Ole_Martin
Hi-Fi freak
- Ble medlem
- 11.02.2002
- Antall liker
- 880
Ryktene sier også at kvinneandelen økte betraktelig når NTH ble NTNU; Nord-Trøndelag Natur og Ungdom
Det skjedde den del rundt den tiden (jeg begynte der i -97) og var da på første kull med sammenslått NTNU og 5-årig master istedenfor 4.5 år siv. ing.. De hadde "damer og data" - prosjektet sitt. Bastionen "Maskin" ble til "Produksjonsteknikk". "Elkraft" til "Energi og Miljø" som nevnt. Husker ikke om det var noe annet som var samme skiten i ny innpakning, men det var det sikkert.Ryktene sier også at kvinneandelen økte betraktelig når NTH ble NTNU; Nord-Trøndelag Natur og Ungdom
Det skjedde den del rundt den tiden (jeg begynte der i -97) og var da på første kull med sammenslått NTNU og 5-årig master istedenfor 4.5 år siv. ing.. De hadde "damer og data" - prosjektet sitt. Bastionen "Maskin" ble til "Produksjonsteknikk". "Elkraft" til "Energi og Miljø" som nevnt. Husker ikke om det var noe annet som var samme skiten i ny innpakning, men det var det sikkert.
Fritt etter hukommelsen var Energi og Miljø det klart mest påfallende. Mener også å huske at kvinnefrafallet etter første året var relativt voksent uten at jeg har noen tall på det.
Jeg har noen ganger påpekt at dersom man godtar så trange kår som det var rundt tusenårsskiftet så kunne man tatt fri en gang etter lunch på onsdag sånn ca. Nå ser det riktig nok ganske annerledes ut for noen som skal etablere seg f.eks i Oslo og trenger en del cashflow for å skaffe seg en bolig, men for folk som er veletablerte kunne det i alle fall i teorien være et alternativ.Mimir har noen tanker
-Redusert arbeidstid er også et spørsmål om hva vi skal bruke rikdommen vår på. Det private forbruket i Norge har økt med 50 prosent siden 2000, og vi var ikke spesielt fattige rundt årtusenskiftet heller.
Vi må jobbe mindre!
Er virkelig tre hytter så mye bedre enn to hvis du uansett ikke har tid til å reise på noen av dem?www.nrk.no
Lavt blir for svaktDette er skikkelig lavt.
Minnesmerket til Benjamin Hermansen skjendet. «Breivik fikk rett», er tagget inn.
«Breivik fikk rett», stod det på minnesmerket. Både statsminister Erna Solberg (H) og Ap-leder Jonas Gahr Støre fordømmer handlingen.www.aftenposten.no
Vet det men jeg tenkte jeg skulle oppføre meg. Ordene jeg egentlig ville bruke egner seg ikke her.Lavt blir for svakt
Ufyselig, nedrig, bedritent...........
Akkurat om denne saken tror jeg alle ordene du tenker på, og verre også, egner seg.Vet det men jeg tenkte jeg skulle oppføre meg. Ordene jeg egentlig ville bruke egner seg ikke her.
sannsynligvis tenkes det på de institusjoner som vedtar, og i neste gang utfører. i forlengelsen av det så angår det da rasjonalet i dette....myndighetenes manglende intelligens...?
Det er jo et rimelig bredt spekter av mennesker og roller vi omtaler i et sånt scenario. Gjennomsnitts-IQ som de fleste andre, dessuten med et bredere grunnlag for vedtak og utførende makt enn gjennomsnittet av befolkningen. Og dette fordi vi (folket) har satt dem til akkurat det.sannsynligvis tenkes det på de institusjoner som vedtar, og i neste gang utfører. i forlengelsen av det så angår det da rasjonalet i dette.
skulle ikke være for vanskelig.
så kan vi diskutere rasjonalet, uten iq-test.
nå var det ikke sammenliknet ut over det at det angår det å si fra.Det er jo et rimelig bredt spekter av mennesker og roller vi omtaler i et sånt scenario. Gjennomsnitts-IQ som de fleste andre, dessuten med et bredere grunnlag for vedtak og utførende makt enn gjennomsnittet av befolkningen. Og dette fordi vi (folket) har satt dem til akkurat det.
Hvordan man kan få for seg at det er sammenlignbart med rasime og vold når det skal omtales, er ikke bare en gåte, det oppleves som fullstendig merkelig.
tverr lesning er tverr lesning.Å begrense seg ordmessig når man skal reagere mot rasisme, vold, myndigheters manglende intelligens osv
Ja, jeg leser det med en ganske tverr innstilling, nettopp fordi det er skadelig for samfunnet å være ukritisk og uhemmet i omtale av myndighetene i siviliserte land som vårt eget.nå var det ikke sammenliknet ut over det at det angår det å si fra.
som det heter i teksten:
tverr lesning er tverr lesning.
Vel, i kontekst av dette forum, og Lars Erik spesielt, så skal det ikke noe særlig tverr lesning til for å se at han mener det meste av hva politikere og byråkrater foretar seg preges av manglende intelligens, gjerne på autopilot.at du ikke orker å se feillesning, tilsier at du bør bruke mer tid på å lese enn å skrive.
det bare baller på seg med stadig nytt, uten å forholde seg til konkret sak. det er høflig (aka moralsk høyverdig: «ja, jeg leser det med en ganske tverr innstilling, nettopp fordi det er skadelig for samfunnet å være ukritisk og uhemmet i omtale av myndighetene i siviliserte land som vårt eget.», men like fordummende som kommentarfeltet i vg.
hva er poenget?
det er helt greit å stille spørsmål ved rasjonaliteten i det som vedtas også her på berget. trenger ikke gå til det store utelandet.
Evige sannheter?^^... Og @DrDong, jeg leste åpenbart ikke feil.
Mannen mener åpenbart at hans evige sannheter er såpass selvsagte at andres innstilling til livet og samfunnet er å sammenligne med vold og rasisme, når man skal omtale dem.
Helt på jordet.
blir bare verre og verre etter som du skal legitimere din feillesning. (er det så vanskelig å si, ja, litt feillesning. i stedet for en rekke med sofistiske tullerier? det du understreker bare gjør det hele klart som krystall. du sitter bare å leter etter utveier, fremfor å si det som det er.)^^... Og @DrDong, jeg leste åpenbart ikke feil.
Mannen mener åpenbart at hans evige sannheter er såpass selvsagte at andres innstilling til livet og samfunnet er å sammenligne med vold og rasisme, når man skal omtale dem.
Helt på jordet.
Da er jeg redd du må hjelpe meg, for jeg skjønner åpenbart ikke hva det er han skriver.blir bare verre og verre etter som du skal legitimere din feillesning. (er det så vanskelig å si, ja, litt feillesning. i stedet for en rekke med sofistiske tullerier? det du understreker bare gjør det hele klart som krystall.)
Jeg er enig i det saklige, dvs. for høye priser på ferjer og bommer ute i periferien, og jeg ser noen poenger i ditt syn på coronaresponsen.Evige sannheter?
Så å mene at det jeg ramset opp som "idioti", er altså helt på jordet? Fordi det ikke passet inn i din sannhet?
Helt på jordet.
Og jeg lever svært godt med din uenighet, enn si påoasselighet med alltid å være der med flåsete svar.
Det er jo egentlig litt søtt.
Du er helt og totalt på jordet i forhold til mitt første innlegg. Foreslår du leser en gang til, samt innleggene rett før, som mitt innlegg vat en respons på.Jeg er enig i det saklige, dvs. for høye priser på ferjer og bommer ute i periferien, og jeg ser noen poenger i ditt syn på coronaresponsen.
Jeg er bare svært uenig i sin måte å beskrive samt omtale folk som mener annerledes enn deg.
Forenklinger og konklusjoner med svært liten bakgrunn fra din side, slik jeg ser det. Og jeg finner det fortsatt på jordet at du mener myndighetenes handlinger gjerne kan omtales med samme språk som man benytter om vold og rasisme. Dersom du mener det, da. DrDong hevder at jeg leser deg feil, så kanskje du mener noe annet?
Merkelig denne stadig tilbakevendende messingen om at det er skadelig å kritisere våre myndigheter og maktpersoner......Ja, jeg leser det med en ganske tverr innstilling, nettopp fordi det er skadelig for samfunnet å være ukritisk og uhemmet i omtale av myndighetene i siviliserte land som vårt eget.
Det er selvsagt mulig, og jeg har lest om og om igjen.Du er helt og totalt på jordet i forhold til mitt første innlegg. Foreslår du leser en gang til, samt innleggene rett før, som mitt innlegg vat en respons på.
Man skal hvertfall ikke kalle idioti for "idioti".Merkelig denne stadig tilbakevendende messingen om at det er skadelig å kritisere våre myndigheter og maktpersoner......
Høres ut som propaganda fra kinesiske myndigheter.
Fordi manglende intelligens hos myndigheter har alvorlige følger for de som rammes.Det er selvsagt mulig, og jeg har lest om og om igjen.
Utgangspunktet var altså den nedrige taggingen av Benjamin Hermansens minnesmerke. Dernest en liten passasje om språkbruken man kan velge når man ser den typen handlinger. So far so fine. Og det er herfra jeg åpenbart misser et eller annet, for sånn jeg leser deg, mener du at det er ok å benytte sterkt språk om f.eks. rasisme, et ståsted jeg til dels har forståelse for. Men så kommer dette med sidestilling av språkbruk også for det du anser som "myndigehtenes manglende intelligens", da ramler jeg helt av, for jeg ser ikke at det er på samme banehalvdel. Men korriger meg gjerne om jeg ikke forstår hva du egentlig forsøker å formidle.
Da misforstår du meg. Det er det som fremlegges (idioti, korrupsjon and what not) som er problematisk, ikke saklig uenighet.Merkelig denne stadig tilbakevendende messingen om at det er skadelig å kritisere våre myndigheter og maktpersoner......
Høres ut som noe kinesiske myndigheter kunne ha sagt.
Da må jeg jo tolke deg dithen at i det man er valgt eller ansatt i en myndighetsposisjon, er man dummere og mindre forstandig enn resten av befolkningen. Og dermed er vi midt inne i debatten som går på angrep på personlige egenskaper, fremfor sak. Nei, det er ikke idioti med skatt, moms, høye ferjepriser, bompenger, skjevfordleing, at tenner ikke tilhører helsevesenet, etc., etc., etc.... Det er saker man kan være sterkt uenige om, men temaer der man føler for å kalle meningsmotstandere for idioter, bør bok underbygges noe mer enn at man føler det sånn.Fordi manglende intelligens hos myndigheter har alvorlige følger for de som rammes.
Kan da ikke være så vanskelig...
Dersom ditt ønske konstant er å komme med personangrep fremfor saklig debatt, så kan det sikkert fremlegges på den måten. Men det er akkurat det motsatte jeg forsøker å komme fram til med mine innlegg.Tror vi konkluderrr med dette;
Har man vært skribent i Fidelity, er man tydeligvis helt i tåka.
Blir omtrent samme nivå.
eller feillesning…Dersom ditt ønske konstant er å komme med personangrep fremfor saklig debatt, så kan det sikkert fremlegges på den måten. Men det er akkurat det motsatte jeg forsøker å komme fram til med mine innlegg.
Ta folk på sak. Ikke på utseende, bakgrunn eller politisk tilhørighet.