Jeg har ikke endret verdisyn. Jeg liker ikke nyheter som lager solskinnshistorier samtidig som mye er veldig veldig feil..
Det er jo også mitt hovedankepunkt mot den tankeånden som rår i Sverige om dagen. Ikke at de fører en politikk jeg er svært uenig med på viktige områder, men at det er en pressesensur, sosialt press og en sterk forventning om at individer skal tilpasse seg normen, det vedtatte, ønskelige og gode.
Dette er nemlig ikke det spor annerledes enn den sosiale tvangen som underkuer kvinner som kommer fra islamske land, men som fremdels må leve under denne kulturen i Sverige eller Norge. De samme krefter som hjemme, men nå med lange armer langt inn i dypeste Europa.
For meg er denne harde konformiteten det farligste av alt. Den som dehumaniserer i form av en oppslukende fellesenhet man bare en en flis av.
Når det gjelder papirløse, så synes jeg det er merkelig i stater som har fungert, at man ikke har noe dokumentasjon på hvem man er. Særlig når sånne nazi-lignende eller diktatur stater som Syria og Irak osv er veldig opptatt av å sjekke ID...
Absolutt ingen uten klarlagt identitet bør få full og fri tilgang til Skandinavia. De finnes noen med god grunn, men det finnes svært mange flere med god grunn til å lyge om sin identitet for å oppnå fordeler.
Her hjemme har vi faktisk et parti, MDG, som går inn for at alle som holder sin identitet skjult automatisk skal få permanent opphold hvis de bare er tålmodig og standhaftig noen få år og klarer å holde kjeft, og holde kustus på de andre en liten stund.