Hva hører du på NÅ (musikk)

  • Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Da er det over til geriatrisk avdeling, og mannen som aldri vil gi seg

    Motörhead - Aftershock (2013)

    Vis vedlegget 226436

    Såvidt hørt på den tidligere, dog noe ufrivillig. Ble spilt på garage da man drakk øl der ifbm mojo weekend for noen helger siden.
    Lemmy har kansellert en rekke konserter grunnnet skrantende helse, men har forsikret fansen om at det ikkje blir noe veganer diett og helsepredikant-fakter fra ham når (hvis) han kommer på beina igjen. Uansett, Lemmy er vel så barsk som det er mulig å bli, men det har begynt å sette sine spor ja.

    Rock fra gyngestolen.
     

    Kjetil_M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen
    Med konsertbilletter til denne bygdetullingen på Partkteatret i boks

    Stein Torleif Bjella - Vonde Visu (2011)


    Ny plate på mandag skal vel bli stas.
    Vinylen er utsatt pga trykkfeil på cover...... Så det e bare å smøre seg med tålmodighet.
     
    Sist redigert:

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Med konsertbilletter til denne bygdetullingen på Partkteatret i boks

    Stein Torleif Bjella - Vonde Visu (2011)


    Ny plate på mandag skal vel bli stas.
    Vinylen er utsatt pga trykkfelt på cover...... Så det e bare å smøre seg med tålmodighet.
    Det var da som fan :( Bringer of doom du...
     

    Tremor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    1.294
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Fikk brått beinlyst å høre denne:


    Twisted Sister - Stay Hungry

    Klassikerstempelet. We're not gonna take it. No more!
     

    Vedlegg

    X

    X186841

    Gjest
    Thee Headcoats Sect - Baby What's Wrong

    The Downliners Sect are a British rhythm and blues band of the beat boom era, formed in 1963 when the existing Downliners band split up.
    Stylistically, they were similar to The Yardbirds, The Pretty Things and the Rolling Stones, playing basic R&B on their first album The Sect. Critic Richie Unterberger wrote: "The Sect didn't as much interpret the sound of Chess Records as attack it, with a finesse that made the Pretty Things seem positively suave in comparison."[1]
    They subsequently modified their musical style, and after an EP of 'sick' songs (e.g. "I Want My Baby Back") they experimented with bothcountry ("The Country Sect") and rock ("Rock Sect's In"). They later collaborated with Billy Childish's Thee Headcoats, and released two albums under the name Thee Headcoats Sect.

     
    X

    X186841

    Gjest
    Fuzzly - Stoned

    Brasil , landet med fuzza rock og lettkledde damer.

     
    X

    X186841

    Gjest
    Heavy Voodoo - Test Drive Through the Universe

    Fuzzy stoned pussy music.

     
    X

    X186841

    Gjest
    Ponamero Sundown - Alcoholic Deathride

    Stoner fra hvor ? Kan det være Kuala Lumpur ?NEI , kanskje New Guinea ,Niks. Men da må det jo være fra Drangedal ,Neida. Det er jo som vanlig Sverige !

     
    X

    X186841

    Gjest
    Albatross Overdrive - Viking (HD audio)

    Avslutter med litt Æmerikansk Southern Stoner Rock.

     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Fett, Lgrons, fett, fett! Dette var bra.

    Sønnen vår (23) er på besøk og han synes det vi hører på om dagen er rett og slett dritt i n´te potens og at jeg har havnet i Americana-fellen, hva nå det er for noe?

    Avett Brothers, Israel Nash Gripka, White Buffalo, Sadies, Deer Tick, Wooden Wand osv, osv. er for likt og alt for slappe saker. Det som ble godkjent var Reverend Beat-Man, Guy Clark og siste vinyl fra Drive-By Truckers. Pluss Kvelertak når det gjelder norsk.

    WTF; vi hadde en heftig, vennskapelig krangel (det blir det jo om musikk). :) Fikk allikevel en aldri så liten oppvåkning. Liten dog. Definitivt skal jeg høre på mer av annet enn det jeg pleier, av det som kommer ut fremover. Men, jeg går ALDRI med på maskinmusikk, det MÅ være mennesker som trakterer instrumentene og da er det forbudt bare å trykke på knapper for å få lyd.

    Her et eksempel på oppspritet og modernisert Blues som jeg ikke går god for. Bare dritt:

    C2C (2012)

    [video=youtube;gpc3cCxWNkU]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=gpc3cCxWNkU[/video]

    FMS (Fuck My Son)
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.858
    Antall liker
    5.735
    Sted
    oslo
    c2c er jo dritbra!
    helt i klasse med moullinex, Chordashian og disclosure.
    hilsen gutt (28 ) ;)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Her vart det stillt ja!

    Rory Gallagher - Kickback City (Strange Music, 2013)

    kickback-sleeve1.jpg


    Et påfunn av broren, Dónal, skal vi tro pressen. Rory digget "Crime Noir" (noe jeg aldri har hørt at han gjorde, selv om jeg har det meste på vinyl og aldri gjenkjente noe slikt der) og, det har blitt laget en novelle, tegninger pluss plukket ut kutt som har med sjangeren Noir å gjøre fra hans tidligere utgivelser. Sier meg Nada.

    Jeg skjønner ikke poenget med dette, ihvertfall det å bare høre på platen. Herregud, den Metanolen tar jo hørselen óg. Tror nok at inntrykket blir noe annet ved å lese novellen til Ian Rankin og The Lie Factory.

    Uansett Rory Gallagher spilte inn og utgav mye bra.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Straks på farten, det skal hentast ved for vinteren. Kaffe ved kjøkkenbordet nå, mens man stirrer ut i haustmørket.

    Tom Waits - Alice (Anti, 2002)



    Passer bra nå. I kveld skal nye peisen til pers :)

     

    Kjetil_M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen
    Då e det endelig lørdag og tid for masse musikk.
    Var på posten i går og hentet den nye Pearl Jam, ikke noe hemmelighet at jeg har gledet meg til denne.
    Har kun (ufrivelig) hørt et par låter på denne fra før. Skulle spare lytting til vinylen kom.
    E no kommet et par låter ut i side en, og må si eg liker det eg hører!
    Gryvlig tøfft cover med "cut out" i midten så man kan skifte bakgrunn i øyet. Skikkelig fin kvalitet på vinylen! Det er også med en stor fin bok med tekster.

    Edit: har nå fått to runder, syntes det e knall bra eg! Og tror den kommer til å vokse videre...

    Lightning Bolt - Pearl Jam | Songs, Reviews, Credits, Awards | AllMusic
    Pearl Jam - Lightning Bolt(2013)

     

    Vedlegg

    Sist redigert:
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    *shels – Plains Of The Purple Buffalo

    Anbefalt plate!

    Denne skal få spilletid. Her er musikk for høstkvelder og lytting. Godstolen med god lyd og god tid. Minner litt om Godspeed You! Black Emperor, men litt tyngre, så om man liker det er det ikke usannsynlig at denne vil falle i smak. Varierende partier med lett og tungt, men alltid involverende og stemningsfullt.

    cover.jpg


    Smakebit:.

    [video=youtube;h6sBYuYMtjI]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=h6sBYuYMtjI[/video]
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.418
    Antall liker
    34.223
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Eric Taylor - Studio 10 (2013)

    Ni nye sanger, en cover og ikke på vinyl, så vidt jeg kan se.
    Men en ny Eric Taylor-skive er jo en spennende begivenhet. Virkelig.

    denne videoen har jeg lasta inn her før, den er om vennen Bill Morrissey.
    Sangen er på plata, her er i en live-versjon. Starter ved ca 4'
    [video=youtube;hHS_BubB8Bg]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=hHS_BubB8Bg[/video]
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Blue Rodeo - In Our Nature (2013)


    En runde med denne etter at sesongens første kubikk med ved er på plass. Synd det er for varmt til å fyre i peisen.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    På tide å begynne å komme i stemning til kveldens konsert, med å peile seg inn på sjangern i alle fall, om ikkje bandet sjøl helt ennå. Ser ut til at eg har ordnet meg privatsjåfør og det hele, kan jo pjalle da ja :)

    Brimstone Coven - Brimstone Coven (2012)

    brimstone coven 2012.jpg


    Brimstone Coven har hørt litt 70s rock de også. Minner kanskje mer om gammal Witchcraft enn Graveyard. Er noen flotte og seige riff her gitt.


     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    drittlei av bad og vaskerom som ikke er ferdig, nappet av plastikk og laken som dekker til husalteret, vinyl og musikkabstinensen må døyves, på kjøret igjen.


    Starter rolig, så mange dager vinylfri kan fort gi overdose ved første fix. Har selvsagt den lovende debutsingelen utgitt på Freebird Records, og tror den bergenske Emmylou har noe å fare med.

    Monica Heldal - "Boy from the North"
    Monica_Heldal_-_Bou_From_THe_North_album2.jpg


    ikke for det, garage-o-rama i natt når sjutommerne får luftet seg igjen.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    På tide å begynne å komme i stemning til kveldens konsert, med å peile seg inn på sjangern i alle fall, om ikkje bandet sjøl helt ennå. Ser ut til at eg har ordnet meg privatsjåfør og det hele, kan jo pjalle da ja :)
    Regner med du ikke skal på John Olav & Gjengen så da må det vel være denne du referer til i kevd:

    2528511_hd7124025781d168da0be_v1383570794_800x.jpeg


    ..

    Her blir det denne

     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    På tide å begynne å komme i stemning til kveldens konsert, med å peile seg inn på sjangern i alle fall, om ikkje bandet sjøl helt ennå. Ser ut til at eg har ordnet meg privatsjåfør og det hele, kan jo pjalle da ja :)
    Regner med du ikke skal på John Olav & Gjengen så da må det vel være denne du referer til i kevd:

    Vis vedlegget 226538

    ..

    Her blir det denne

    Den ja. Sto mellom den og Tor Endressen på Rubinen. Men sistnevnte har eg jo sett så mange ganger nå, og i så mange settinger. Han er vel fortsatt best sammen med Rune Larsen. Det må sies.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Black rainbows - Carmina diablo (2010)



    Mer stoner, denne gang ikkje fra de svenske skoger, men fra de Romerske gater :)

     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.418
    Antall liker
    34.223
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Waiting for Henry - Ghosts & Compromise (2013)

    Førstelytten var vel godkjent, på tide med runde numerodos

    southernamericana
    [video=youtube;cI5yEBqvPa0]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=cI5yEBqvPa0[/video]
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Aorta - Aorta (1969)



    Chicago band, med linker til litt mindre ukjente ting som H.P. Lovecraft og New Colony Six. Er vel rock av det noe psykedeliske slaget.

     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn