Hva hører du på NÅ (musikk)

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.028
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    The Vulgar Boatmen - You And Your Sister (1989)

fin 'fresh' debut.

[video=youtube;ghf6u9NEodg]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ghf6u9NEodg[/video]
    [video=youtube;UW5fT_gnlmc]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=UW5fT_gnlmc[/video]
    trur man kan bevilge seg en øl til av sånt.:)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    har svetta, bantes og sverta i en halvtime nå, hvor fxxx i hxxxx er første Only Ones-skiva?? Gi meg Another Girl for f!! :mad:
    Får ta til takke med livealbumet.

The Only Ones - "Live"
    The-Only-Ones-Live-112265.jpg

verdens beste (?) låt

danelectro

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Antall liker
    1.302
    P-Nissarna - Jugend (1980)

front.jpg

Plutselig stod jeg å bladde i singlene, og da dukket jammen denne svenske klassikeren(?) opp. Fantastisk tøff.

danelectro

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Antall liker
    1.302
    Sonic Surf City - Let's Go Surfin (1989)

lsgep.jpg

Du store min tid, der dukket det jammen opp nok en svensk klassiker!

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    må nesten lukke balkongdøra en drøy halvtimes tid. Et av nittitallets definitive partyskiver skal til pers. Skrik for fxxx, skrik!

Rocket From The Crypt - "Scream, Dracula, Scream!"
    rocket-from-the-crypt-scream-dracula-scream.jpg

akkurat nå skulle jeg gjerne hatt et hus midt i skauen og dratt på for alt hva remmer og tøy kan holde.

danelectro

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Antall liker
    1.302
    The Hijackers - When I Get Home (1986)

hijackers-front.jpg

Nok en svensk perle. Her er det de 2 låtene på baksida som er tøffest. Låten i videoen og en kanon intrumental som Thin White Rope ville vær stolte av.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Titusentommeltotta opp danelectro!!!

Kjenner godt Gunnar som ga ut den singelen der for egne sparepenger. Kan faktisk skryte på meg og vært hjemme hos Gunnar opptil flere ganger (sammen med Lovequeen faktisk) og kjøpt skiver, selv ikke mine Stockholmsvenner som har bodd i samme nabolag, og vært kunder av "Wild and Wicked" i 20 år fikk noengang "lov" til det. Meg om det, Gunnar var ihvertfall den viktigste pusheren av obskøn, obskur amerikansk (u)populærkultur fra 50/60-tallet, og endel feita 70s-pønk da.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Roy & The Devil`s Motorcycle - Because of Women (Voodoo, 2005)

7640111767169_600.jpg

Èn måned uten internett er bare deilig! Femundsmarka i 25 grader og 2 1/2 uke i Surnadal hvor de siste 8 dagene bestod av regn, vind og + 9 grader, mens Øst-landet hadde nesten 20 grader mer. Rett før brakkesyke. Men god mat, øl, vin og at vi er venner, reddet oss.

Ryktet sier at Nord-Møre var bare dritt i år, men vi fikk flg. fangst:

- Nevø: 9 laks på flue hvorav den største var på ca. 9 kg (7 ble umiddelbart igjenutsatt og derfor ikke veiet).

- Sønn: 1 laks på 4,3 kg.

- Kone: 1 laks på 5 kg.

- Jeg: Tilrettelegger, øldrikker, rosepleier og Tour de France-observatør.

- Bikkja: 14 år, blind, døv, bipolar og suicidal; på vei til å drukne seg i elven, men ble reddet av sønnen vår.

------------

Ovenstående band er fra Sveits og er passe gærne. Gleder meg til mye bra utover høsten, mest litt hard R´n´R hadde passet bra (med melodier).

[video=youtube;I9M7HdUw-PA]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=I9M7HdUw-PA[/video]

danelectro

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Antall liker
    1.302

Kjenner godt Gunnar som ga ut den singelen der for egne sparepenger. Kan faktisk skryte på meg og vært hjemme hos Gunnar opptil flere ganger (sammen med Lovequeen faktisk) og kjøpt skiver, selv ikke mine Stockholmsvenner som har bodd i samme nabolag, og vært kunder av "Wild and Wicked" i 20 år fikk noengang "lov" til det. Meg om det, Gunnar var ihvertfall den viktigste pusheren av obskøn, obskur amerikansk (u)populærkultur fra 50/60-tallet, og endel feita 70s-pønk da.
    Artig. Jeg vet sant og si ikke hvordan det har seg at jeg har den singelen, men jeg er veldig glad for at jeg eier et eks. Som sagt er særlig de to låtene på baksida tøffe. Ga de ut mer enn denne ene singelen?

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo

Artig. Jeg vet sant og si ikke hvordan det har seg at jeg har den singelen, men jeg er veldig glad for at jeg eier et eks. Som sagt er særlig de to låtene på baksida tøffe. Ga de ut mer enn denne ene singelen?
    tror ikke det, samtidig som jeg tror jeg har 3-4 ex av nevnte singel liggende å flyte et eller annet sted.:rolleyes:
    Gunnar Johanssion var en institusjon for de som ramlet utpå garagepunk-kjøret på 80 og 90-tallet. Verdens billigste og beste pusher av kvalitetsskiver fra de som betydde noe den gang (og nå!). Østfold og kongsbergmafiaen fikk ihvertfall levert skiver på døra så det holdt

Bør fiske frem noen av fotokopil-katalogene hans og legge ut. Gremmes fortsatt over noen skiver jeg ikke kjøpte den gang da.

Sist redigert:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Gunnar Johansson introduserte meg for kongene av NYC i 1990. Dere som var å så de på Garage, Bergen i ´92 bør holde hodet lavt, lukke munnen, dusteste behandlingen av et band jeg har sett. En publikummer stakk av med monitor, lydmann gikk til sides ved miksen og lot som han ikke var på jobb. HAHA, bønder!!!

Okke som, musikken lever videre; Steve var gift med et kvinnfolk fra Moss, spilte sammen med Morten (Henriksen), Knut (Schreiner) og Thomas (Seltzer) i The Vikings og ga oss noen psykt fete konserter back in the days.

The Devil Dogs - "We Three Kings"
    front.jpg

sjekk gutta i fjor!

Sist redigert:

Class

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Antall liker
    497
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    5021392232799.jpg

Glimrende Congo Natty/Rebel MC på Big Dada.

Spell så øra flagrer!

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.028
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Godt å få hjem en natterangler til koblet til internettet og muziiken, velkommen janfrt.:)

Scott H. Biram - Bad Ingredients (2011)

Et onemanband, han høres iblant ut som en punka klassisk delta bluesman.
    Funker muligens best til drikke, funker nå.:cool:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    på tide å legge inn årene for i natt, Broken Bells har underholdt en halvtimes tid.
    Selveste Roky avslutter, nervøst, passe kokt i huet den gang, håper noen passer på idag.

Roky Erickson - "All That Do My Rhyme"

4103HBJ7F8L.jpg

Sist redigert:

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.342
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1

Vis vedlegget 209541

Plutselig stod jeg å bladde i singlene, og da dukket jammen denne svenske klassikeren(?) opp. Fantastisk tøff.

Morro att du har plate med P--Nissarna danelectro, kjenner litt til Patric Furhoff på trummor, kommer fra nabo bygda. "Vägra raggarna besin" var også en hit

danelectro

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Antall liker
    1.302

Morro att du har plate med P--Nissarna danelectro, kjenner litt til Patric Furhoff på trummor, kommer fra nabo bygda. "Vägra raggarna besin" var også en hit
    "Benzin" er også på denne singelen, som vel er deres første. Har de noen slags status i Sverige?

"I dessa energikrisens dar
    Borde vi spara det vi har kvar
    Det slösas alldeles för mycke
    Särskilt raggarna i mitt tycke
    Spara på energin
    Vägra raggarna benzin
    Spara på energin
    Vägra dom jävlarna benzin"

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    må selvsagt plukkes opp.
    Har dessverre bare sett de en gang live i jobbsammenheng, burde absolutt se de på privaten. De er tighte på scena og har (heldigvis) et ungt publikum.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Dagens stones, ikke sikker på om det blir den siste.

The Rolling Stones - "No Stone Unturned"

stone60.jpg

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.342
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1

"Benzin" er også på denne singelen, som vel er deres første. Har de noen slags status i Sverige?

"I dessa energikrisens dar
    Borde vi spara det vi har kvar
    Det slösas alldeles för mycke
    Särskilt raggarna i mitt tycke
    Spara på energin
    Vägra raggarna benzin
    Spara på energin
    Vägra dom jävlarna benzin"
    Ja det var Ep'n, Ingen speciell status vad jeg kan huske, syns dom var litt brøtiga i spelstilen (mye bråk):rolleyes: Den er vært noen kroner som många andra svenska punk singler.
    Les mer her P-Nissarna - Jugend - Musikon.se

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.028
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Drive-By Truckers - The Dirty South (2004)

ei helt ålreit dbt-skive:)

findenne låta
    [video=youtube;JlzJZEtio8o]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=JlzJZEtio8o[/video]

ikke ille denne heller
    [video=youtube;a-44Xl3YAUo]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=a-44Xl3YAUo[/video]

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Åpner med feiteversjon av Marvelettes ultraklassiker," I´ll Keep on Holding on". Neste cover, Bob & Earl´s "Harlem Shuffle", er heller ikke borte for å si det mildt. Blue eyed soul kalles det her for de som vil vite slikt.

The Action - "The Ultimate Action"
    R-1118946-1282531156.jpeg

kuriøs bonus, gamle gubber kan det fortsatt;

Sist redigert:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Veien fra Action til Detroit forbausende kort, ikke minst i valg av coverlåt(er). De to gærneste kvinnfolkene fra Michigan fronter bandet som spiller 99% coverlåter, men hvilke valg og hvilken fremførelse, skulle nesten ønske det var fredags kveld, ikke søndag. I kulissene har Greg Cartwright alltid lusket rundt, noen ganger på plate, andre ganger på scenen. Jepp, sett de med Greg på gitar live på The Troubadour i LA for noen år siden.
    Har en hemmelig plan om å samle alle originalene som DC spiller, må bare banke inn lottokupongen først.

The Detroit Cobras - "Mink, Rat or Rabbit"
    album-cover-the-detroit-cobras-mink-rat-or-rabbit2.jpg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.028
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Jake Holmes - The Above Ground Sound Of Jake Holmes (1967)

Habil NY folkrocker fra 60-tallet, han er vel mest kjent for å la laget denne låta

[video=youtube;pTsvs-pAGDc]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=pTsvs-pAGDc[/video]

Jimmy Page prøvde å ødelegge den flere ganger
    [video=youtube;8ADahBrxjWc]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=8ADahBrxjWc[/video]
    [video=youtube;ehwSEVbBZl4]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=ehwSEVbBZl4[/video]

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Kjetil du har så primitiv smak!, me like. ;)

Toppe Detroit Cobras blir ikke lett. Går for et sikkerstikk fra Australia, har messet og predikert flere ganger på sentralen tidligere, de som har vært innom er alle blitt hekta.

The Dolly Rocker Movement - "Our Days Mind the Tyme"
    85277.jpg

låta si det, som skapt for lovekings. :D

Kjetil_M

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen
    Takk for det Eros, primitivt og rett fram..... OTL forsterkerene åpnet verden igjen til musikk jeg ikke har spilt på mange år. Alt låter like fett på OTL!! Funfactor uten sidestykke, "til å ta og føle på";)

En siste før jeg skal lage ovnsbakt torsk til 4 middagsgjester.
    Så e det denne som skal få første runde på snurreren.
    Crooked Rain, Crooked Rain - Pavement | Songs, Reviews, Credits, Awards | AllMusic
    Pavment - Crooked Rain, Crooked Rain(1994)
    image.jpg

Forklaring;)
    Primitiv (frå latin primus, 'først', eigentleg 'først i sitt slag') er eit ord som viser til noko som høyrer til eller likner ei eldre tid eller utviklingsform. Det har vore eit viktig omgrep innan vitskapar som antropologi og biologi, og har vore brukt til å skildra levande vesen, samfunnsordningar og kunst.

Sist redigert:

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.028
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Ble plutselig inspirert og fikk rydda unna tre forsterkere og en platespiller.
    Plutselig ble det plass i stua. :)

På den gjenstående trilleren går det i

Graham Parker - Stick to me (1977)

Vel laget han tre album som kan påstås være bedre, men denne er nå jævli bra da.:)

[video=youtube;kAW6-_SsCOI]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=kAW6-_SsCOI[/video]
    [video=youtube;Nf0kT-JlRGY]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Nf0kT-JlRGY[/video]
    [video=youtube;42uECgFwGjo]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=42uECgFwGjo[/video]

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn