Israel Nash Gripka - Israel Nashs Rain Plans (2013)
Den skal høres noen ganger før kommentering.
Kommer neste uke i Europa og neste år i USA (skjønner ikke hvordan de kan holde på sånn).
Regnslettelandet i tittelen peker på hans nye hjem og landskap utenfor Austin.
En utgivelse jeg har ventet på. Alltid likt fyren. Nå er han 72 og dette er hans første med nytt materiale på 15 år, 45 - 46 år efter hans første. Her er han i gammel, god stil. Det varierer fra det rolig akustiske, til bass, trommer ++. Litt vanskelig (heldigvis), men sniker seg innpå. Ett kutt er på 15 1/2 min. Og verd hvert sekund. Stemmen er intakt så det holder! Kunne vært innspilt for 40 år siden. Bra bass-spilling. Pete Townsend her og der. Må sette meg inn i tekstene; han høres litt forbanna og oppgitt ut.
Videoen er fra BBC´s "FrokostTV" for 2 år siden. Mest for smånerder:
Fant ikke denne i går i omtalen av hennes siste utgivlse, men hvis man liker Lindi Ortega, så er dette noe å se på/lytte til. Hun kan komme til å gjøre det virkelig bra, er min feige spådom.
Hot Tuna/Jorma Kaukonen - 1993-08-06 Hampton Beach, NH (Hot Tuna Ltd., 2013)
Skøyteentusiasten utgir jo gamle live-innspillinger over en lav sko, i en hastighet enhver avholdsmann/-kvinne kan bli lettere forvirret av. Han har ca. 30 utgivelser på samvittigheten kun med ovenstående cover. Fellesnevneren er at det jevnt over er god lydkvalitet, spesielt på denne. Gitar (akustisk/elektrisk m/slide), piano, trommer, fet bassing ++.
Eli ''Paperboy'' Reed & The Pepper Pots - Time And Place - EP (2012)
Pepperpots er spanjoler (katalenere)
tracklist:
EP:
01. Time and Place (L. Moses) 3:30
02. Don't Mess Up a Good Thing (o. Sain) 2:52
03. There Ain't No Man That Can't Be Caught (J. Lewis) 3:09
04. Take it Like a Man (I. Hennie, K. Anderson, G. Barge) 3:35
Passe bra gladmusikk til å holde det skumle lakenet unna ei stund til.
Et av disse bra amerikanske power pop/post punk banda rundt 1980. Med liten produksjon, kun én LP.
Dette er en samler, et par eksempler, popteften er der
Nick Gravenites/John Cipollina - Monkey Medicine (Big Beat/I am Rec., 1989)
Har den ett eller annet sted i samlingen, men den finnes også på Spotify. Finnes et annet cover óg. Disse dopguttene snekret mye bra og denne utgivelsen er noe av det beste de gjorde. Blues, Rock, nesten-Country og fremføring som er førsteklasses.
Utgivelsen er fra ´82, Cipollina (med det lange, rette håret, døde i 1989, mens Nick Graveniters lever fortsatt, 74 år gammel).
Litt av et liv dette var i California med Quicksilver og masse annet på 60-/70-tallet. Hadde jeg levet da og der, hadde jeg vært dævv for lenge siden. Tror jeg.
Prøvde denne én gang til. Skjønte tilslutt, idiot som jeg er, at det må guffes opp, ellers fungerer ikke denne utgivelsen i det hele tatt. Dæven som jeg dreit meg ut. Denne kommer seg som bare dét.
Men, nå er det er på huet, klappe hunden og fint vær i morgen.
Her er det så mye gode plater at jeg får inntrykk av at det er fest hver dag i denne tråden. Spent på hvilken vinkel dette kommer opp i en onsdags morgen.
Bra frokostplate. Fin til mellom målene også, for den del. Som med fin vin altså.
Hun her blir jo, som en fin vin, bedre med årene hun også.
Drive-by truckers tungt inne i produksjonen, men det er Bettye det handler om.
Blir mye hummer og kanari idag, mest kanari kanskje.
Likevel, denne gjengen ble vel mest kjent som Titanic, fra starten et shadowsband som endte opp som langhårete progrockere. Jaja, sånn kan det gå.
Drive -By Truckers skiva kommer med bruksanvisning. Play it Fu..... LOUD. Egentlig bare å følge opp. Ikke nok med det men, The Grooves are cut deeper for MAXIMUM KICKASSNESS. Så over til denne.