Politikk, religion og samfunn Hva har gått galt i Sverige?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• G

Gjestemedlem

Gjest
    Noen som kan være er mulig scenario i Sverige etterhvert, siden de innfødte har mistet totalt kontrollen over deler av landet, og er for politisk selvkastrert til å kunne ha noen mulighet til å gjøre noen med de nye problemene de har skaffet seg, er at det vil kunne vokse frem en autoritær bevegelse fra de aktuelle innvandrermiljøene som vil utøve makt og innflytelse i stedet for normale svenske myndigheter, og at det vil bli en aksept etterhvert for at den svenske statens maktmonopol delvis oppheves hvis det oppleves at organisert autoritær selvjustis i de islamske delene av Sverige vil kunne skape en ro og orden som har vært savnet i mange mange år. Det kan bli første steget på veien mot delvis selvstyre i de islamkontrollerte delene av Syd Sverige.

ة جديدة سعيدة إن شاء الله ...

Dr Dong

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Antall liker
    14.006
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Noen som kan være er mulig scenario i Sverige etterhvert, siden de innfødte har mistet totalt kontrollen over deler av landet, og er for politisk selvkastrert til å kunne ha noen mulighet til å gjøre noen med de nye problemene de har skaffet seg, er at det vil kunne vokse frem en autoritær bevegelse fra de aktuelle innvandrermiljøene som vil utøve makt og innflytelse i stedet for normale svenske myndigheter, og at det vil bli en aksept etterhvert for at den svenske statens maktmonopol delvis oppheves hvis det oppleves at organisert autoritær selvjustis i de islamske delene av Sverige vil kunne skape en ro og orden som har vært savnet i mange mange år. Det kan bli første steget på veien mot delvis selvstyre i de islamkontrollerte delene av Syd Sverige.

ة جديدة سعيدة إن شاء الله ...
    Helt klart et poeng. Nå for tiden kan etter hvert enhver valuta brukes for å etablere ro og orden…

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    9.234
    Torget vurderinger
    1
    Av hensyn til julefreden stenges tråden. Gjenåpnes 2. januar.

bjornh, moderator

• Liker
    Reaksjoner: TT.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873

Voff

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Antall liker
    8.750
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke så mange år siden at Fremskrittspartiets påstand om at det var slike tilstander i deler av Sverige ble fremstillt som "fake news" fra mainstream media (som nettopp advarer oss mot fake news). Skapte masse brudulje...
    Rar verden vi lever i....

G

Gjestemedlem

Gjest
    Tilstandsrapporter fra Malmøistan sprer seg til svensk massemedia.

Rare tider.

S

Slubbert

Gjest
    Islam i øst og Trump i vest, caught between a rock and a hard place.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.873
    Kanskje vi må legge til Malmö til bistandsbudsjettet.

U

utgatt25555

Gjest
    Malmø hadde konkat uten store statlige bidrag, så hvorfor ikke ta det fra det budsjettet!

Dessverre er det ikke bare Malmø men også ”min” flotte by som får stryk av dårlig omhendertagning og fri ferdsel av av søpla! Jeg beveger meg ikke frivillig inn mot centrum lengre uten gode grunner, før var det godt å bare stikke inn og ta en lunch, en øl og bare være...

Köpcentret Nordstan på nyheterna i Ryssland | Fria Tider

mvh

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    Og dessverre synes det ikke som om det er noen løsning i sikte, når man er fakta impregnert og resistant så kjøres det på som før og ingen snakker om elefanten i rommet, eller landet...

Regeringen fortsätter vägra föra statistik om invandrares brott | Fria Tider

mvh
    Om Johansson hadde hatt rett, altså at overrepresentasjonen til innvandrere fra Afrika og Midtøsten i kriminalitetsstatistikken nesten fullstendig forklares med sosioøkonomiske forhold, så endrer jo ikke det på det faktum at de er overrepresentert. Innvandrere fra fattige land, som er svake i det svenske språket, som ikke har med seg en større formue, som ikke har relevant utdannelse eller yrkeserfaring, som ikke har venner og kontakter i det ressurssterke etablissementet, vil påregnelig fortsette å ha lav sosioøkonomisk status. Stor tilstrømming av migranter fra disse delene av verden vil nødvendigvis føre til flere innbyggere med lav sosioøkonomisk status. "Fullt trykk på integrering" er sikkert remediet som skal løfte hundretusener and counting opp i den ressurssterke middelklassen som disponerer for lovlydighet, men hva betyr det? Konkret hva skal gjøres for å oppnå dette, hva vil det koste i penger og andre ressurser, finnes disse ressursene, og er det sannsynliggjort at tiltakene faktisk vil virke, altså gjøre lovlydige middelklasseinnbyggere av flertallet av disse innvandrerne?

Innvandrere fra Afrika og Midtøsten er mer kriminelle enn andre i Sverige. Om det kommer av genetikk, kultur, utdannelse, sosialt nettverk, inntekt, bosted eller hvadetnåmåttevære er en interessant nok problemstilling, men det endrer ikke på at det er sånn eller at det kommer til å fortsette å være sånn.

D

Danke

Gjest
    Det der er iallefall ikke noe sjokk her i Skandinavia...

Minner meg veldig mye om Hjernevask progrqammene til Eia, der forskere er mer opptatt av å følge politiske normer og dogmer enn å tenke forskning.

Feks kjønnsroller... Forskere kjønnsroller er lært inn og har null med bilologi å gjøre.... Eia kommer med nye forskeresultater som sier det motsatte..

Norske forskere: Nei dette kan ikke stemme, det er uhørt etc..

Her merker man hvordan det politiske systemet vi har... sosialdemokratiet, legger omtrent føringer for hva slags forskning som støttes, hva som aksepteres osv... Hvorfor det? Jo fordi likestilling og kjønnskvotering er en viktig sak for sosialdemokratene...

Men dersom man feks finner ut at gutter er bedre yrkessjåfører enn kvinner, at kvinner ikke er egnet som ledere, eller at menn ikke egner seg spesielt til å jobbe med kvinneyrker....

Så blir kvoteringer bare tull..

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.015
    Torget vurderinger
    1
    Sverige kan ikke bli hurtig nok kvitt sine eldre, klarer de ikke å sulte dem i hjel finnes andre metoder som generell mistrivsel eller en lungebetennelse ….:mad:

Äldre tvingas bo i containrar | SVT Nyheter
    https://www.rights.no/2017/01/eldre-tvinges-til-a-bo-i-container/

Ellers er det som vanlig litt vill vest, men de unge lærer i det minste å ta sine forhåndsregler :rolleyes:

Klokken 19.47 kom neste melding: En 17-årig gutt var skutt i Munkhättegatan i Malmö. Han var ved bevissthet da han ble kjørt til sykehus, hardt men ikke livstruende skadet.
    Gutten bar skuddsikker vest, og det kan ha reddet ham. Ett skudd skal ha blitt stoppet av vesten, og minst ett skudd skal ha truffet det ene benet.

Og de nyankomne rakettforskerne tar bruk media når de skal formidle alt det Sverige har å by på:mad:

Tre personer mistenkt for å ha sendt voldtekt live på Facebook - Voldtekt - VG

Gruppvåldtäkt sändes live på Facebook – tre gripna | Fria Tider

S

Slubbert

Gjest
    Ellers er det som vanlig litt vill vest, men de unge lærer i det minste å ta sine forhåndsregler :rolleyes:
    OT, men "forhåndsregler" er ikke et ord. Det heter forholdsregler, altså at man tar hensyn til forholdene.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.015
    Torget vurderinger
    1
    Javel da......:)

Eksempler:

• Som en foreløpig avslutning på serien om Cloud computing, har jeg noen tips og forhåndsregler som kan være nyttig å få med seg
    • Som det går frem av brev mottatt fra universitetsdirektør, er det en del forhåndsregler enn bør ta når det gjelder lagring og utskrift av eksamensoppgaver.
    • Alle bør ta forhåndsregler mot bilkapring, som er relativt utbredt i de store byene i Sør-Afrika
    En forholdsregel er som vi veit definert i ordboka som en "sikkerhetsforanstaltning" - noe man gjør for å sikre seg mot (uforutsette) komplikasjoner. Ordet har en relativt lite gjennomsiktig semantikk - ordet forhold klassifiseres i alle fall i min hjerne som "kjærlighetsforhold" lettere enn som "omstendighet, ytre vilkår". Det er denne siste betydninga som inngår i forholdsregler - forholdsregler er noe man "tar", altså prosedyrer eller planer for diverse omstendigheter eller hendelser som kan skje. Forholdsregler skal helst tas FØR de uforutsette omstendighetene oppstår, og dermed er forhåndsregler en naturlig substitusjon.

Lingvisme: Alle forhåndsregler tatt?

S

Slubbert

Gjest
    Om en eller annen blogger mener at det er en naturlig substitusjon er hans sak, uansett er "forhåndsregler" ikke noe ord som finnes i ordboka. Jeg pleide også å skrive det i gamle dager, før noen påpekte overfor meg at jeg skrev feil. Da tenkte jeg "Å ja. Fint å få vite, så slipper jeg å skrive feil lenger". Mer konstruktivt enn å akkedere imo.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Liten by
    [h=1]2017-01-22 16:19, Våldtäkt, Uppsala[/h]Tre personer sitter anhållna skäligen misstänkta för grov våldtäkt i Uppsala.
    Det var vid kl. 08.24 på söndagsmorgonen som polisen fick tips om att en gruppvåldtäkt ägde rum i en lägenhet i Uppsala. Denna våldtäkt sändes live på en Facebook grupp och det var och är flera personer som hört av sig som sett denna sändning.
    Polisen åkte till aktuell lägenhet och i lägenheten fanns tre män och en kvinna. De tre männen greps på platsen och anhölls sedan av åklagare vid 14.30 på söndagen.
    Både målsäganden och gärningsmännen har undersökts under dagen för att säkra bevis.Polisen har genomfört teknisk undersökning i lägenheten.
    Rubriceringen är grov våldtäkt och männen som är anhållna är födda -92, -96 och -98. Målsäganden är född -86.
    P.g.a. brottets karraktär och med hänsyn till den utsatta kvinnan går polisen inte ut med ytterligare uppgifter. Ärendet är åklagarlett.

[h=2]Organisation[/h]Polisen Uppsala län
    RLC

Kilde: https://polisen.se/Uppsala_lan/Aktuellt/Handelser/Uppsala-lan/2017-01-22-1619-Valdtakt-Uppsala/

Hva slags hensyn må man egentlig ta i slike saker? Er det hensynet til den som er voldtatt eller de som voldtar?
    Kan det være at det er snakk om noen nye og blide landsmenn som totalt har misforstått svensk gjestfrihet?

W.Sand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    4.866
    Sted
    moelv
    Torget vurderinger
    2
    Svensk løsning er en app... "nogo"-soner
    ææææh...

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.110
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    Om en eller annen blogger mener at det er en naturlig substitusjon er hans sak, uansett er "forhåndsregler" ikke noe ord som finnes i ordboka. Jeg pleide også å skrive det i gamle dager, før noen påpekte overfor meg at jeg skrev feil. Da tenkte jeg "Å ja. Fint å få vite, så slipper jeg å skrive feil lenger". Mer konstruktivt enn å akkedere imo.
    Bokmålsordboka | Nynorskordboka

</OT>

D

Danke

Gjest
    2017-01-22 16:19, Våldtäkt, Uppsala

Tre personer sitter anhållna skäligen misstänkta för grov våldtäkt i Uppsala.
    Det var vid kl. 08.24 på söndagsmorgonen som polisen fick tips om att en gruppvåldtäkt ägde rum i en lägenhet i Uppsala. Denna våldtäkt sändes live på en Facebook grupp och det var och är flera personer som hört av sig som sett denna sändning.
    Polisen åkte till aktuell lägenhet och i lägenheten fanns tre män och en kvinna. De tre männen greps på platsen och anhölls sedan av åklagare vid 14.30 på söndagen.
    Både målsäganden och gärningsmännen har undersökts under dagen för att säkra bevis.Polisen har genomfört teknisk undersökning i lägenheten.
    Rubriceringen är grov våldtäkt och männen som är anhållna är födda -92, -96 och -98. Målsäganden är född -86.
    P.g.a. brottets karraktär och med hänsyn till den utsatta kvinnan går polisen inte ut med ytterligare uppgifter. Ärendet är åklagarlett.

Organisation

Polisen Uppsala län
    RLC

Kilde: https://polisen.se/Uppsala_lan/Aktuellt/Handelser/Uppsala-lan/2017-01-22-1619-Valdtakt-Uppsala/

Hva slags hensyn må man egentlig ta i slike saker? Er det hensynet til den som er voldtatt eller de som voldtar?
    Kan det være at det er snakk om noen nye og blide landsmenn som totalt har misforstått svensk gjestfrihet?
    Siden det ble sendt live på facebook er det helt klart voldtektsoffer som hensyn taes til her, men jeg synes svenskene må begynne å si utenlandsk opprinnelse om gjerningsmenn.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Liten by

Organisation

Polisen Uppsala län
    RLC

Siden det ble sendt live på facebook er det helt klart voldtektsoffer som hensyn taes til her, men jeg synes svenskene må begynne å si utenlandsk opprinnelse om gjerningsmenn.
    Det er vel ALLTID offeret man skal ta hensyn til vel? Facebook eller ikke...

D

Danke

Gjest

Organisation

Polisen Uppsala län
    RLC

Det er vel ALLTID offeret man skal ta hensyn til vel? Facebook eller ikke...
    Jeg tenkte sef på hemlighold om jenta og situasjonen, enn hvilken hudfarge gjerningsmennene har.

Altså om du ikke forstod dette?

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    3.152
    Sted
    Liten by
    Jeg tenkte sef på hemlighold om jenta og situasjonen, enn hvilken hudfarge gjerningsmennene har.
    Altså om du ikke forstod dette?
    Nei, det gjorde jeg ikke. Så formuler deg bedre neste gang da? Sef er forresten ikke et ord...

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn