Poirot
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 28.07.2007
- Antall liker
- 2.101
Dette har du selvsagt statistikk på for det er ikke noe jeg kan huske å ha sett.Det er heller ingen mangel på hverken æresdrap eller gjengkriminalitet blant presumptivt kristne innvandrergrupper, f eks fra deler av Balkan.
Politiet tydde til mengder av tåregass i Oslo leeeenge før det fantes nevneverdig mengde frmmedkulturelle i denne byen. Det var ikke fordi et større antall unge plutselig konverterte til islam i løpet av natta til 1. mai.
Det finnes mange årsaker til opprør og demonstrasjoner som kommer ut av kontroll. Det kan være fordi favorittlaget i fotball taper, eller det kan være fordi mange kjenner seg forbanna for et eller annet. Det kan være store sosiale forskjeller, det kan være arbeidsløshet, det kan være en eller annen form for massesuggesjon.
Men du vil tvinge hele den pakka inn i ett enkelt ord: islam. Ja, det er en "analyse" i all sin enkelhet, vil jeg påstå.
Oslo sentrum så i flere år ut som en slagmark natt til 1. mai
Natt til 1. mai for 40 år siden så Oslo sentrum ut som en slagmark. Hver femte norske politimann deltok i kampene.www.aftenposten.noIslam.1. mai feiringen har ikke alltid gått rolig for seg | DN
1. mai-markeringen har ikke alltid gått like rolig for seg. DN gravde i arkivene og fant bomber, bløtkakebrigader og tåregass.www.dn.no
Behøver ikke prøve så hardt, rundt omkring i verden finnes opptøyer av alle mulige årsaker. Poenget burde uansett være enkelt å oppfatte.Voldsvenstre har da alltid vært glad i å lage bråk og det er fint at du må 40 år tilbake i tid, hvis du prøver hardt finner du sikkert noe mer tidsmessig relevant.
Koranbrenningen må forstås som en høyreekstrem handling
Antimuslimske forestillinger har vunnet terreng.www.aftenposten.no
Skummelt når folk begynner å pirke i rammene for ytringsfriheten.Koranbrenningen må forstås som en høyreekstrem handling
Antimuslimske forestillinger har vunnet terreng.www.aftenposten.no
Det er vel ikke slik at man brenner koranen i ytringsfrihetens navn som et ledd i å kneble noen man ikke liker ytringene til? Det skulle tatt seg ut.Skummelt når folk begynner å pirke i rammene for ytringsfriheten.
Det kan lett bli misbrukt med motsatt fortegn senere.
Vi må leve med ytringer vi misliker.
Det inkluderer også muslimer.
Hvis man forbyr brenning av koranen, så må det også gjelde bibelen, toraen og andre "hellige skrifter".Det er vel ikke slik at man brenner koranen i ytringsfrihetens navn som et ledd i å kneble noen man ikke liker ytringene til? Det skulle tatt seg ut.
Islamofobi er da heller ikke nødvendigvis det samme som fremmedfrykt.Å knytte kritikk av islam til høyreekstremister er like tåpelig som liksom ordet islamofob, kritikk av islam har da intet med frykt for det ukjente å gjøre (…)
Litt dårlig formulert av meg, hadde passet bedre med ubegrunnet/sykelig frykt, men poenget var uansett at forsøket på å sykeliggjøre kritikere for å stilne kritikk/debatt er bare en dårlig kamuflert hersketeknikk i mangel på argumenter og ja det gjelder det samme med Christianofobi selv om dette var et nytt uttrykk for meg.Islamofobi er da heller ikke nødvendigvis det samme som fremmedfrykt.
Snarere er vel begrepet ment å beskrive en emosjonell forakt/frykt for Islam som religion og dermed objektiv abstraksjon, uavhengig av hvordan denne religion/abstraksjon manifesteres gjennom muslimers handlinger.
Det sagt er jeg ikke noe glad i dette begrepet selv. Det blir misbrukt av politiske grunner, slik Orban bruker «Christianofobi» til å angripe sivile og politiske rettigheter i «forsvaret» av sin konservative, kristen-nasjonale orden, eller Putin med sin «russofobi» mot alle som stiller spørsmålstegn ved doktrinen om den store patriotiske krigen, eller det legitime i å myrde alt fra spedbarn til WWII-overlevende i Ukraina.
Jeg er for et menneskerettighetsperspektiv for bekjempe diskriminering og intoleranse mens man fremmer, forsvarer og oppholder de universelle menneskerettigheter og grunnleggende friheter, inklusive både ytrings- og trosfriheten.
For en stakkars hedning er det der litt fascinerende, at gudene på den ene siden sies å være allmektige, og på den andre ser ut til å behøve all mulig hjelp og beskyttelse for ikke å bli krenket av oss dødelige småtasser. Ikke helt logisk i mitt hode.Nå går vel troen på at de fleste guder er allmektig og uansett hvem av dem man tror på så burde man stole på vedkommende kan passe på seg selv uten hjelp.
Så lenge du ikke ser logikken i det kan du slappe av, du er mentalt frisk enn så lenge!For en stakkars hedning er det der litt fascinerende, at gudene på den ene siden sies å være allmektige, og på den andre ser ut til å behøve all mulig hjelp og beskyttelse for ikke å bli krenket av oss dødelige småtasser. Ikke helt logisk i mitt hode.
Korrekt, kravene for å slippe inn på politiutdannelsen i Sverige er lavere enn tidligere.”Det här är ju en lögn”
Att kraven för att bli polis inte har sänkts stämmer dock inte. Det påpekar Erik Petschler, som till vardags arbetar som dialogpolis
”Det här är ju en lögn. Kan vi få tillbaka media som ställer makthavare mot väggen?” skriver han på Twitter.
Kraven för dem som söker in till polisutbildningen har sänkts rejält senaste åren. Bland annat har språktester slopats, begåvningskraven sänkts vid flera tillfällen och det ställs inte längre lika höga krav på polisernas allmänbildning som tidigare.
Islam er roten til alt ondt. Uansett hvor de er skaper de faenskap. Er det ingen å drepe, begynner de å drepe hverandre. Synd vi skal rasere vårt velfungerende samfunn med fargerikt faenskap!
Ja, muslimer er ekstremt rasister. Er en feil type muslim er det nok til drepe.rasisme – Store norske leksikon
Rasisme er i smal betydning oppfatninger, holdninger eller handlinger som deler mennesker inn i påståtte «raser» hvor noen hevdes å være mer verdifulle enn andre.snl.no
Bruker ikkje å lesa denne tråden, likevel er eg innom ein gong i halvåret. Overraskande nok det visst er meininga at muslimer og mørke folk som er problemet. Får venta eit halvt år og sjå om det har endra seg. Skal forresten til Gøteborg om eit par veker,; er det vest ,hjelm og våpen som gjelder?Korrekt, kravene for å slippe inn på politiutdannelsen i Sverige er lavere enn tidligere.
Sänkt begåvningskrav för polisstudenter – igen
Begåvningskraven för att bli polis har sänkts ytterligare, rapporterar Ekot. Detta som ett resultat av att det blivit lättare att få högre betyg på det begåvningstest som de sökande till polisutbildningen måste göra.omni.se
Og dette er kravene i sin helhet:
Utdannelsen tar 2,5 årAntagningskrav | Polismyndigheten
För att bli antagen till polisutbildningen måste du uppfylla vissa krav, men även ha rätt egenskaper.polisen.se
Jeg tror jeg med ganske stor grad av sikkerhet kan si at kun en ørliten % av deltakere på HFS ville vært i nærheten. Glasshus, mine herrer, glasshus.
I Oklahoma, USA, land of the brave, eller hva f... det var, har følgende krav:
Utdannelsen tar 28 uker. (0,5 år)Oklahoma Police Officer Requirements | Go Law Enforcement
The Requirements to be a Police Officer in Oklahoma.golawenforcement.com
Mississippi:
Undervisning: 400 timer, eller ca. 10 ukerMississippi Police Officer Requirements | Go Law Enforcement
The Requirements to be a Police Officer in Mississippi.golawenforcement.com
Ta med deg spade, så du kan grave en skyttergrav.Bruker ikkje å lesa denne tråden, likevel er eg innom ein gong i halvåret. Overraskande nok det visst er meininga at muslimer og mørke folk som er problemet. Får venta eit halvt år og sjå om det har endra seg. Skal forresten til Gøteborg om eit par veker,; er det vest ,hjelm og våpen som gjelder?
Utvilsomt en del rasisme også blant mennesker med annen bakgrunn enn deg selv; så der kan du faktisk finne noen du deler interesser med!Ja, muslimer er ekstremt rasister. Er en feil type muslim er det nok til drepe.
Er nok ikkje so veldig reddTa med deg spade, så du kan grave en skyttergrav.
Men de som bor i Linné, er ofte ganske greie, der behøves kun sykkelhjelm.
Ja, viktig å ikke blande aper og løver i samme bur.Utvilsomt en del rasisme også blant mennesker med annen bakgrunn enn deg selv; så der kan du faktisk finne noen du deler interesser med!
Ikke at jeg helt skjønner hva du forsøker å få fram, men jeg opplever i det minste at det er sjelden jeg møter på så åpenbar rasisme og ufyselighet, og det er jo bra, i det minste.Ja, viktig å ikke blande aper og løver i samme bur.
Har du prøvd islam? Hvis ikke så kan du vel ikke uttale deg? Virker som du baserer dine uttalelser utelukkende på målinger, det syns jeg er rimelig sneversynt av deg.Islam er roten til alt ondt. Uansett hvor de er skaper de faenskap. Er det ingen å drepe, begynner de å drepe hverandre. Synd vi skal rasere vårt velfungerende samfunn med fargerikt faenskap!
Begge de to siste fastlegene mine har pakistanske navn, og er trolig muslimer. Er ganske sikker på at ingen av dem har prøvd å drepe meg.Islam er roten til alt ondt. Uansett hvor de er skaper de faenskap. Er det ingen å drepe, begynner de å drepe hverandre. Synd vi skal rasere vårt velfungerende samfunn med fargerikt faenskap!
Da er de MINO's (Muslims in name only). Hadde de ikke vært det, hadde du fått en overdose morfin for lengst. Sånn er de, nemlig, for det har jeg hørt, og da er det sånn.Begge de to siste fastlegene mine har pakistanske navn, og er trolig muslimer. Er ganske sikker på at ingen av dem har prøvd å drepe meg.
Hun er ute i mammapermisjon, så hun jeg har nå er bare vikar.Da er de MINO's (Muslims in name only). Hadde de ikke vært det, hadde du fått en overdose morfin for lengst. Sånn er de, nemlig, for det har jeg hørt, og da er det sånn.
Dessuten, hvor er han føste fastlegen din? Tror du han bare sluttet, liksom??
Kvinnelige, muslimske leger...??? Narr meg ikke til å le!! Den får du dra lenger ut på den pakistanske landsbygda med! Kjærringene i den sekta sitter hjemme med hijab'en sin og passer på en skokk unger de ikke en gang kjenner antallet på selv!Hun er ute i mammapermisjon, så hun jeg har nå er bare vikar.
Du mener jeg bør være litt på vakt når de liksom skal ta "blodprøver" og skriver ut "medisiner" til meg, da? Kanskje de bare gir meg en sprøyte med luft istedenfor å tappe blod neste gang, eller skriver en hemmelig kode som gjør at jeg får cyanidpiller maskert som vanlige medisiner på apoteket? De er utspekulerte, det skal de ha.