel Rec., 2016)

halleluhjah.jpg

Discogs gir denne 1 stjerne. Vel, så dårlig er det ikke i mine ører. Det er faktisk bra, men kanskje litt daft her og der og uten en rød tråd. Men, som sagt, stort sett bra saker. Fant ingen videoer.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den røde boksen kjøpte jeg for ca. 2 år siden på Apollon i Bergen. Den inneholder de tre første platene, men det er plass til de sju neste vinylene også. De kom vel i to bolker etter dette med noen måneders mellomrom. Aner ikke om de får kjøpt boksen ny lenger, men platene er det vel greit å få tak i.
    Vet du at Paul Di'Anno var innom Bergen på privat besøk over i alle fall en måneds tid rundt årtusenskiftet? Han stakk flere ganger innom min daværende krypt for litt hyggelig prat over en kopp kaffe og litt god musikk, men aldri metall. 8)

Her spilles Sylvians vakre Gone To Earth.

david_sylvian_gone_to_earth.jpg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.298
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    en kar med sympatiene sine på plass

Otis Gibbs - Mount Renraw (2016)

mye nedpå denne skiva, noe som kler ham

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Dikt med musikk til, eller musikk man forsøker å småsnakke til. Her var musikken ferdig innspilt og Beefheart småsynger teksten (som er meget bra).

Eviledorf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    Vet du at Paul Di'Anno var innom Bergen på privat besøk over i alle fall en måneds tid rundt årtusenskiftet? Han stakk flere ganger innom min daværende krypt for litt hyggelig prat over en kopp kaffe og litt god musikk, men aldri metall. 8)
    Interessant. Jeg vet at han spilte konsert på Garage, men var ikke klar over at han var her så lenge. Godt mulig konserten ikke var i løpet av dette besøket heller.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.298
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    jupp, ganske fornøyd med det

Todd Snider - Happy To Be Here (2000)

en hardtarbeidende amerikaner? eller bare driver han med en hel masse greier for å slippe å jobbe?

det er nå noe med Todd, det er bra sikkert

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Interessant. Jeg vet at han spilte konsert på Garage, men var ikke klar over at han var her så lenge. Godt mulig konserten ikke var i løpet av dette besøket heller.
    Nei, det var ikke i den forbindelse. Han drev med noe alternativ-greier så han var på besøk hos folk i det miljøet. Og med alternativ-greier så mener jeg ikke alternativ musikk, selv om det også som oftest hører med. Det var en som traff ham i det miljøet som tok ham med til meg første gang siden jeg også jobbet i musikkbransjen. En svært hyggelig og ydmyk person uten de store tankene om seg selv som stjerne.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kom plutselig på da han kom inn i krypten første gang. Strakk fram hånden og sa "Hi, I'm Paul". Jeg holdt på å svare "Yes, I know". ;)
    Ok, tilbake til annerledesland i musikkverdenen. Blant norsk alternativmusikk står Holy Toy høyt hos meg, spesielt albumet Warsawa.

holy%u00252Btoy%u00252B-%u00252Bwarszawa.jpg

Det er passende musikk for en cryptkeeper. Og slik låter det i krypten akkurat nå.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.298
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    TOSKSKAP!
    er det å tru at man kan greie seg med ei skarve enslig skive fra doktor Brilleuxant, som skriver helsepåvirkende resepter i full fart på bardisken der på hjørnet

Dr. Feelgood ‎– Stupidity (1976)

20161027_172543342_iOS.jpg

joneinar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2015
    Antall liker
    227
    På vinyl ikveld, live i oslo konserthus på lørdag.

IMG_1874.jpg

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Plateslippdag. Denne karen har fått lagt inn ny lever, men han har ikke dratt inn årene eller stikk-kontakten:

Alejandro Escovedo - Burn Something Beautiful (Fantasy Rec., 2016)

600x600-8.jpg

Dette er bra saker; fyren skuffer jo aldri. Mexikaner som han er, så driter han ut Trump, om enn forsiktig. Musikken er passelig beinhard, mye feit gitar, men med et par rolige kutt. Vel, Rolige og rolige. Han kan jo dette med melodier og ikke bare rocke i vei. Det får han til her. Tror nok dette blir et av helgens album å streame. Vinyl? Nei. Skandale. Uansett er det bare å jekke en kald en, eller flere, fredag kveld.

Mange bra musikere. Scott Mc McCaughey og Peter Buck produserer.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.298
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Bob Woodruff - The Year We Tried To Kill The Pain (2016)

"dessverre" bare en international reissue av den skiva som kom ut i Sverige for tre år sida. Med et ekstra spor. Men bra det da, for denne er jo jekla fin.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn