Diverse Hva har du kjøpt i år og hvorfor?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    musicus

    Gjest
    Vis vedlegget 977198

    Lunacables Noir, Høyttaler & XLR kabler
    Lunacables Gris, Power & RCA kabler til Technicsen.
    Technics SL 1210 G & Dynavector XX-2/II
    Quadraspire SVT rack
    Accuphase DP-570 cd/sacd
    Degritter
    Masse svindyr deilig vinyl...

    Hvorfor? Fordi jeg har lyst og mulighet! 😎

    Mvh
    Lunacable Rouge power x 2 (amp & cdp) må legges til sånn på tampen da de ble bestilt igår og produksjonen tar litt tid (håndlages i Canada) ... da er kabelhysteriet toppet, klart for den siste lille squize av detaljer :cautious:

    1702456363987.png


    mvh
     
    M

    musicus

    Gjest
    Kom i farta på ett par Ortofon produkter jeg også har kjøpt :rolleyes:


    En sånn pu ligger i en eske her og bare venter på den dagen den skal pakkes opp...

    1702460996836.png


    ..og etter tips om puck fra en meget god og dreven vinyl kompis, ligger denne i bestilling, bra design, pris og vekt (350 gr)

    1702461158367.png


    ...nå tror jeg har fått med meg det meste...

    mvh
     

    gjomle

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.01.2018
    Innlegg
    891
    Antall liker
    3.117
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    6
    Hmm. Hva har man kjøpt i 2023? 🤔. Ble ganske mye faktisk! Audio Valve Eklipse, ATI AT4003 Signature, BorderPatrol SE-i, Meridian 506.18, Nagaoka MP-500, Krix Equinox, pluss en liten liste med stæsj som allerede er solgt… 😬. Hvorfor? Fordi det klør…
     

    lurvis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2015
    Innlegg
    2.769
    Antall liker
    5.289
    Sted
    Totenvika
    Torget vurderinger
    0
    - Det var litt av en tarmskylling! 😄 Gratulerer med ny platespiller og høyttalere- følger med om du deler af erfaringene med den nye Denonen, har sniffet på den selv.
    😀 Takker så mye! Så langt (tre uker) oser det kvalitet av spilleren, er på hytta stort sett de neste to tre ukene og lite bruk da. Men på nyåret skal jeg dele litt inntrykk.
     

    Salamander

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2004
    Innlegg
    701
    Antall liker
    1.018
    Sted
    Huset med epletrær
    Torget vurderinger
    5
    Hadde tenkt til å poste opp bilde av min nyinnkjøpte, men godt brukte sofa i tråden Vakkert Design (møbler m.m.) , da jeg synes den er herlig for øya. Men siden den er herlig å sitte i når man hører på musikk OG ga store lydmessige forbedringer i min stue, så poster jeg den her som et innkjøp mot bedre lyd på tampen av 2023:

    IMG_2321.jpeg


    Myk som få og med rygg som kan felles opp for den ultimate lenestol følelse.

    jeg sier bare:
    Adjø vindusrefleksjon. Du vil aldri bli savnet.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Hadde tenkt til å poste opp bilde av min nyinnkjøpte, men godt brukte sofa i tråden Vakkert Design (møbler m.m.) , da jeg synes den er herlig for øya. Men siden den er herlig å sitte i når man hører på musikk OG ga store lydmessige forbedringer i min stue, så poster jeg den her som et innkjøp mot bedre lyd på tampen av 2023:

    Vis vedlegget 979149

    Myk som få og med rygg som kan felles opp for den ultimate lenestol følelse.

    jeg sier bare:
    Adjø vindusrefleksjon. Du vil aldri bli savnet.
    Flott sofa, og stilfullt interiør i resten av stuen også:).


    mvh
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.846
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Nytt av året ble Marantz PM-15s2 og en WiiM Pro
    Marantz'en har jeg siklet på i årevis, både på grunn av design, kvalitet og mellomtone-magi :)





    WiiM Pro ble valgt fordi jeg ville ha en streamer med coax-utgang, mulighet for kablet nett og ekstremt lavt støygulv på digitale utganger. Foreløpig bruker jeg dog optisk, men gjør lite feil der.

     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.434
    Antall liker
    1.988
    Torget vurderinger
    8
    I år har jeg handlet PrimaLuna Evo 300, Luxman 590axll, Spec RSA-M99 og et par Tannoy Stirling GR, mulig det var et par høyttalere til men husker ikke 😵💫
    Hvorfor ? Spennende og teste ut nye ting som jeg over lengre tid har ønsket 👍
    NB! Kjøpt en MBL C51 forsterker i dag 🙈
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.488
    Antall liker
    35.333
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    I år har jeg kjøpt 1 stk høyttalerkabel. Hvorfor? Fordi hunden gnagde over den gamle :D


    PS: det samme skjedde i 2022 også :D
    Håper vi ikke snakker om diamantkabel med rubin-terminaler...
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    4.954
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Uff, det er kanskje ikke bra å gå gjennom den lista o_O
    Og det er helt korrekt å spørre (seg) HVORFOR???
    Alt har vært (til dels ganske betydelige) oppgraderinger + tilbakefall til vinyl.

    Men sånn er det nå fatt for 2023:
    Eversolo A6 og LPS til denne (blir sikkert montert i jula, all den tid jeg på en annen A6 har hørt hva den gjør for lyden).
    Marten Parker Duo
    Puritan PSM 156
    Puritan Ground master
    Puritan nettkabler x 4
    Clearaudio Concept Wood
    Whest To.2
    IsoAcoustic Gaia III
    SVS SB1000 Pro (solgt)
    Arendal 1723 1S
    Hana ML
    Nærmere 100 LP plater
    Inakustik SPDIF kabel
    Supra Excalibur USB
    Sikkert masse vinylsnacks, platevekt og noen bassabsorbenter jeg ikke husker om var i år eller i fjor.

    Jøss, var det alt? Kanskje man skulle feire nyttår med å oppgradere platespilleren likevel da :ROFLMAO:
    Rakk det jo 🤣
    IMG_8908.jpeg
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.050
    Antall liker
    2.513
    Jeg bør vel ta med det som oppleves som den største begivenheten dette året. Det å endelig få tilgang til ny LEF modul til forsterkeren vår etter 5 måneder med purringer og frustrasjon. Det er nesten litt morsomt fordi jeg har en litt barnslig glede over å se forstereken med lys på igjen.
    1703246230255.png
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.387
    Antall liker
    11.108
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Hadde tenkt til å poste opp bilde av min nyinnkjøpte, men godt brukte sofa i tråden Vakkert Design (møbler m.m.) , da jeg synes den er herlig for øya. Men siden den er herlig å sitte i når man hører på musikk OG ga store lydmessige forbedringer i min stue, så poster jeg den her som et innkjøp mot bedre lyd på tampen av 2023:

    Vis vedlegget 979149

    Myk som få og med rygg som kan felles opp for den ultimate lenestol følelse.

    jeg sier bare:
    Adjø vindusrefleksjon. Du vil aldri bli savnet.
    Hvilken sofa er det? Husker jeg lurte på en slik en gang, men nå har jeg glemt hva den heter.
    Flott innredet stue forøvrig!
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.034
    Antall liker
    1.310
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Da rakk jeg et kjøp i år. Parasound JC5 som nå står til klimatisering før oppkobling. Hvorfor? Jeg har trua og fikk den til en grei pris. Spennende å prøve ut hva 12 klasse a watt gjør.


    IMG_0657.jpeg
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.434
    Antall liker
    1.988
    Torget vurderinger
    8
    I år har jeg handlet PrimaLuna Evo 300, Luxman 590axll, Spec RSA-M99 og et par Tannoy Stirling GR, mulig det var et par høyttalere til men husker ikke 😵💫
    Hvorfor ? Spennende og teste ut nye ting som jeg over lengre tid har ønsket 👍
    NB! Kjøpt en MBL C51 forsterker i dag 🙈
    Da ble det en Sansui platespiller også 👍
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.247
    Antall liker
    3.492
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Plukket opp Pioneer diskanter her om dagen. Fornøyd.

    Hvorfor. Fordi jeg hadde lyst på.
     
    Sist redigert:

    W.Sand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    3.026
    Antall liker
    4.383
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Lydplanke, mindre knotting fra øvrig lokalt publikum og sjåarar.
     

    Antoine

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.09.2022
    Innlegg
    440
    Antall liker
    634
    Sted
    Oslo
    Jeg rakk også et siste kjøp i 2023 :). Sonus Faber Gravis II. Den tilførte akkurat det jeg ønsket og integrerer godt på første forsøk. Jeg hadde en tanke om at siden Sf ikke har den strammeste bassen at de av den grunn ville integrere mer sømløst. De virket som det stemmer. Det er vel REL som lager innmaten og elementene? Olympicaene er også nye. Jeg tror faktisk dette var lurt både økonomisk og lydmessig i stedet for gulvstående. Og så ser det bra ut. Kjører da uten SAM med Devialet. Gjenstår eksperimentere litt med deling.Det erveldig heldig med den gode plassen bak høyttalerne. Bassen blir renere med bassportene vekk fra bakveggen.


    DSC_1478.jpg
    DSC_1488.jpg
    DSC_1472.jpg
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    IMG_7159.jpeg
    Årets kjøp ble denne; Pass Labs INT-25. Den er jeg strålende fornøyd med til mine Avantgarde horn.. Det er noe magisk med Pass-lyden. Eller har jeg kjøpt en WiimPro som virkelig gjør jobben, og et rack fra Unnu, samt en Oblivion Coherence rca-kabel.

    Ellers kom jeg over Densen B-200, DM-30 og Epos Els3 som ble gave til en musikkglad tenåring her hjemme.
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.276
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har byttet ut hele hovedanlegget. Solgte Cary 303/300, Rogue Audio Tempest 2, og Proac D38.
    Inn kom Audia Flight FLS 9, et par etterlengtede DeVore Fidelity Orangutan O/93, så en YBA Passion CD 430 Mk2. En annen åpenbaring ble Luna Cables Orange xlr.
    Heldigvis hadde jeg god tid til å lytte ved hver utskifting, så jeg kjenner hver komponent sitt særpreg 😉
    IMG_20231223_141720.jpg


    M
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn