decibelius
Hi-Fi freak
Jeg skal starte den tråden i HFS sin historie med færrest innlegg: "Hva er gjort riktig i Norge?"
Sorry for OT.
Sorry for OT.
Fremmedfiendtlighet/fremmedfrykt er ikke rasisme, men uvitenhet.
Underkastelse i praksis dette.
Sv ble dannet av 2 personer som ble dømt for landssvik og som nazister, poenget er at SD er i dag et lovlig parti med en lovlig politikk, dessverre så kan det komme opp mye verre enn SD hvis den uansvarlige innvandringen til Sverige fortsetter.Er dette egentlige noe å diskutere? Opplest og vedtatt..
Nazisterna som skapade Sverigedemokraterna | ETC
Diktaturer er også styringsdyktig men det heter ikke demokrati, så lenge man ikke har flertallet for sitt budsjett så er det ikke demokrati å gjøre om reglene slik at budsjettet blir vedtatt likevel.Politikere er ansvarlige for å få på plass en styringsdyktig regjering. Svenskene har nå tatt ansvar og fått på plass en styringsdyktig regjering basert på mandatfordelingen i riksdagen. SD's gisselaksjon der de tok regjeringen som gissel er dermed avsluttet.
Å skrive ut nyvalg er en falitterklæring.
De fleste partier har hatt tvilsomme momenter i sitt eie.SD har en tvilsom bagkrunn, og har også endel frynsete politikere. Men så lenge de er det eneste partiet som våger å sette bremsene på når det kommer til den ekstreme masseinvandringen de andre partiene legger opp til, så vil de helt naturlig vokse seg store. Det vil ikke forbause meg en smule om de når 20% ved neste valg.
Det er så ille at med det tempoet de andre partiene ønsker vil det være 1 million nye i Sverige om 6-7 år! Ikke tull en gang. Og i all hovedsak vil det være folk fra islamstatene i Midtøsten og Afrika. En styrt avvikling av velferdsstaten, og en innføring av midtøstenkultur og religion i Sverige.
Det eneste de andre partiene behøver å gjøre er å bremse hard på dette og SD vil miste det meste av sin oppslutning. Men så lenge de er det eneste partiet som sier nok er nok... vil de øke og øke.
Svensker er verdens mest duknakkede og underdanige folk... men de er ikke dumme, og før eller siden får de nok de også.
Håper det ordner seg, før vi må stenge grensene mot Sverige.
Aldri før har vel ordtaket "Veien til helvete er brolagt med gode intensjoner" vært mer treffende.
De er snille, velmenende og gode... vil så gjerne være medmenneskelige, rause og barmhjertige. De vil så vel. De lukker øynene for alt som er vondt, vanskelig og trist .. og tror verden er skapt av Astrid Lindgren.
Det er gode menneskelige kvaliteter.
Men også en oppskrift på slutten på Sverige.
Nei diktatur er det så langt fra, men om dette var et utslag av "godt politisk håndverk" eller så veldig smart på noe lengere sikt tror jeg man må kunne stille spørsmålstegn ved. For S og M er jeg redd dette vi straffe seg ved senere valg!Det er sprøtt. Kalle sverige et diktatur grunnet at politiske partier blir enig
Siden Sverige er et mye mer humanistisk land enn Norge, nytter det ikke å se på Sverige med Frp-farvede briller. All ære til det svenske demokratiet som effektivt har stoppet disse utskudda.Nei diktatur er det så langt fra, men om dette var et utslag av "godt politisk håndverk" eller så veldig smart på noe lengere sikt tror jeg man må kunne stille spørsmålstegn ved. For S og M er jeg redd dette vi straffe seg ved senere valg!Det er sprøtt. Kalle sverige et diktatur grunnet at politiske partier blir enig
Min smule skepsis har ikke noe med "farvede briller" å gjøre, men jeg tror "grasrota" i begge de to store partiene vil reagere noe negativt.......?Siden Sverige er et mye mer humanistisk land enn Norge, nytter det ikke å se på Sverige med Frp-farvede briller. All ære til det svenske demokratiet som effektivt har stoppet disse utskudda.Nei diktatur er det så langt fra, men om dette var et utslag av "godt politisk håndverk" eller så veldig smart på noe lengere sikt tror jeg man må kunne stille spørsmålstegn ved. For S og M er jeg redd dette vi straffe seg ved senere valg!Det er sprøtt. Kalle sverige et diktatur grunnet at politiske partier blir enig
Hadde det vært i Norge, så... Men Sverige er mye mer humanistisk anlagt enn Norge dessverre har blitt. Det er bred enighet om den asyl-og flyktningpolitikk som føres. I Sverige er det ikke en aktuell problemstilling å la ekstremister diktere politikken. Det er kun i Norge man ikke har baller nok til å stå i mot.Min smule skepsis har ikke noe med "farvede briller" å gjøre, men jeg tror "grasrota" i begge de to store partiene vil reagere noe negativt.......?Nei diktatur er det så langt fra, men om dette var et utslag av "godt politisk håndverk" eller så veldig smart på noe lengere sikt tror jeg man må kunne stille spørsmålstegn ved. For S og M er jeg redd dette vi straffe seg ved senere valg!Det er sprøtt. Kalle sverige et diktatur grunnet at politiske partier blir enig
Siden Sverige er et mye mer humanistisk land enn Norge, nytter det ikke å se på Sverige med Frp-farvede briller. All ære til det svenske demokratiet som effektivt har stoppet disse utskudda.
Men politikerens rolle er først sine egne innbyggere, så hva er det som er humant med dette?Hadde det vært i Norge, så... Men Sverige er mye mer humanistisk anlagt enn Norge dessverre har blitt. Det er bred enighet om den asyl-og flyktningpolitikk som føres. I Sverige er det ikke en aktuell problemstilling å la ekstremister diktere politikken. Det er kun i Norge man ikke har baller nok til å stå i mot.Min smule skepsis har ikke noe med "farvede briller" å gjøre, men jeg tror "grasrota" i begge de to store partiene vil reagere noe negativt.......?Siden Sverige er et mye mer humanistisk land enn Norge, nytter det ikke å se på Sverige med Frp-farvede briller. All ære til det svenske demokratiet som effektivt har stoppet disse utskudda.
15 000 svenske pensjonister risikerer å sulte ihjel
https://www.frieord.no/utenriks/15-000-svenske-pensjonister-risikerer-sulte-ihjel/SVERIGE FOR ALLE: Fredrik Reinfeldt og de innvandringsvennlige partiene i Sverige har enorme utgifter både til u-hjelp og til de over 100 000 innvandrerne fra den tredje verden som ventes årlig til landet. De eldre som har bygget landet finnes det dessverre ikke noen penger igjen til, uttalte Reinfeldt i en tale sist uke
Ja, det er virkelig for jævlig når demokratiet faktisk fungerer. Alle burde jo mene det samme og aldri inngå kompromisser, ting blir jo så mye enklere da...Det er sprøtt. Kalle sverige et diktatur grunnet at politiske partier blir enig
Så lenge slike vrangforestillinger hersker blant deler av de mest innesnødde deler av befolkningen, har vi et potensielt problem mellom hendene. Det sitter altså mennesker i dette ekstremt borskjemte, lille overklasselandet, og innbiller seg at vi styres av landsforrædere og idioter, ja, i så stor grad tror enkelte stakkarer på dette vrøvlet, at de er villig til å gå til ytterligheter for å vise sin uforstand. Blir de forsøksvis motsagt på de mest outrerte utsagn, flykter de heller til de mørke kroker av internettet, der motforestillinger og enkle øvelser i basal fornuft ikke når fram.Jeg skal starte den tråden i HFS sin historie med færrest innlegg: "Hva er gjort riktig i Norge?"
Sorry for OT.
Folk har ikke helt begreper om hvor mye denne "humanismen" koster samfunnet.Malmö betalar nästan 1 miljard i socialbidrag
Malmö betalar nästan 1 miljard i socialbidrag - Sydsvenskan
Malmö har vel ca. samme størrelse som Bergen kommune. Utifra de tallene jeg finner her ligger utbetalingene på ca. 300mill.
http://www.bergenberedskap.no/BKSAK_filer/bksak\2014\BR1\2014142394-4478654.doc
Ganske morsomt at ikke en eneste kjeft har kommentert dette innlegget på 14+ timer. Vanligvis er man jo ganske så aktive i denne tråden.Så lenge slike vrangforestillinger hersker blant deler av de mest innesnødde deler av befolkningen, har vi et potensielt problem mellom hendene. Det sitter altså mennesker i dette ekstremt borskjemte, lille overklasselandet, og innbiller seg at vi styres av landsforrædere og idioter, ja, i så stor grad tror enkelte stakkarer på dette vrøvlet, at de er villig til å gå til ytterligheter for å vise sin uforstand. Blir de forsøksvis motsagt på de mest outrerte utsagn, flykter de heller til de mørke kroker av internettet, der motforestillinger og enkle øvelser i basal fornuft ikke når fram.Jeg skal starte den tråden i HFS sin historie med færrest innlegg: "Hva er gjort riktig i Norge?"
Sorry for OT.
Så latterlig lite har tydeligvis blitt gjort rett i Norge, at dette ekstremt idiotiske landet konstant har befunnet seg på toppen av verdens HDI-liste (FN's Human Development Index) så lenge den har eksistert. Diverse andre levekårsundersøkelser viser det samme, gjentatte ganger.
Start for guds skyld tråden, decibelius, men strengt tatt hører dette inn under religionstråden, der de mest absurde vrangforestillinger hører til. Forvent gjerne at tråden blir kort, for det forholder seg dog fortsatt slik at mot tunge vrangforestillinger prater selv de viseste forgjeves, og det gir liten mening å kaste bort sin tid på.
Ellers: Ingen land, ingen familie, intet menneske er fr for "feil" og mangler. Sverige er et av verdens beste land å bo i. Selv om de har sine utfordringer å bale med, er det som bagateller å regne, i forhold til det å måtte sloss mot sine egne vrangforestillinger og forvirrede virkelighetsoppfatning dag ut og dag inn.
For øvrig oppfordrer jeg med dette alle til å gi et bidrag til Wikipedia, slik at de kan beholde sin uavhengighet, og fortsatt være en bidragsyter til heving av kunnskapsnivået verden over.
Honkey
Ja, man må da undre over hva slags himmelsk idyll det er kritikerne ønsker å gi til oss nordvegere, når utgangspunktet er et land i verdenstopp. Å sikte mot en forbedring her nede kan da umulig være tilstrekkelig. Få hele folket inn i kritikerens himmel!Så lenge slike vrangforestillinger hersker blant deler av de mest innesnødde deler av befolkningen, har vi et potensielt problem mellom hendene. Det sitter altså mennesker i dette ekstremt borskjemte, lille overklasselandet, og innbiller seg at vi styres av landsforrædere og idioter, ja, i så stor grad tror enkelte stakkarer på dette vrøvlet, at de er villig til å gå til ytterligheter for å vise sin uforstand. Blir de forsøksvis motsagt på de mest outrerte utsagn, flykter de heller til de mørke kroker av internettet, der motforestillinger og enkle øvelser i basal fornuft ikke når fram.Jeg skal starte den tråden i HFS sin historie med færrest innlegg: "Hva er gjort riktig i Norge?"
Sorry for OT.
Så latterlig lite har tydeligvis blitt gjort rett i Norge, at dette ekstremt idiotiske landet konstant har befunnet seg på toppen av verdens HDI-liste (FN's Human Development Index) så lenge den har eksistert. Diverse andre levekårsundersøkelser viser det samme, gjentatte ganger.
Start for guds skyld tråden, decibelius, men strengt tatt hører dette inn under religionstråden, der de mest absurde vrangforestillinger hører til. Forvent gjerne at tråden blir kort, for det forholder seg dog fortsatt slik at mot tunge vrangforestillinger prater selv de viseste forgjeves, og det gir liten mening å kaste bort sin tid på.
Ellers: Ingen land, ingen familie, intet menneske er fr for "feil" og mangler. Sverige er et av verdens beste land å bo i. Selv om de har sine utfordringer å bale med, er det som bagateller å regne, i forhold til det å måtte sloss mot sine egne vrangforestillinger og forvirrede virkelighetsoppfatning dag ut og dag inn.
For øvrig oppfordrer jeg med dette alle til å gi et bidrag til Wikipedia, slik at de kan beholde sin uavhengighet, og fortsatt være en bidragsyter til heving av kunnskapsnivået verden over.
Honkey
Det er noen som klarer å tenke fremover så har du andre som ikke klarer det.Så lenge slike vrangforestillinger hersker blant deler av de mest innesnødde deler av befolkningen, har vi et potensielt problem mellom hendene. Det sitter altså mennesker i dette ekstremt borskjemte, lille overklasselandet, og innbiller seg at vi styres av landsforrædere og idioter, ja, i så stor grad tror enkelte stakkarer på dette vrøvlet, at de er villig til å gå til ytterligheter for å vise sin uforstand. Blir de forsøksvis motsagt på de mest outrerte utsagn, flykter de heller til de mørke kroker av internettet, der motforestillinger og enkle øvelser i basal fornuft ikke når fram.Jeg skal starte den tråden i HFS sin historie med færrest innlegg: "Hva er gjort riktig i Norge?"
Sorry for OT.
Honkey
Det man vet for lite om, kulturer, levemåte osv. kan man lett bli litt usikker på - som igjen ofte skaper frykt. Ligger litt i menneskets natur, en måte og overleve på. Dette har vært viktig for oss opp igjennom historien, og hjulpet oss til å overleve. Men i våre dager slår disse instinktene ofte feil ut. Husk att det stort sett er det samme dyret som blir født i dag, som for 10000 år siden. Noen av instinktene våre er utdaterte, og skaper bare trøbbel i en "moderne" verden.Fremmedfiendtlighet/fremmedfrykt er ikke rasisme, men uvitenhet.
Har hørt den frasen benyttet mange ganger men aldri fått noen god/utfyllende forklaring på hva denne "uvitenheten" innebefatter!
Kanskje du, som påstår at svært mange mennesker er "uvitende"(implisitt), kan bidra til å belyse dette og hjelpe mange til å få en selvinnsikt og å forstå...?!
Må si meg enig i dette. At nåverdiene er gode, betyr slett ikke at trendene nødvendigvis er oppløftende.Det er noen som klarer å tenke fremover så har du andre som ikke klarer det.Så lenge slike vrangforestillinger hersker blant deler av de mest innesnødde deler av befolkningen, har vi et potensielt problem mellom hendene. Det sitter altså mennesker i dette ekstremt borskjemte, lille overklasselandet, og innbiller seg at vi styres av landsforrædere og idioter, ja, i så stor grad tror enkelte stakkarer på dette vrøvlet, at de er villig til å gå til ytterligheter for å vise sin uforstand. Blir de forsøksvis motsagt på de mest outrerte utsagn, flykter de heller til de mørke kroker av internettet, der motforestillinger og enkle øvelser i basal fornuft ikke når fram.Jeg skal starte den tråden i HFS sin historie med færrest innlegg: "Hva er gjort riktig i Norge?"
Sorry for OT.
Honkey
Jo, like morsomt som ett middels hjerteinfarkt!! Sannheten svir?! næh ikke i det hele tatt, verden sett gjennom øynene til noen med for mye bokstavkjeks innabords har ikke nødvendigvis noe med folks hverdag å gjøre!!, det er omtrent like mye "sannhet" i det innlegget som det er fornuftig å pisse i buksa for å holde varmenGanske morsomt at ikke en eneste kjeft har kommentert dette innlegget på 14+ timer. Vanligvis er man jo ganske så aktive i denne tråden.Så lenge slike vrangforestillinger hersker blant deler av de mest innesnødde deler av befolkningen, har vi et potensielt problem mellom hendene. Det sitter altså mennesker i dette ekstremt borskjemte, lille overklasselandet, og innbiller seg at vi styres av landsforrædere og idioter, ja, i så stor grad tror enkelte stakkarer på dette vrøvlet, at de er villig til å gå til ytterligheter for å vise sin uforstand. Blir de forsøksvis motsagt på de mest outrerte utsagn, flykter de heller til de mørke kroker av internettet, der motforestillinger og enkle øvelser i basal fornuft ikke når fram.Jeg skal starte den tråden i HFS sin historie med færrest innlegg: "Hva er gjort riktig i Norge?"
Sorry for OT.
Honkey
Sannheten svir,ikke sant?
Punkt 5 sier at Norge er bra for vi har så stor likhet.Ja, man må da undre over hva slags himmelsk idyll det er kritikerne ønsker å gi til oss nordvegere, når utgangspunktet er et land i verdenstopp. Å sikte mot en forbedring her nede kan da umulig være tilstrekkelig. Få hele folket inn i kritikerens himmel!Så lenge slike vrangforestillinger hersker blant deler av de mest innesnødde deler av befolkningen, har vi et potensielt problem mellom hendene. Det sitter altså mennesker i dette ekstremt borskjemte, lille overklasselandet, og innbiller seg at vi styres av landsforrædere og idioter, ja, i så stor grad tror enkelte stakkarer på dette vrøvlet, at de er villig til å gå til ytterligheter for å vise sin uforstand. Blir de forsøksvis motsagt på de mest outrerte utsagn, flykter de heller til de mørke kroker av internettet, der motforestillinger og enkle øvelser i basal fornuft ikke når fram.Jeg skal starte den tråden i HFS sin historie med færrest innlegg: "Hva er gjort riktig i Norge?"
Sorry for OT.
Honkey
Svenskene har tatt en kikk på landet: Norge – 11 sk�l att �lska v�rt grannland | Allt om resor | Expressen
Økning i forskjellene har det vært lenge i Norge, startet allerede på 80 tallet og etter det har vel de rød/grønne sittet lengst i regjeringen. Dette startet omtrent da Gro kom til makten.Punkt 5 sier at Norge er bra for vi har så stor likhet.Ja, man må da undre over hva slags himmelsk idyll det er kritikerne ønsker å gi til oss nordvegere, når utgangspunktet er et land i verdenstopp. Å sikte mot en forbedring her nede kan da umulig være tilstrekkelig. Få hele folket inn i kritikerens himmel!Så lenge slike vrangforestillinger hersker blant deler av de mest innesnødde deler av befolkningen, har vi et potensielt problem mellom hendene. Det sitter altså mennesker i dette ekstremt borskjemte, lille overklasselandet, og innbiller seg at vi styres av landsforrædere og idioter, ja, i så stor grad tror enkelte stakkarer på dette vrøvlet, at de er villig til å gå til ytterligheter for å vise sin uforstand. Blir de forsøksvis motsagt på de mest outrerte utsagn, flykter de heller til de mørke kroker av internettet, der motforestillinger og enkle øvelser i basal fornuft ikke når fram.Jeg skal starte den tråden i HFS sin historie med færrest innlegg: "Hva er gjort riktig i Norge?"
Sorry for OT.
Honkey
Svenskene har tatt en kikk på landet: Norge – 11 sk�l att �lska v�rt grannland | Allt om resor | Expressen
Så når Fjernkontrollen snakker om hvilken retning det går i, så er han inne på noe. I Norge er trenden negativ da styresmaktene fører politikk for større ulikhet.
Forskjellene mellom fattig og rik øker – også i Norden - Vårt LandNorge er fortsatt blant de vestlige landene med minst forskjeller mellom rike og fattige, men siden midten av 80-tallet har forskjellene her til lands økt langt kraftigere enn gjennomsnittet i OECD. Mens den rikeste tidelen årlig har økt inntekten med 2,7 prosent (mot 2,0 i OECD som helhet) siden midten av 80-tallet, økte inntekten bare med 1,4 prosent årlig for den fattigste tidelen av norske husholdninger, det samme som OECD-gjennomsnittet
Det man vet for lite om, kulturer, levemåte osv. kan man lett bli litt usikker på - som igjen ofte skaper frykt. Ligger litt i menneskets natur, en måte og overleve på. Dette har vært viktig for oss opp igjennom historien, og hjulpet oss til å overleve. Men i våre dager slår disse instinktene ofte feil ut. Husk att det stort sett er det samme dyret som blir født i dag, som for 10000 år siden. Noen av instinktene våre er utdaterte, og skaper bare trøbbel i en "moderne" verden.Fremmedfiendtlighet/fremmedfrykt er ikke rasisme, men uvitenhet.
Har hørt den frasen benyttet mange ganger men aldri fått noen god/utfyllende forklaring på hva denne "uvitenheten" innebefatter!
Kanskje du, som påstår at svært mange mennesker er "uvitende"(implisitt), kan bidra til å belyse dette og hjelpe mange til å få en selvinnsikt og å forstå...?!
Men i Sverige vil ikke dette ha noen betydning, de andre partiene har bestemt at mindretallsregjering skal bestemme budsjettet, i Sverige måtte SD hatt flertallet aleine for å få noe å si.I Danmark har også det innvandringskritiske partiet fått god oppslutning.
I en ny meningsmålig er Dansk Folkeparti landets største.
Historisk måling: DF er Danmarks største parti | Politik
...
Det kommer ikke til å ta så lang tid før det samme skjer i Sverige
Hver tredje velger i Sverige mener budsjettavtalen mellom de rødgrønne regjeringspartiene og den borgerlige opposisjonen, er udemokratisk.
Én av tre mener svensk budsjettavtale er udemokratisk | ABC NyheterOgså innen høyrepartiet Moderaterna har avtalen høstet krass kritikk, selv om partiet var med på å forhandle den fram. Blant dem som har kritisert avtalen er tidligere utenriksminister Carl Bildt.
Men i Sverige vil ikke dette ha noen betydning, de andre partiene har bestemt at mindretallsregjering skal bestemme budsjettet, i Sverige måtte SD hatt flertallet aleine for å få noe å si.I Danmark har også det innvandringskritiske partiet fått god oppslutning.
...
Jeg mener fortsatt at demokratiet i Sverige ble borte 27.12 2014
Hver tredje velger i Sverige mener budsjettavtalen mellom de rødgrønne regjeringspartiene og den borgerlige opposisjonen, er udemokratisk.
Én av tre mener svensk budsjettavtale er udemokratisk | ABC NyheterOgså innen høyrepartiet Moderaterna har avtalen høstet krass kritikk, selv om partiet var med på å forhandle den fram. Blant dem som har kritisert avtalen er tidligere utenriksminister Carl Bildt.
Riksdagen består av demokratisk valgte medlemmer som hver har étt mandat. Det står dem ikke bare fritt, men de er pålagt å stemme ut fra egen overbevisning fra sak til sak som legges frem for avstemming. Det svenske statsbudsjettet har nå støtte fra et flertall av disse demokratisk valgte mandatholderne. Hva som er udemokratisk eller prosedyremessige brudd på Sveriges lover begriper ikke jeg. Du må gjerne like hva som har skjedd eller ei rent politisk. Men udemokratisk er og var det per definisjon ikke.Men i Sverige vil ikke dette ha noen betydning, de andre partiene har bestemt at mindretallsregjering skal bestemme budsjettet, i Sverige måtte SD hatt flertallet aleine for å få noe å si.I Danmark har også det innvandringskritiske partiet fått god oppslutning.
...
Jeg mener fortsatt at demokratiet i Sverige ble borte 27.12 2014