Diverse Hva har gått riktig i Norge?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Harry Stoteles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Antall liker
    3.167
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Selv forskere lever i en globalisert verden, og vi som må forholde oss til NPM må velge løsninger som er billige og "gode nok". Det er ikke grenser for hvor villige folk er til å kutte i offentlig sektor, og det mest effektive offentlig sektor kan gjøre er å kjøpe tjenester som er dyre å gjøre selv. Datalagring er en sånn tjeneste. Kjempedyr å gjøre sjøl, kjempeproblematisk å overlate til andre. Men penger er alltid viktigst.

Bx

Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Antall liker
    4.685
    Jepp, men jeg bruker selv forskningsdata som er (korrekt) lagret i Onedrive – som også er skylagringsløsninga for Hotmail (Live), MS 365 osv…

Bezos, Zuckerberg og Cook har gjort sitt beste for å blidgjøre Trump. Hvor går grensen for lojaliteten til kunden dersom presidenten vil noe annet? Poenget var at skylagring og sånt er fint så lenge det vi kan ha tillit til leverandørene.
    Har alltid vært skeptisk til skylagring. Handlerndels om egen sikkerhet… når jeg lagrer selv … på den aller mest primitive måten … har jeg full kontroll. Med avsnsertenskyløsninger mister jeg litt kontroll på hva som skjer når jeg sletter noe lokalt. Blir slettingen synket? Og så er det noe med sentralisering og cybersikkerhet. Alle passord har ho
    vært stjålet ørten ganger. Og så er det et ressurs/miljøaspekt. Desentralisert varmeproduksjon er bra, spes i Norge .. og alle har masse lagringskapasitet.

Aurora

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Antall liker
    13.391
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Dette er faktisk nokså absurd... gitt at stadig flere biler må betjenes vi skjerm, - som tar minst like mye oppmerksomhet...
    På den annen side ser jeg stadig folk som sitter med telefonen på øret - til tross for at bilen garantert har handsfree....

Balle Clorin

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Antall liker
    10.677
    Torget vurderinger
    2
    Det er håp når ungdommen selv sier fra, men der det noen voksne som hører?

Stein 99

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Antall liker
    1.220
    Er det ikke en overordnet lov som sier at straffen skal stå i rimelig forhold til forbrytelsen som er begått.
    Det var en advokat som skrev noe om dette for et par år siden. Han anbefalte og ikke godta et slikt forelegg.
    Jeg synes det er hinsides for dyrt.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn