Hva hører du på NÅ (musikk) - Del 3?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Andreskiven fra denne San Francisco-kvartetten:

    The Peacers - Introducing the Crimsmen (Drag City Rec., 2017)


    Keihn_Crimsmen.jpg


    Bra saker, veldig variert. Tråkker litt i sporene til Ty Segall. Ikke bare en kald en som inntas her. Den forrige utgivelsen var også jævlig bra (der ligger hele utgivelsen på YouTube, denne utgivelsen måtte jeg kjøpe).


     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Nightmen - Can't avoid success (Lovely, 2017)



    Tjah, skulle ikkje forundre meg om de klarer det tittelen sier. Ikkje det at det er dårlig da, men ser ikkje den helt enorme apellen i det store marked for disse svensekene, som flørter med litt sånn 70s protopunk og litt powerpop bl.a.

     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    For lat for skalering

    My Darling Clementine - Still testyfying (2017)



    Supersympatiske Michael Weston King og hans fru er ute med ny skive - country, en dært med soul og litt sånt. Høres pent og pyntelig ut, uten at hakasleppen kommer.

     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Sammy Brue - I am nice (New West, 2017)



    Fyren er vel bare 15 eller 16 fortsatt, og ble vel først kjent fordi han var avbildet på en av de to dræta dårlige platene til Justin Townes Earle.
    Vetkje helt korleis eg skal forholde meg saklig til en guttekvalp knapt tørr bak øran som synger om chicks og sånt. Vel vel, han er nok åpenbart en talentfull pode.


     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Nye runder med Fleet Foxes. Nesten så jeg lurer på om det var forrige album som ved en feiltakelse sto på sist for denne er jo anderledes og bedre enn Helpbessless Blues. Kan aboslutt like den mere nå. Det er jo en flott plate som jeg skal dypdykke mere i. Liker at den er roligere og mer innføkt (?).

     

    TerryGib

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2011
    Innlegg
    1.688
    Antall liker
    2.921
    Sted
    Bergen
    Justin Townes Earle - Single Mothers (2014)

    Sammy Brue - I am nice (New West, 2017)

    Fyren er vel bare 15 eller 16 fortsatt, og ble vel først kjent fordi han var avbildet på en av de to dræta dårlige platene til Justin Townes Earle.
    Vetkje helt korleis eg skal forholde meg saklig til en guttekvalp knapt tørr bak øran som synger om chicks og sånt. Vel vel, han er nok åpenbart en talentfull pode.
    FullSizeRender.jpg


    ~^Tidlig ute - hadde jo chicks allerede for 3-4 år siden.
    Dræta dårlig - e nok ikkje helt enig der. Har sine øyeblikk, lyden e fin fin
    og pedal steelen til Paul Niehaus (Calexico) helt nydeligen.

     
    Sist redigert:

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ^
    K - det var nok i overkant strengt og sutrete. Skal gi den en ny snurr. I trust you.
    Han speller på madammen neste torsdag forresten.
     
    X

    X186841

    Gjest
    Yellow Days

    George van den Broek fra Haslemere i grevskapet Surrey.



     
    D

    Danke

    Gjest
    Har rippet Roger Waters is this the life we really want fra CD til flac, og hører hi res fra mobilen og hodetelefoner. Håper det blir sjanse til å teste anlegget imorgen..

    Sent fra min VTR-L29 via Tapatalk
     

    LowFiGram

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.10.2015
    Innlegg
    410
    Antall liker
    1.125
    THE MUMMIES-RUNNIN'ON EMPTY. VOLUME ONE

    Han stakkaren her fikk helt renneræv da han fikk høre rykter om at noen utro tjenere i platebransjen hadde planer om og gi ut bandet hans på cd.
    IMG_0686.jpg
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Roligere enn forrige utgivelse, men ikke dårligere av den grunn:

    Kevin Morby - City Music (Dead Oceans, 2017)


    kevinmorbycitymusicunnamed-2.jpg


    Her har han gjort hjemmeleksen. Det er ikke så lystig, ikke noe å ha på i bakgrunnen mens man henter noen kalde til vennene. Sette seg ned og lytte er nok anbefalingen. Suverent spilt.Bra tekster.

     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Og så en jeg har ventet på. Disse karene skal jo utgi fem - 5 - fem skiver i år. Da må det vel bli "fort og gæli.?" Og med et dobbeltalbum denne gang? Men, nei:

    King Gizzard & The Lizard Wizard - Murder of The Universe (Heavenly Recordings/ATO, 2017)


    15332962_king-gizzard-releasing-murder-of-the-universe_fcb9987c_m.jpg


    Dette lukter det svidd av. Full gass med gjennomarbeidede komposisjoner. Melbourne-gjengen leverer varene så det holder. Fete gitarer. Kanskje en klassiker, om, la oss si, 20 år?
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Tar denne før det er på huet:

    The Deslondes - Hurry Home (New West, 2017)


    The-Deslondes-publican-nuevo-disco-Hurry-Home.jpg


    Skjønte aldri hvorfor to av karene i dette bandet stakk fra Hurray for the Riff Raff, der kunne de like godt ha forblitt. Dette er uansett suveren New Orleans-Country, hvis man kan kalle det det. Meget bra melodier.

     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Og da begynte det å regne. Kan dog sitte ute å ta en kald en mens musikken spilles. Mange bra utgivelser i dag:

    Slaid Cleaves - Ghost on the Car Radio (Egen label, 2017)


    600x600bb.jpg


    Fire år siden forrige, suverene, Still Fighting the War. Denne utgivelsen høres også meget bra ut. Smådeppede tekster. Melodiene er lette å like, så dette sklir rett ned.

     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Ny fra disse seks folkene:

    Banditos - Visionland (Bloodshot Rec., 2017)


    BS253_Cover_1800_0.jpg


    Igjen en bra utgivelse. Ganske rolig, men småheftig her og der. Suverent spilt med topp vokal, spesielt fra madamen. Høres HER.

     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Kickstarter-finansiert fra texaneren:

    Sam Baker - Land of Doubt (Egen label, 2017)


    75fc98_9eca2056447b4cb9a1cad94a79390944~mv2_d_1657_1509_s_2.jpg_srz_619_763_85_22_0.50_1.20_0.0.jpeg


    I dag svømmer det nesten over av fremragende utgivelser. Baker har sannsynligvis snekret sitt beste album så langt i karrieren. Dette er rett og slett storslagent (for å være litt pompøs). Neddempet, en ensom trompet nå og da, trommer (heldigvis), meningsfulle tekster og Will Kimbrough på gitar. Han spiller gitar selv også, men måtte snu gitaren for noen år siden da en terrorbombe i Peru ødela høyrehånden hans. Tar nok en stund før dette går under huden. Og det er bare bra.

     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.742
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Jeg digger Steve McQueen albumet et par låter av gangen. Hver gang jeg prøver å spille hele blir det kjedelig. Slik har det alltid vært.

    Tror jeg liker dette albumet forresten:
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Og så en jeg har ventet på. Disse karene skal jo utgi fem - 5 - fem skiver i år. Da må det vel bli "fort og gæli.?" Og med et dobbeltalbum denne gang? Men, nei:

    King Gizzard & The Lizard Wizard - Murder of The Universe (Heavenly Recordings/ATO, 2017)


    Vis vedlegget 446182



    Dette lukter det svidd av. Full gass med gjennomarbeidede komposisjoner. Melbourne-gjengen leverer varene så det holder. Fete gitarer. Kanskje en klassiker, om, la oss si, 20 år?


    Denne plata synes jeg virker mer spennende enn forrige. Må ha endel runder, men virker veldig lovende.

    Spoon albumet synes jeg ikke var så bra dessverre.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.742
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Likte ikke Spoon til å begynne med, men etter at jeg "glemte" at det var et spoon album begynte jeg å like det..
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Og så en jeg har ventet på. Disse karene skal jo utgi fem - 5 - fem skiver i år. Da må det vel bli "fort og gæli.?" Og med et dobbeltalbum denne gang? Men, nei:

    King Gizzard & The Lizard Wizard - Murder of The Universe (Heavenly Recordings/ATO, 2017)


    Vis vedlegget 446182



    Dette lukter det svidd av. Full gass med gjennomarbeidede komposisjoner. Melbourne-gjengen leverer varene så det holder. Fete gitarer. Kanskje en klassiker, om, la oss si, 20 år?


    Denne plata synes jeg virker mer spennende enn forrige. Må ha endel runder, men virker veldig lovende.

    Spoon albumet synes jeg ikke var så bra dessverre.
    For meg tråkker disse folkene faktisk opp nye stier. Vi får se fremover.
     
    Ble medlem
    12.08.2016
    Innlegg
    29
    Antall liker
    21
    Det gleder meg å se så mange genuint musikkinteresserte brukere av forumet. Forleden dag var jeg innom en hifi sjappe hvor jeg møtte en kar som fortalte at han førte logg over hvilke kabler han lyttet til. Selv foretrekker jeg musikk.
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.742
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Ladies and gentlemen we are floating in space (1997)

    Har spilt denne Spiritualized skiva noen ganger i det siste etter flere års pause. Bra gjenhør fra Jason Spaceman på sitt beste. Syns han kunne spart seg de der symfoniorkester greiene han holder på med nå om dagene..

     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn