Dylan har ikke for mange ekte kjærlighetslåter, men Make You Feel My Love er en av dem. Mikael Wiehe har gjendiktet den på mestervis, og Ebba Forsberg gir ordene og musikken en sjelden sjelelighet. Jeg hørte dem av alle steder her i verden nede i Halden! Send den til noen du elsker!
Siste album Reed gjorde solo.
Første gang på vinyl utenfor Tyskland, utgitt nå på Record Store Day. 2xLP. 7.500 ex. worldwide.
Litt ujevnt, men det beste er råbra, altså Lou Reed på det beste. Vinylen er helt tyst og lyden står sylskarpt i rommet.
Våkner opp til dagens krav med debuten fra en rockendroller - nærmest gargerocker - fra North Carolina som for noen år sida overlevde en haug med hjerteinfarkt. Enda bra, for hun er ikke verst, nei. Etter to år på sykehus.
Et nytt bekjentskap for meg som kommer til å få flere runder her i huset. Siden sjefen i huset er på jobb så står jeg for matlagingen og med en pils og Fontaines så var det en fin fin kombo
Drugdealer - Raw Honey (Mexican Summer Rec., 2019)
Egentlig grei og behagelig musikk før det er på huet. Tror han har forspist seg på importert Surstrømming. Eller jeg? Litt Harry Nilsson/Harrison her? Bra saker, men fyren har jo gått seg fullstendig vill i soppskogen. En lytt anbefales.
ny og fornem slekkeblues på en edrusøndag. En kar som spilte i Peter Greens Fleetwood Mac og Thin Lizzy. Og turnert med mer ubetydelige band som Pink Floyd etc
Snowy White And The White Flames - The Situation (2019)
Night Beats og Sonics på en gang, det måtte vel gå bra?
Nei.
Et sånn typisk påfunn for record store day, som ikke høres ut som noe vellykket påfunn. Snillere enn Sonics, og knapt nok med den lydkvaliteten jeg fikk da jeg tok opp pop fra RadioLux for 50 år siden. Fullgale blir det jo aldri, men temmelig meningsløs.