Hm.. en viss Mr.Orwell comes to mind...
"Til slutt i sendingen skal vi gi bort to esel til barn som trenger det"På tide med et oppmuntrende innslag. Jeg regner med at folk har fått med seg Lisenskontrolløren på NRK.
Kanskje hans beste innslag (blant mange å velge mellom).
Pinlige øyeblikk på NRK. Her går mye galt i Norge.
![]()
Lisenskontrolløren: Pinlige program - NRK TV
I NRKs arkiv finner en mange gyldne TV-øyeblikk. Men så har vi de programmene kringkastingen helst vil begrave i Marienlysts dypeste kjeller. Lisenskontrolløren har gravd opp de øyeblikkene NRK håpet aldri ville se dagens lys. (6:6)tv.nrk.no
Da er jo bare å vente på at Flytoget følger etter.En sak jeg mener har gått alvorlig galt, er at AS Norge tillater organisert mafiavirksomhet forkledd som parkeringsselskaper å bedrive ran av sakesløse på høylys dag.
Her er siste eksempel:
![]()
Skulle ikke bli noen endringer, sa OnePark. Neida.
Nu vel. De gjør vel en innsats for miljøet, kanskje, for å se litt positivt på det. Lissepasning til Vy og Flytoget.
idiotien er meget utbredt der kompetansen visstnok skulle være i boks…Det var et tema dengang jeg lå ved universitetet på 80tallet.
Jobber du før fikk med cand.mag måtte du plutselig ha hovedfag for å få.
Begrepet i dag er vel mastersyken.
Det sies at Spania har verdens høyest utdanna kelnere.
Men kvalifiserte håndverkere har vi mangel på!
På Gardermoen og andre flyplasser er det vel Avinor som stikker av med mestparten av pengene. For en del år siden gikk et parkerinsselskap som drev parkeringen der konkurs, det tyder på at de må betale en relativt saftig sum til Avinor for å få oppdraget med driften.En sak jeg mener har gått alvorlig galt, er at AS Norge tillater organisert mafiavirksomhet forkledd som parkeringsselskaper å bedrive ran av sakesløse på høylys dag..
Blåbær. I Porsgrunn kan du risikere å måtte betale kr. 660.- for å stoppe for rødt lys. De er gale i den byen.Avinor har jo drevet disse selv i en årrekke, så hvis de skal tjene like mye som før og så OnePark ha sitt, så blir det blodig... sist jeg sto på Evenes kosta det nesten 1200 for ei uke.... hva blir det nå??
Det er ikke så ille om man gidder å gå litt eller ta shuttlebuss. Jeg tar toget når jeg reiser alene men som regel bil når vi reiser hele familen. Koster 4-500 kroner for en uke om man ikke trenger å stå nærmest mulig og forhåndsbestiller. Fast rutine er at jeg kjører de til avgang, lemper av bagasjen, så sjekker de oss inn mens jeg parkerer.parkering på Gardermoen er svindyrt, men ofte billigere enn taxi for mange. Tror nok det ligger litt tanke bak disse prisene
En vesentlig del av caset var vel at Norwegian skulle gå over endeSelv om jeg ikke har peiling så stusset jeg dengang da noen startet et flyselskap midt i en pandemi der nesten ingen fly lettet eller landet.
Er dette fra NRKs exit produksjon?Det er mulig FLYRs ledelse burde rekruttert bredere og mer mangfoldig. Bare en tanke. Det synes å mangle en eller to Neimenn.
![]()
Flyr konkurs med 2,4 milliarder kroner i gjeld
Flyselskapet har slått seg konkurs. – Mottar allerede mange henvendelser fra passasjerer, sier bostyrer Stine Snertingdalen.e24.no
Vis vedlegget 888675
Se litt lenger ned i artikkelen så ser du at de har 2,17 milliarder i aktiva. Altså blir netto gjeld 230 millioner, men det blir det jo ikke krigsoverskrifter av.Det er mulig FLYRs ledelse burde rekruttert bredere og mer mangfoldig. Bare en tanke. Det synes å mangle en eller to Neimenn.
![]()
Flyselskapet har slått seg konkurs. – Mottar allerede mange henvendelser fra passasjerer, sier bostyrer Stine Snertingdalen.e24.no
Se litt lenger ned i artikkelen så ser du at de har 2,17 milliarder i aktiva. Altså blir netto gjeld 230 millioner, men det blir det jo ikke krigsoverskrifter av.![]()
Ingen aning. Kan vanskelig se for meg hvordan de skal kunne ha noe innsyn i det heller - altså hvor pengene kommer fra og inntektene går. Tviler på staten vet hvem aksjonærene i equinor er for den saks skyld, da står aksjene på depotkonto hos en bank uten at banken er den relle eier av aksjene. Tror heller ikke Apple vet at jeg eier en liten flik av selskaper gjennom er aksjefond.har myndighetene helt oversikt over hvem disse eierne er?
De står nok på vennelisten til en eller annen.....har myndighetene helt oversikt over hvem disse eierne er?
"Noen utlendinger ...",Det er vel ikke all verden krise om noen utlendinger eier ting i Norge all den tid Oljefondet eier for 13 500 000 000 i utlandet.
Men hva er den samlede verdien vi snakker om?"Noen utlendinger ...",
Vi tar an` en gang til; " 7 av de 10 største eierselskapene i norsk vindkraft eies eller finansieres gjennom skatteparadis "
Og rapportens undertittel (fra #16.789): "Tiltak mot overskuddsflytting og skjult eierskap "
Dr.E
Det der må da være en Dressmann reklame?Det er mulig FLYRs ledelse burde rekruttert bredere og mer mangfoldig. Bare en tanke. Det synes å mangle en eller to Neimenn.
![]()
Vis vedlegget 888675