Hva hører du på NÅ (musikk)

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    X

X186841

Gjest
    There Stands the Glass

Siste turen til Drammen for sesongen idag. Var ubehagelig pent vær å kjøre bil i.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Stones i form er på øverste hylle, så er Liverpoolsgutta på BBC-skiva jeg spilte til lunch idag. Dette høres ut som London, jøss er dette Beatles utbrøt Lovequeen før vi dro ut på sommertokt. Toktet tok sin tid, slitne unger, politisk ukorrekt hjemme nærmere ten o´clock ur, kulminerer i form av en flaske italiensk rødt før røys. Ikke innendørs, balkong med ipad, spoty, blåtann og trådløs JBL-talatut.

Vender ofte tilbake til Big Star, vinter som sommer, sommermusikk ja. Koser meg, ikke i sweetspot, men med musikk servert på enkleste vis, går an det óg.

Låta forfølger meg, og skal spilles på den siste dag.

X

X186841

Gjest
    Cub Koda - Who Do You Love?

Har nesten ikke fått spilt musikk i kveld da kjerringa har kuppa anlegget. Var så heldig å få fatt i en strøken AKAI AM-2850 her om dagen , den spiller bare fantastisk. Japsa kunne virkelig bygge forsterkere på slutten av 70 tallet.

clash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    3.427
    Sted
    Drammen
    Rank And File - Long Gone Dead 1984.

IMG_0676.JPG

Prøvde meg på en gammel traver.
    Escovedo var innom her rundt denne tiden.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Småkjølig på forsommeren, ikke helt feil å trekke innendørs for en siste skive på vinyl, rør og tannoys. (liker det jeg)

Ble litt satt ut for knapt ei natt siden etter RuneG´s "lille" brev til seg selv. Denne, og en pen bunke til ble kjøpt fra Rune for en stund tilbake. Mye psych og prog, mye fett, mye ukjent for min del. Livet er en bratt lærekurve, så skal det desverre være på godt og vondt.

Vestkyst psych fra ´70, veldig Jefferson-føling på starten, sikkert ikke så rart siden coverlåta er den som den er. :rolleyes:

The Wizards from Kansas - "The Wizards from Kansas"

wizards%u0025255B0%u0025255D.jpg

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    inspirert av Uniteds spilling av Stones skiver fant jeg fram denne; selv om "mitt" stones kommer litt senere er det noe eget med denne skiva. Det er på denne -65 utgivelsen jeg hører det klikker på plass, at de finner formen..

Vis vedlegget 263675
    Greier bare ikke å la være, men dette var den første platen jeg kjøpte. Sitter som limt med Araldit i hjernebarken.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Litt mer Gurf Morlix-produksjoner, før det er på huet:

Grant Peeples - Punishing the Myth (Gatorhead, 2014)

MythCover.png

Lagt den ut tidligere, bra saker. Det jo er det meste Morlix tar i. Faen ikke på vinyl. Såvidt jeg vet.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.582
    Torget vurderinger
    2
    Har vært en del good old Stones her i det siste ser jeg. Det varmer mitt hjerte at det spilles ånkli musikk.
    Mitt bidrag på en søndags svett formiddag er denne. Mulig dette var den første Stonesplata jeg kjøpte.
    IMGP5696.jpg

Og her i Halden var det tydeligvis den amerikanske utgaven som ble solgt.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.582
    Torget vurderinger
    2
    Lenge siden denne ble spilt. Da er det på tide og dra den fram.
    Det er jo ei bra plate.
    IMGP5698.jpg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    ble en runde til med The Wizards from Kansas til frokost idag. Eldstemann likte det veldig godt, og gikk ut i en zombieaktig hippiedans, ikke vet jeg hvor han har det fra?

et par lunchplater før boligvisninger og jobb. Først ut harmonier fra UK mid 60s, ganske tannløst, men fint bakteppe for en gryende solskinnsdag.

The Bystanders - "Birth of Man"
    R-150-2552942-1315337414.jpeg

drar opp lyden, og det funker ganske bra

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.913
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Visning, Eros?

Kjennes ut som om det kan bli en tung da å komme igjennom, sånn går det når man har det for artig dagen før. Kaffe funker passe, må nok minst ta cola til hjelp. Og rolig musikk. For å overdøve vepsen som zummer.

Iain Matthews - The Art Of Obscurity (2014)

Kjetil_M

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen
    Då har eg og fruen nettopp gått ca en mil på tur/retur Chania, drukket en iskald pils og spist gresk salat.
    No e det bassengkanten, en rolig gresk pils og denne på B&W hodetelefoner. Fønker som bare F dette!
    livet e slett ikke værst:cool:
    Rodney Crowell - Sex & Gasoline

Vedlegg

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    12.908
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Har vært en del good old Stones her i det siste ser jeg. Det varmer mitt hjerte at det spilles ånkli musikk.
    Mitt bidrag på en søndags svett formiddag er denne. Mulig dette var den første Stonesplata jeg kjøpte. Vis vedlegget 263707

spilte UK i går, US i dag - hvilken er best? Det kan sikkert diskuteres men bare US kan tilby (I can't get no) Satisfaction - som gutta sjøl mente Otis Redding gjorde bedre, forøvrig. Så da får han bli neste mann ut.

folder.jpg

FlacMan

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Antall liker
    83
    Belinda Carlisle - Heaven On Earth (1987)

Go-Go-sangerinnens bestselgende soloplate på 80-tallet. Mange av låtene var ganske populære single-hits.

20140601_143430.jpg

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    12.908
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    The-Best-Of-Sam-The-Sham-The-Pharaohs-2-cover.jpg

Alle burde ha en skive med Sam the Sham and the Pharaos i samlinga si; beklageligvis er jeg ikke sikker på hvilke originalutgivelser som gjelder, så jeg nøyer meg med denne inntil videre: utgitt på Spectrum Music 1998. Savner noen kutt (I'm in With the Out Crowd fx) men verdens beste lille poplåt er der..

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.913
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Doug Sahm, Augie Meyers ‎– The "West Side" Sound Rolls Again (1984)
    20140601_130457346_iOS.jpg

bra jazzy blues på plata, men mest "vanlig" Doug Sahm. Lite trekkspell, mye messing.

spilt inn i Texas, utgitt i Sverige. Fin sak.

Sist redigert:

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.582
    Torget vurderinger
    2
    Mitt bidrag på en søndags svett formiddag er denne. Mulig dette var den første Stonesplata jeg kjøpte. Vis vedlegget 263707

spilte UK i går, US i dag - hvilken er best? Det kan sikkert diskuteres men bare US kan tilby (I can't get no) Satisfaction - som gutta sjøl mente Otis Redding gjorde bedre, forøvrig. Så da får han bli neste mann ut.

Vis vedlegget 263725
    Tja....når det gjelder 60talls Stones så er det de engelske fra Decca som er de riktige og beste syns jeg.

Med eller uten Satisfaction. Og det er jaggu bra den ikke ble som Keith Richard mener den skulle vært. Med blåsere istedet for den udødelige gitarintroen.

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    12.908
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Tilbøyelig til å være enig der rolfozzy, mente bare at Satisfaction er en svært ikonisk stones-låt, som forøvrig høres akkurat ut som den skal gjøre med Stones..

Ellers er det bra å spille noen mono skiver igjen - de fyller stua med lyd på en måte stereo ikke gjør, veldig fascinerende syns jeg..

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.582
    Torget vurderinger
    2
    Tilbøyelig til å være enig der rolfozzy, mente bare at Satisfaction er en svært ikonisk stones-låt, som forøvrig høres akkurat ut som den skal gjøre med Stones..

Ellers er det bra å spille noen mono skiver igjen - de fyller stua med lyd på en måte stereo ikke gjør, veldig fascinerende syns jeg..
    Vi er enige.

V

vinyl-jønki

Gjest
    Vis vedlegget 263734

Alle burde ha en skive med Sam the Sham and the Pharaos i samlinga si; beklageligvis er jeg ikke sikker på hvilke originalutgivelser som gjelder, så jeg nøyer meg med denne inntil videre: utgitt på Spectrum Music 1998. Savner noen kutt (I'm in With the Out Crowd fx) men verdens beste lille poplåt er der..

Helt enig, ALLE burde ha en skive av Sam the Sham and the Pharaos i samlinga;)
    Selv har jeg disse to:
    IMG_0420.jpg

Et must i enhver samling;)

Zombat

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2010
    Antall liker
    802
    Sted
    Trøndelag
    Torget vurderinger
    1
    Natalie Maines - Mother (2013)

90225027.png

Tja, vokalisten i Dixie Chicks, hvis det skulle borge for kvalitet.

[video=youtube;iqoxyu2yp9M]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=iqoxyu2yp9M[/video]

G

Gjestemedlem

Gjest

Fozzy! Altfor sjeldent besøk.

Nå setter jeg på denne på platespiller bare derfor.

Kinks.jpg

G

Gjestemedlem

Gjest
    Ps. Fozzy mente ikke å indikere at du var transe eller noe, bare at jeg var glad for å se deg. :)

G

Gjestemedlem

Gjest
    360341.jpg

Herlig plate!

Inkluderer en av mine stoooore favoritter:

Lykken er stor ... jeg har den på LP!

G

Gjestemedlem

Gjest
    Kim+Larsen++Yankee+Drengene.jpg

LP låter ræv i forhold til en god digital versjon, men det har sjarme. Og Kim Larsen tranger all den sjarme han kan oppdrive. Men da blir det også bra.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    JJ Grey & Mofro - Orange blossoms ( 2008 )

Bra skive. Soulrock? Rootsrock? Groovy og swampy jaffal. Første halvdel er temmelig bunnsolid, men dabber kanskje litt av etter hvert.

FlacMan

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Antall liker
    83
    Godley & Creme - The History Mix Volume 1 (1985)

Mer 10CC-relatert...

20140601_202802.jpg

Bakside:
    20140601_202832.jpg

Deres suverene musikkvideo for Cry:

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn