Hva hører du på NÅ (musikk)

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Snart på tide å stå opp igjen. Forventninger til Nina Perssons første soloalbum under eget navn, men etter noen runder sitter det ikke, dessverre anonyme, smått pregløse låter. Husker enkelte av oss gutta hadde "crush" på henne de første Cardigans-årene, og leste et eller annet sted nylig, at hun beklaget seg over at mange menn hadde holdt en viss (sjenert?) distanse. *humpf!*

Nina Persson - "Animal Heart"
    NINA_PERSSON-AnimalHeart300x300.jpg

Sist redigert:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    aaaaaargh, akutt lakenskrekkbonanza. Når en først har havnet på "pikemusikk"galeien, steike som neste skive bekrefter kvaliteter i norsk musikk . Fortjener å bli fanget opp av den store verden, og i lys av tråden om terningkast og norske artister, soleklar sjuer.

El Cueros´ gitarmann Øyvind Blomstrøm kommer endelig til sin rett, og spiller på låter som står frem i mengden, vokalen til Heldal?, hello goosebumps. Jo mer jeg snurrer skiva, jo nærmere ett av det norske 00-tallets største klassikere.

Monica Heldal - "Boy From the North"
    2f3f94dd252be1fa26582ac1777018df.jpg

Får lyst til å spille sjeldent drithøyt........., mens janfrt selvsagt er på andre siden av liker-skalaen om jeg ikke husker helt feil. ;)

Sist redigert:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Startet i dag tidlig med en solid dose Spids Nøgenhat, godt mulig det blir flere doser utover dagen, men nå noe helt annet.

Norsk pønk, må gire opp litt før barrunde. Vakker coverestetikk på kjøpet.

Rotvelt - "En Dårlig Dag å Dø"
    a1799113876_10.jpg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.067
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    hehe, bra festblære det der

Old 97's - Blame It on Gravity (2008 )

fin catchy plate fra Miller et co, og ny plate kommer vel snart fra den kanten også

[video=youtube;DDDyD0Hj5n0]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=DDDyD0Hj5n0[/video]

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    aaaaaargh, akutt lakenskrekkbonanza. Når en først har havnet på "pikemusikk"galeien, steike som neste skive bekrefter kvaliteter i norsk musikk . Fortjener å bli fanget opp av den store verden, og i lys av tråden om terningkast og norske artister, soleklar sjuer.

El Cueros´ gitarmann Øyvind Blomstrøm kommer endelig til sin rett, og spiller på låter som står frem i mengden, vokalen til Heldal?, hello goosebumps. Jo mer jeg snurrer skiva, jo nærmere ett av det norske 00-tallets største klassikere.

Monica Heldal - "Boy From the North"

Får lyst til å spille sjeldent drithøyt........., mens janfrt selvsagt er på andre siden av liker-skalaen om jeg ikke husker helt feil. ;)
    He, he, jeg liker dama jeg; det jeg har å utsette på utgivelsen er at det ikke er nok gode melodier. Imidlertid skal jeg glatt innrømme at platen har vokst efter at jeg først omtalte den.

Her noen rolige saker før ølmusikken starter opp om noen timer:

Sun Kil Moon - Benji (Caldo Verde Rec., 2014)

Sun-Kil-Moon-Benji-500x444.jpg

Mark Kozelek med ett av mange prosjekter. Hørte på denne i går og gjentar idag. Vil nok ta sin tid før denne sitter, noe jeg tror den vil. Det er noe virkelig vakkert her. Tekstene er selvfølgelig viktige. Blanding av akustisk og elektrisk.

[video=youtube;DHH-pAYaMEI]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=DHH-pAYaMEI[/video]

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Danzig - Danzig (1988 )

Smøysa har kuppa spoty-kontoen. Går over til lokal avspilling. Heldigvis er jobb-pc utrustet med et rimelig solid flacotek etter kvert :)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Fidlar er stas, også på en fredag.
    Fikk brått barvegring av det dritale været utafor vinduet, må bare trosse dritten og komme meg avgårde. Rotvelt var en aldri så liten høydere. "for mange rotter i oslo by / jævla indierockere får meg til å spy / en gjeng strebere som snakker om det rene / ville heller vært bergenser enn en av dere / bleike rastafletter får meg til å spy / hvor mange gjøglere er det plass til i oslo by / hos meg er det dreadfri sone / ingen didjeridu får spille en tone" :D

Tusler ut til urpunk, fra Louisiana denne gangen. En av mange samlere som ble utgitt på franske Eva Records på 80-tallet. Ikke et eneste dødpunkt her.

Various - "Louisiana Punk Group from the Sixties"
    51sQPrtZbKL._SL500_AA300_.jpg

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Ble litt inspirert av tråden til Townes vedr. anmeldelser av norsk musikk. Spent hva pressen gir av terningskast på denne:

Spidergawd - S/T (Crispin Glover Rec., 2014)

1471080_703077429724711_1846943760_n.jpg

Kenneth Kapstad, Rolf M. Snustad, Bent Sæther og Per Borten. Hørt på den kun én gang og det er bra! Burde være midt i blinken for Motorpsycho-fans. Øl-musikk.

[video=youtube;dL4rOkvrbo8]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=dL4rOkvrbo8[/video]

Sist redigert:

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Tar en norsk til; ikke sett noen anmeldelser. Harald Are spilte fra utgivelsen sist søndag:

Cacadou - Your Uncle´s Grave (Aboretto Rec., 2014)

Coverbilde-Your-Uncles-Grave.png

Trivelig, som det heter. Enkel, nesten sommermusikkaktig. Bra spilt og fine vokaler. T.o.m. melodier. Bra!

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.067
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Scott H. Biram - Nothin' but blood (Bloodshot, 2014)

Småspent på ka denne gærningen har funnet på denne gangen. Liker at Slow&easy starter uten den noe anmasende effekten han ofte legger på vokalsporene sine. Kan bli litt mye ekko til tider, men det er "renere" denen gangen. Verdt en sjekk om man liker alt.country/"twangabilly"(© Townes :)), som ligger litt uttanfor allfarsvei, type Hank III. etc.
    Tatt en runde med den i ettermiddag, temmelig variert, skal få flere omganger.

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.061
    Sted
    Sortland

Har spillt denne mye siden den kom. Syns den er storveis - men nå liker jeg jo bygdesutring....:rolleyes:

#United: 'Joe's Camouflage'? - verdt pengene?

#Janfrt: 'Live at My Father's Place 1978'? er den egentlig hørbar - trodde jeg hadde hørt den og lyden var totalt crap? Tar jeg feil - er den et must for semi-hardcore fans?

Edit: Lurer du på hvorfor: Hør på 'Kvedara' - dustoreallverden for en fantastisktekst. '...I slekt med Gary Larson på farsia' !!!

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    The coasters - Young blood (Atlantic, 1982)

coasters.jpg

Killer samling med det beste fra r&b/doo wop legendene i the coasters. Syltynn vinyl anno 1982 låter aldeles strøkent!

Blir ikkje særlig my kuler.

X

X186841

Gjest
    Royal Blood - Out Of The Black

Brighton U.K. Englands Rock håp Royal Blood.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    #Janfrt: 'Live at My Father's Place 1978'? er den egentlig hørbar - trodde jeg hadde hørt den og lyden var totalt crap? Tar jeg feil - er den et must for semi-hardcore fans?
    Jeg har den kun på CD; kjøpt for mange år siden. Fin lyd der. For semi-hardcore fans er den et must!!

Siste norske idag:

Claudia Scott - Follow The Lines (Voices of Wonder, 2014)

cover.255x255-75.jpg

Bra spilt, men heldaft. Fine melodier. Tåler ikke Sivert Høyem (er med på ett kutt), men her passer stemmen meget bra som en kontrast til Claudias. OK utgivelse, men dette skulle vært spritet opp, f.eks. med mer heavy og fremtredende gitarer. Høres litt ut som debutplaten til en eller annen fra 1975.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Denne låten får meg i godt humør hver gang. En av mine absolutte favoritter innen NS.

Archie Bell and the Drells - Here I Go Again

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Mark Lanegan - The winding sheet (Glitterhouse, 1990)

mark lanegan - the winding sheet.jpg

I disse Mark Lanegan tider... Solodebuten hans dette. Ikkje det beste han har gjort på egenhånd, men det er nå bare et eller annet ved mannen.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Phafner - Overdrive (1971)

Takler en runde med denne i kveld også. Koselig og fin psych/bluesrock eller noe sånt. Har du originalekset av denne kan du sikkert selge det og pensjonere deg :)
    Dette er en repress...

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Største feilen med Phafner skiva er at den er litt kort

Danny & Dusty - The lost weekend (1985)

Vetkje kordan det er med folk flest, men eg får av og til gåsehud av Dan Stuart. De andre karan her også.

Litt mer usikker kordan eg stiller meg til at de covrer knockin on heavens door. De gjør det jo bra, men er det nødvendig?

mekaniac

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.04.2007
    Antall liker
    1.579
    Sted
    Verdal
    uten navn (8).png

Tøff alternativ country
    The+Les+Claypool+Frog+Brigade.jpg

Sær bassist men fy fa.. så god, artig musikk.

Sist redigert:

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Litt rolige saker før det er på huet. Omtalt tidligere. Det sies forøvrig at det er en fordel å være opplagt til OL-sporten som starter om noen timer. Que? Gjelder det oss som skal se det på TV óg, og som ikke skal delta?:

Chris Eckman - Harney County (Glitterhouse, 2013)

CEHC.jpg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.067
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Tim Buckley - Sefronia (1973)

et middels Buckleyalbum er jo også interessant.

[video=youtube;bKWEqIL2OnY]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=bKWEqIL2OnY[/video]

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn