Vil understreke at jeg synes du fronter saken med fornuftige argumenter.
Jeg tror at de som opplever kjønnsinkongruens absolutt føler seg fremmed i egen kropp på et eller annet vis, så definitivt. Og jeg stoler på at de blir grundig utredet. En av mange utfordringer jeg ser i sånne saker, er at dersom kjønnsopplevelsen sitter i hodet, kan det innvendes at psykologi ikke er eksakt vitenskap, og vi må dermed overlate til den enkeltes emosjonelle opplevelse, å avgjøre hvor en befinner seg på en glidende skala mellom svart og hvitt. Jeg føler med dem som må sloss mot sin egen opplevelse og samfunnets neglisjering av dem, og jeg avskyr mobbingen av alle som fremstår med en uklar kjønnsidentitet.
Samtidig er den typen problemer så totalt fjernt fra mitt begrepsunivers at jeg sliter stort med å forstå det, ergo må jeg bare være ydmyk, og se det som et fenomen jeg ikke forstår, men må akseptere, ettersom det er såpass viktig for dem det gjelder.
Folk må få lov itl å være seg selv.
Men merk at jeg ikke nødvendigvis ser at dette utelukkende må være en enveis sak med vikeplikt for alle som ber om spesialløsninger: en viss aksept for at det tar tid å tilvenne seg en såpass fremmed virkelighet bør også med i regnestykket.