Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Norge?

• Trådstarter Desillusjonert
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    .. ja og i stedet går hun inn i historien som et av landets kipeste nedrigeste natigeste tante sofier. Et kvalmt hysterisk fjols. Skal du finne noe mer vemmelig i norsk poltikk så må du helt ned på nivå med Eivind Trædal eller Pål Steigan.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.588
    Sted
    Oslo
    .. ja og i stedet går hun inn i historien som et av landets kipeste nedrigeste natigeste tante sofier. Et kvalmt hysterisk fjols. Skal du finne noe mer vemmelig i norsk poltikk så må du helt ned på nivå med Eivind Trædal eller Pål Steigan.
    Hyggelig at du ikke drar M2M Mimir og Mox'en inn i sammenligningen.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.911
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Selv finner jeg stor humor i at hun jevnlig plager Borten. Hun bryr seg neppe om selve meldingen, men derimot å vri kniven rundt såret i egoet til den pompøse.

Slik humor er med på å gjøre livet godt å leve 😎

G

Gjestemedlem

Gjest
    Hyggelig at du ikke drar M2M Mimir og Mox'en inn i sammenligningen.
    Jeg har respekt for Mimir og Mox.. jeg har alltid sagt og jeg mener det, Gi meg en ærlig kommunist så kan vi ha en hard men ærlig konversasjon. Jeg er nok mer en libertarianer så vi står milelangt fra hverandre politisk, men det jeg hater mer enn noe er falskhet, posering og wokehet.

Jeg vet ikke hva du mener med M2M så jeg har ikke noe å si om det.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.588
    Sted
    Oslo
    Jeg har respekt for Mimir og Mox.. jeg har alltid sagt og jeg mener det, Gi meg en ærlig kommunist så kan vi ha en hard men ærlig konversasjon. Jeg er nok mer en libertarianer så vi står milelangt fra hverandre politisk, men det jeg hater mer enn noe er falskhet, posering og wokehet.

Jeg vet ikke hva du mener med M2M så jeg har ikke noe å si om det.
    Helt enig i at posører og dilletanter ikke er min tekopp!
    Folk som står for noe, og mener det kan jeg ha respekt for.
    Selv om jeg ikke er enig med dem.

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    10.588
    Sted
    Oslo
    Selv finner jeg stor humor i at hun jevnlig plager Borten. Hun bryr seg neppe om selve meldingen, men derimot å vri kniven rundt såret i egoet til den pompøse.

Fulle trøndere er jo troendes til litt av hvert.
    Trine Skei Grande var jo bokstavelig talt ute på jordet med en unggutt.
    Annet parti, samme landsdel.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.975

For folk som liker å se andre lide, oppleves det sikkert på den måten.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.11.2007
    Antall liker
    1.257
    Sted
    Tranby
    Torget vurderinger
    7
    Det tror jeg kom av at veldig mange unnet henne denne opplevelsen.
    Sikkert og slikt som skjer i fylla.. Jeg mistenker dog at det er en annen dame som ikke har så mye i mot at det holdes liv i denne SMS saken, selv om dette og skjedde i fylla. Forskjellen i media er vel at mens den ene saken dysses ned, brettes den andre ut i detaljer på NRK i beste sendetid - noen skal tas, fordi vedkommende har pikk ?

4-string

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Antall liker
    13.084
    Sted
    Interiore Simplicitate
    Finner ingen link i farten, men mener å huske at Trine SG fremstilte den stakkars nypulte gutten som litt enkel sånn i ettertid. Tenk om Enoksen hadde tatt en lignende tilnærming….

Jeg kan huske feil, vet bare jeg ble så provosert den gangen.

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.569
    Sted
    Smurfeland
    Finner ingen link i farten, men mener å huske at Trine SG fremstilte den stakkars nypulte gutten som litt enkel sånn i ettertid. Tenk om Enoksen hadde tatt en lignende tilnærming….

Jeg kan huske feil, vet bare jeg ble så provosert den gangen.
    Ser ut som du husker rett:

I forbindelse med intervjuet, da 17-åringen sto frem i VG 18. januar, skal Grandes rådgivere internt og overfor medier ha omtalt mannen som «ressurssvak», «litt enkel», uten jobb og stilt spørsmål ved hans mentale tilstand, ifølge kildene VG har snakket med.
    Det skjedde i dagene da Grande ga sin versjon til statsminister Erna Solberg.
    Beskrivelsene av mannen er kommunisert i Venstre, blant annet på et møte i januar med en rekke Venstre-folk til stede, får VG opplyst.
    Sentrale kilder i partiet sier at de oppfattet at Grandes stab forsøkte å spre en holdning om at mannen er psykisk ustabil og at det derfor ikke er nødvendig å ta hans versjon på alvor.
    – Det ble fremstilt som om mannen ikke var tilregnelig. Jeg stusset på det, men forsto etter hvert hvor viktig det var for Grande og staben å få spredt at mannen ikke var til å stole på. De lyktes: Det ble ikke stilt noen spørsmål internt, sier en Venstre-kilde.

En annen sentral Venstre-kilde sier det slik:
    – Jeg ble fortalt av Venstres pressesjef, Jan-Christian Kolstø, at mannens versjon var oppspinn og løgn og at det ikke var noe å feste lit til, fordi han var psykisk ustabil.
    I virkeligheten er mannen ingeniørutdannet og i fast jobb som prosjektleder.
    Mannen reagerer sterkt på Grande-stabens behandling av ham.

To versjoner
    Grande og mannen var enige om ikke å si noe offentlig, men det endret seg for mannen etter en telefonsamtale med Grande 11. januar.
    – Jeg fikk sjokk. Hun fortalte at hennes versjon var at det hadde vært en fest hvor venner koste seg og hvor jeg hadde dratt med henne bak et hus og hoppet på henne, sa 26-åringen i intervjuet med VG.
    Innad i Venstre er det blitt kommunisert at det var gutten som prøvde seg på Grande, og at det ikke skjedde noen seksuelt mellom de to. Alt som er hevdet andre steder, også av gutten selv, tilbakevises som usannheter.
    Mannen valgte å uttale seg til VG fordi han ikke kjenner seg igjen i denne versjonen:
    – Jeg mistenker at dette er den versjonen hun også har gitt til statsministeren. Jeg har vært komfortabel med at vi ikke skal kommentere saken, men jeg er redd for at det er en annen sannhet som sprer seg, forklarer mannen.
    1649958002555.png

bambi

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Antall liker
    13.569
    Sted
    Smurfeland
    Ja, setter ikke Skei-Grande i et veldig godt lys iallfall. Sikkert litt tendensiøst av meg å legge ut det smilende bildet av henne i denne konteksten også, men jeg hadde lyst.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.151
    Torget vurderinger
    0
    Ikke enig, men Ola Borten Moe er en gjennomført opportunist. Overhodet ikke partileder materiale IMO, eller statsleder kandidat. Det eneste han er lojal mot er seg selv.
    Og hvem av dagens ledende rikspolitikere har en bedre lojalitet?

Som feks. mot folket, landet eller nasjonen?

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    9.475
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Feige jævler hele bunten. 10 av 10 vet garantert hvem som sendte meldingen.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.975
    Du har dine spesielle vinklinger, som vanlig.

Det er det også mye humor i 😁
    Det byr jeg på. Jeg setter det selvsagt på spissen, men poenget mitt er at jeg sliter litt med det fenomenet at enkelte lar seg fuele av skadefryd.

Saken i seg selv, en fylle-sms mellom kolleger, hører hjemme i bedriftens (partiets) interne personellbehandling, ikke i VG.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.901
    Sikkert riktig men har man valgt å være en offentlig person så er det alltid noe som følger med på kjøpet.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.975
    Sikkert riktig men har man valgt å være en offentlig person så er det alltid noe som følger med på kjøpet.
    Allikevel. Noen har tatt valget om å sende denne "nyheten" til VG. Hva faen, liksom. Går ut fra at det valget ikke ble tatt i fylla.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.901
    Allikevel. Noen har tatt valget om å sende denne "nyheten" til VG. Hva faen, liksom. Går ut fra at det valget ikke ble tatt i fylla.
    Har ikke den hele kontrollen men var det ikke i fylla det ble gjort da?

10 mannlige bønder som sitter på en hytte og drikker mens de fikler med dingsen til han ene er sikkert interessant for noen.

gwh

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Antall liker
    698
    Sted
    Oslo
    Vi folket, har rett til å vite hvem som har lyst på fitta til Liv Signe.
    Må si at det et lite lyst til det blandt deler av folket.
    Hadde vært litt tøffere om SP kara hadde gått opp til storviltjakt og sendt den til Trine Skei Grande.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    11.975
    Har ikke den hele kontrollen men var det ikke i fylla det ble gjort da?

10 mannlige bønder som sitter på en hytte og drikker mens de fikler med dingsen til han ene er sikkert interessant for noen.
    Som i at de sendte sms til Navarsete først, og deretter til VG, for å si "se hva vi har gjort 'a"?

I så fall ønsket de vel å utsette den ene det gjaldt for et rent karakterdrap, eller hva er greia her? Jeg skjønner fint lite av hele saken. Men så er jeg kanskje dummere enn folk flest, da. :)

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.901
    Som i at de sendte sms til Navarsete først, og deretter til VG, for å si "se hva vi har gjort 'a"?

I så fall ønsket de vel å utsette den ene det gjaldt for et rent karakterdrap, eller hva er greia her? Jeg skjønner fint lite av hele saken. Men så er jeg kanskje dummere enn folk flest, da. :)
    Da er vi to som ikke skjønner særlig av saken, men har ikke gjort noen seriøse forsøk på å skjønne den heller da. De får holde på.

H

Hardingfele

Gjest
    Hmmm -- tvittermeldingen ble sendt til Navarsete, som forlangte oppklaring. Det var en forholdsvis stor sak på den tiden, men det ble aldri avklart hvem som var avsender. Hun var nestleder i Sp frem til 2014 og dette var guttas måte å melde hvor fornøyde de var med at hun hadde måttet gå ut av partiledelsen.

At meldingen senere nådde ut til media er en annen sak.

Her er forøvrig også en bakhistorie om skittkasting fra Borten Moe mot Trine Skei Grande (!). Borten Moe gikk ut og bekreftet Grandes "overgrep" mot en 17-åring, på sin fb-side. Dagen etter ble han minnet om hytteturen.

Så dette handler om gutta-boys mot kvinnefront. Og mannfolk som mislikte at partilederne på den tiden var Grande, Solberg, Jensen, Arnstad, som dominerte fullstendig og satte gutta i skyggen.

Er man litt inne i politikk vet man mer enn hva som står i media om denne saken.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.911
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Eh...
    Navarsete var leder i SP fram til 2014, ikke nestleder. Videre var det en sms, ikke twitter- melding.
    Det var stadig kjekling mellom Navarsete og Borten Moe, noe som gjør det naturlig å se denne sms- en som en nedverdigelse av hun som tapte maktkampen. Videre er det naturlig å trekke konklusjonen at Borten Moe sto bak; han var den høyeste rangerte i SP som var med på hytteturen. Dersom noen lavere i hierarkiet sendte den, hadde Borten Moe forlengst outet hvem den skyldige var- for å bli kvitt mistanken mot seg selv. Det er jo selvsagt også grunnen til at "ingen" vet noe, når alle vet.

Ble medlem
    06.04.2019
    Antall liker
    11.901
    Så dette handler om gutta-boys mot kvinnefront. Og mannfolk som mislikte at partilederne på den tiden var Grande, Solberg, Jensen, Arnstad, som dominerte fullstendig og satte gutta i skyggen.
    Ok, gutta and the boys vs. kvinnene på grunnskole nivå der altså?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn