Hva hører du på NÅ (musikk)

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Med moderate forventninger er det da dags for jomfrulytten på den nye

Lucinda Williams - Where The Spirit Meets The Bone (2014)

ekstra skeptisk til en dobbel, hun har jo slitt litt med å lage gode enkle skiver i det siste. Den begynner helt nedpå, veldig rolig og bra, faktisk. :)
    Lucinda? Jeg tror dette går bra. Jævli bra, rett og slett. Hvis man har mye på hjertet, og ikke er en dust, så blir det som regel bra saker. Og selvfølgelig er et bra band nødvendig. Og det har hun. T.o.m. Tony Joe White og Bill Frissell er med. Men, de ukjente musikerne er best.

Dette synes jeg er god, gammal LW. Nydelig stemme (sjekk "Wrong number"). Om hun er på sporet? Oh, yesss!! Hun gir mye av seg selv både her og der og spesielt i "Magnolia". Følg med.

Da er det på huet med stemmen hennes i bakhodet. Blir en god natts søvn.

Sist redigert:

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Skal ete hatten min viss Lucinda Williams skiva er bra :) (Håper den er det altså, men tviler veldig ekstremt sterkt)

Ymse rabbagaster - Local customs: Cavern sound (Numero, 2014)

Å hytti heite hælvette dette starter bare så riktig. Min tekopp? You betcha!

Lat som eg er, så sakser eg heller fra presseskriv eller noe sånt:

Independence has always been full of holes: subterranean tunnels, secret passages, mines, hidden hollows, and reverberating caverns. A place tailor-made for making lots of noise in private, the Kansas City suburb of Independence, Missouri, is riddled with untold natural cavities and a slew of manmade mines that’ve been delivering zinc, copper, nickel, and cobalt for more than a hundred years. But when Gerald “Jerry” Riegle rented space in the old Pixley Quarry, an active limestone mine, his intent was to work a vein of recorded sound. One of the strangest recording studios ever built, the aptly-named and actually subterranean Cavern Sound soon collected a cast of characters—the country-loving general manager, the young rocker, the Sun Records rockabilly pilot—and a dedicated clientele of religious groups, schools, country singers, and rock ‘n’ roll dreamers hoping to stumble across the true sound of the underground.

From 1967 to 1973, Riegle and his partners/engineers John Pearson, Jim Wheeler, Jim Williams, and Chris Bauer tracked thousands of hours of garage bands, school choirs, gospel trios, folk duos, and anyone who could scratch up enough cash to cover their $300 day rate. James Brown spent the better part of April 1972 in the Cave, cutting a number of his own sides alongside Lyn Collins’ crowd-pleasing killer “Think.” Prior to going “One Toke Over The Line,” Brewer & Shipley went underground for a spell. And don’t get us started on the legions of country acts that entered the depths following their acquisition of Chips Moman’s AMPEX 16-track and Electrodyne console.

TØFT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.732
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

ekstra skeptisk til en dobbel, hun har jo slitt litt med å lage gode enkle skiver i det siste. Den begynner helt nedpå, veldig rolig og bra, faktisk. :)
    Dobbel?
    Jeg mener jeg har bestilt en trippel!

Mvh

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.732
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

Fin plate med Kirsty McColl som dessverre gikk bort alt for tidlig.
    Hun hadde nok mye ugjort. Hun fortjener kred. og bli lyttet til. -ikke bare "Fairytale Of New York"
    Nydelig cover av KINKS; DAYS.
    [video=youtube;lOKWqtocXWs]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=lOKWqtocXWs[/video]

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1

Dobbel?
    Jeg mener jeg har bestilt en trippel!

Mvh
    2xCD
    3xLP

vil eg anta...

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.732
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Å ja, er det slik det henger sammen... Kjøper du CD United?, - Gud forby!

God gammal Springsteen her nå.

Darkness On The Edge Of Town.
    LP 1978

X

X186841

Gjest
    Sixty Watt Shaman - When I'm Alone

Litt lett Lunchmusikk. Passer best til hjemmelagd blomkålsuppe.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1

Lucinda? Jeg tror dette går bra. Jævli bra, rett og slett. Hvis man har mye på hjertet, og ikke er en dust, så blir det som regel bra saker. Og selvfølgelig er et bra band nødvendig. Og det har hun. T.o.m. Tony Joe White og Bill Frissell er med. Men, de ukjente musikerne er best.

Dette synes jeg er god, gammal LW. Nydelig stemme (sjekk "Wrong number"). Om hun er på sporet? Oh, yesss!! Hun gir mye av seg selv både her og der og spesielt i "Magnolia". Følg med.

Da er det på huet med stemmen hennes i bakhodet. Blir en god natts søvn.
    Da er eg i gang med Lucinda's siste epos. Foreløpig bedre enn fryktet. Men kun i andre låta.

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    2.998
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Wow, nesten så jeg fikk fot på denne genren;
    The Indikation; In terms of....
    2004

The Indikation InTerms of...jpg

Dere som kan denne genren ut og inn; hva synes om slikt- er det troverdig?

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Mark Erelli - Mill Towns (Hillbilly Pilgrim, 2014)

Vis vedlegget 276838

Erelli har spilt inn 12 kutt skrevet av sin avdøde venn Bill Morrissey. Tittelkuttet har han skrevet selv. Det er lavmælt og flott. Litt trist å høre på. Trakterer alle instrumentene, men har fått litt hjelp fra bl.a. Jeffrey Foucault, Kris Delmhorst og Peter Mulvey.

[video=youtube;VvPJf2ed8Ms]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=VvPJf2ed8Ms[/video]
    Oppdaga denne tilfeldig nå, på en eller annen nettside. Eg bare følle bere me, både her og der!

Kult at noen viser Morrissey den æren han fortjener. Senest i helgen hadde eg en lengre "monolog med min kjære" over Bill Morrissey's fortreffelighet som låtskriver.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.946
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Å ja, er det slik det henger sammen... Kjøper du CD United?, - Gud forby!
    hehe, det hender fortsatt en og annen CD kommer i hus. Det er jo mange bra folk som ikke gir ut vinyl, fortsatt. Lucinda blir nok ikke hanka i noen formater, ikke per nu, men hun skal få en sjanse til da. Kunne vært en god enkeltLP, tror jeg, 30 minutter ville vært passe. Skjønner ikke hva hun tenkte på da han lagde en sak på 1 time og 43 minutter. Stormannsgalskap eller så liten sjøltillit av hun måtte kompensere dårlig kvalitet med kvantitet?

Sarah Jane Scouten - The Cape (2014)

ei folksy fra Montreal

på gravstedet

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.415
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Snublet over Weird Owl tidligere i dag, og har lytta til to plater:
    Nuclear Psychology fra 2007 og Ever the Silver Chord Be Loosed fra 2009. Låter som varer en stund..

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.946
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Sturgill Simpson - Metamodern Sounds In Country Music (2014)

en ekstra runde, han har jo litt artige tekster også

I've seen Jesus play with flames in a lake of fire that I was standing in
    Met the devil in Seattle and spent 9 months inside the lions den
    Met Buddha yet another time and he showed me a glowing light within

---

Every time I take a look inside inside that old and fabled book
    I'm blinded and reminded of the pain caused by some old man in the sky
    Marijuana, LSD, psilocybin, and DMT they all changed the way I see

But love's the only thing that ever saved my life

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.415
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Wow, nesten så jeg fikk fot på denne genren;
    The Indikation; In terms of....
    2004

Vis vedlegget 279756

Dere som kan denne genren ut og inn; hva synes om slikt- er det troverdig?
    flinke folk, med bakgrunn fra andre mer kjente band, overhodet ikke nyskapende, men gjennomført, glimrende spilt og med flere gode låter. En opplevelse live mener jeg å huske de var også..
    den lpn er en liten godbit.

debutsingelen fra 2002:

G

Gjestemedlem

Gjest
    Et fint klipp med LPD og Edward Ka-Spel. Musikalsk helt for meg.

Ikke noen stor musikalsk opplevelse eller et av hans store øyeblikk, men likevel en godt innblikk i en stor musiker som på sitt beste kan vise vakkerhet i tristhet. Liker musikere med innlevelse, de som kan gjøre det triste vakkert og som kan gi av seg selv selv på en dårlig dag.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Det er mange mennesker som lager sine egne videoer som tolkninger til LPDs musikk. Denne var spesielt vakker:

Ikke noen lykkepille akkurat, men genuin musikk og menneskelige følelser.

X

X186841

Gjest
    On a trip to Catalonia Micah P. Hinson was seriously injured in a car crash. Nevertheless he finished with the help of some friends a new album in 2014. Micah can still use both of his arms, but has to use a cane to support him while he walks.

V

vinyl-jønki

Gjest
    IMG_0019.jpg

Spiller denne samleren, John Pantry materiale. Nr 904 av 1000:D
    Her stjeler jeg uhemmet fra nettet, det har jo blitt så poppis:rolleyes:;)

John Pantry was a minor but interesting figure on the late-'60s British rock scene, working as an engineer for some major acts, but also writing and singing quite a bit of material on his own. The lengthily titled The Upside Down World of John Pantry featuring Peter & the Wolves, the Bunch, Norman Conquest and the Factory, pressed in a limited-edition LP of 1000 copies, assembles 20 tracks that he had a big hand in during 1967-1969. All but one of them were written by Pantry, and he also often (though not always) sang on these recordings, which include not only rare singles by Peter & the Wolves, the Bunch, Norman Conquest, and the Factory, but also a half-dozen previously unreleased Pantry solo demos. While Pantry's compositional style was very much in the fey wing of British pop-psychedelia, he had a greater melodic sense and knack for dramatic, somewhat haunting tunes than many of his counterparts, even if it never led him to commercial success. In some respects, his songs were similar to a few of the airiest, lightest keyboard-based Paul McCartney works from the Beatles' psychedelic phase; there are also some echoes of the early Bee Gees, though Pantry isn't quite as melodramatic. Without a doubt, the strongest track is the Factory's "Try a Little Sunshine," which sounds a little like a meeting between the Who and the Moody Blues, and has been justly anthologized on some late-'60s British rock rarity compilations. Nothing else here rocks as hard, and a few of the cuts border on the twee, but it's rarely less than pleasant, though only the bittersweet and arching Factory B-side, "Red Chalk Hill," comes close to being as memorable as "Try a Little Sunshine," and the demos (most of which have only piano and voice) are pretty primitive production-wise. As usual for Tenth Planet limited editions, the packaging is excellent, with liner notes by British psychedelia expert David Wells that are copious even by his high standard.

V

vinyl-jønki

Gjest
    IMG_0029.jpg

Norsk fra hedmarken, The Contenders fra -89
    Her synger de på engelsk, inspirert av folk som Nick Lowe og Dave Edmunds
    Finner ikke noe musikk fra denne skiva, videoen er fra deres
    tredje og siste album, Amors Bil.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning