Hva hører du på NÅ (musikk)

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Quiet Hollers - I Am the Morning (Egen label, 2013)

front_cover_for_digital_use.jpg

Kvintett (såvidt jeg vet) fra Kentucky. To av karene (bl.a. lederen Shadwick Wilde) spilte tidligere musikk i mer punkretning, men dette er laaangt fra punk; derimot "YesDepression" :) som de selv kategoriserer det som. Debutalbum. Fele, flott vokal, litt akustisk, men mest elektrisk og strøkne melodier.

[video=youtube;R5pbUagXMeA]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=R5pbUagXMeA[/video]

Eviledorf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    Riverside - Second Life Syndrome

Polsk prog. rock. Det kan umulig være noe tess tenker nok mange, men da tar man feil. Dette er gode greier.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Bill Kirchen - Seeds and Stems (Proper Rec., 2013)

61vITd7QiAL__SL500_AA280_.jpg

65-åringen fra Ann Arbor, Mich. gir seg ikke. Commander Cody er nedlagt forlengst, men han greier seg selvfølgelig fint på egenhånd. Dette er mer Country enn Americana, noe som ikke er helt bra i mine ører. Men, efter flere runder blir dette bedre og bedre. Bra melodier og ypperlig Telecaster-arbeid. Inn på iPoden med den.

[video=youtube;CEBAa-qbMl0]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=CEBAa-qbMl0[/video]

Eviledorf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    Lenge siden jeg har hørt på Damien Rice nå. Debut platen O er veldig bra.

Og her er en sang som ikke er på den platen:

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Lightning dust - Fantasy (Jagjaguwar, 2013)

Black mountain folk dette (Amber Webber og Josh Wells). Mer svevende og drømmende enn Black Mountain, og noe lettere i uttrykkket ja.

X

X186841

Gjest
    The Neckbones-Live at the HI-Tone in Memphis, TN on New Years Eve 2008-2009

Eviledorf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    Ny Pixies låt: Bagboy

[video=youtube;lGdSYPh5_BI]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=lGdSYPh5_BI[/video]

danelectro

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Antall liker
    1.302
    Lightning dust - Fantasy (Jagjaguwar, 2013)

Black mountain folk dette (Amber Webber og Josh Wells). Mer svevende og drømmende enn Black Mountain, og noe lettere i uttrykkket ja.
    Den var vel dessverre noe skuffende den der etter den nokså behagelige Infinite Light som kom i 2009.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Julie Cain - Little Lonely (Fine as Froghair, 2013)

a3176032614_2.jpg

Flott dame fra LA (oppvokst i Missouri) med et (positivt) svært variert album. Det går fra rolige melodier til feite gitarsoloer. Hun gir jernet her og der. Dagens overraskelse!

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Calexico - Maybe on Monday (City Slang, 2013)

Calexico-Maybe-On-Monday-608x608.jpg

Denne EPen har jeg ikke fått med meg. Tittelkuttet er hentet fra forrige skive. Noe mer elektrisk og rytmisk enn ellers. Bra saker, som vanlig. :)

• Liker
    Reaksjoner: tno

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Isbell er alltid bra tno!

Jeg hører jo på musikk flere timer hver dag (og natt) og da må man ikke være forutinntatt. Er igang med en test av denne fyren. Han høres jo ut akkurat som fatter´n; stemme, tekster og melodier. Kan kanskje bli bra, men tror det ikke. Mye bra gitarspilling.

James Louis McCartney - Me (Burnside, 2013)

Me3.jpg
    Paul_&_James_McCartney_930-6403.jpg

tno

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.06.2010
    Antall liker
    9.728
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    19
    Tom Petty And The Heartbreakers - Southern Accents

tom-petty-southern-accent-lp.jpg

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Big Bill Broonzy - The Master Takes (ATF Media, 2013)

Riesman_23_20110322_122727.jpg

Over til gammal, akustisk blues. Det utgis en serie med fyren og en del andre. Fin lydkvalitet. Broonzy døde i 1958 og ble 60. Orker 10 - 12 kutt, men da er det på med noe mer elektrisk.

X

X186841

Gjest
    [h=3]Ja den legendariske rosedyrkeren David Austin fra Wolverhampton , står jo for noen av de vakreste rosene som finnes , så Austin er ikke dumt å ha i navnet.

Her gikk det ikke med en eneste plante , takket være sandjord og god markdekke. Bruker mye duk og bark.
    [/h]

Ikke håpløst , Joanna er meget bra.

Little Lonely - info
    Jepp, hadde aldri hørt om henne. Vakker er hun óg, i profil. Ellers er engelske roser (fra James Austin; de måtte jo ha Austin i navnet!) plantet pånytt i dag efter en lite vennlig vinter mot planter. Sent, men bedre enn aldri.

X

X186841

Gjest
    Anadorei - [Japanese noise punk]

towerpub.lg.jpg
    Anadorei.jpg

Sist redigert av en moderator:
    X

X186841

Gjest
    Creedence Clearwater Revival - Down on the Corner 1969

Fortsatt mareritt om første gang på danseskole med denna låta.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Fortsatt mareritt om første gang på danseskole med denna låta.
    Ikke rart du fikk piggtrådnerver av dette!

Og, du kan mye om plantevekster, tydeligvis. Flott! Jeg lærer mens jeg driver på og hadde ikke hørt om James Austin-roser før i år. Jævla Bærumsgutt som jeg er, de fleste hadde jo gartnere, men, ikke jeg, jeg hadde en far som lærte meg mye, spesielt om tomater. På søndag drar kona og jeg på mer laksefiske i Surnadal hvor vi plantet nettopp roser fra J. Austin tidligere i år.

Her en utgivelse jeg ikke har fått hørt på mer enn et par, tre ganger. Eric Ambel er leder, selv om han ikke synger så mye. Det er jevnt over bra, synes jeg, men det blir noe ensformig og slitsomt. Melodiene holder bare ikke i lengden. Synd, for dette er deres første på ca. 20 år:

The Del-Lords - Elvis Club (Lakesound Lounge Rec., 2013)

1365659667_artworks.jpg

[video=youtube;N1UvGM8NYHQ]https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=N1UvGM8NYHQ[/video]

X

X186841

Gjest
    Del Lords - Howlin' At The Halloween Moon - 1989

Har litt peil på roser , min første , nå avdøde kone , var rose fantast på sin hals , og den jeg har nå er heller ikke borte.
    Grav dem dypt nok og ikke spar på kumøkka og vannet.

Del Lords var litt sprekere før i tida , har Howlin´at the halloween moon , og det er en av de bedre live skivene.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Fine og lærerike ord Lgrons.

Jeg bruker selvfølgelig kumøkk og dype høl når jeg planter bl.a. roser (ble nesten litt for mye den setningen der).

Her en kar (Mr. Bad Luck Man) fra down under som er fullstendig undervurdert og som flere her har spilt tidligere:

Delaney Davidson and Marlon Williams - Sad but True …...

299483-158130-19.jpg

Ikke mange som slår det coveret.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Jepp, til hundene går vi vel alle en eller annen gang. Only God knows. Eller en eller annen.

Her litt mer av David Surkamps band. Kjøpte platen i Trondhjem (som min kone sier det; hun er trønder) på Playtime. En flott plate, med "Julia" som høydepunkt. Jeg har også en annen skive med ham sammen med Ian Matthews; jævlig bra. Men, her strøkne saker pluss et fantastisk cover. Surkamp vræler ivei:

Pavlovs Dog - Pampered Menial (Colombia, 1975)

a0104054_4b4d563a01fd3.jpg

[video=youtube;R6uexPmL0fk]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=R6uexPmL0fk[/video]

Sist redigert:
    T

tce-teams

Gjest
    Her jeg er nå var det ikke mye anlegg ein liten høyttaler som dette
    music_angel_friendz_-_blue-23079366-xtrab.jpg
    bra lyd i den da :) Lytter på topplisten på spotify premeium gjennom samsung galaxy note 2 min. Denne dama er nødt til og skaffe seg et hifi anlegg :D

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Weezer - Weezer (DGC, 1994)

Etter frivillig å ha eksponert meg sjøl for en mildt sagt småbrutal løpetur (inkludert to solide tryninger som har sikret meg x antall blåmerker sikkert hele ferien), må energien lades igjen, me en av de viktigste debutene i mitt liv :p

Slo vel nærmest ned som et "sjokk" i kompisgjengen da Buddy Holly og Undone (the sweater song) nådde oss fra andre siden av Atlanteren for første gang. Så friskt, så fint, så GØY! Står som ei påla i dag også, sammen med Pinkterton, og dels også tredjeskiva. Men fra deretter og ut har Rivers Cuomo's musikalske univers stort sett vært et sorgens kapittel for min del.

Oh happy times!

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Fortsetter med noen som har holdt det gående en stund, og som også har meloditeften intakt

Redd Kross - Third eye (Atlantic, 1990)

Pop-punk, Powerpop, kall det ka man vil. Det viktigste er at det er strøkne melodier all over the place. Noe cleanere og mer poppete enn skivene som kom før denne.
    Forøvrig fra tememlig nøyaktig samme sted som Beach boys, og det er jo definitivt noe sommerlig over mye av dette.

Finner ikkje mye å trekke for på det refrenget :)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn