Hva jeg hører på nå: Ting du sannsynligvis aldri har hørt....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • poskare

    Newbie med interesse for de små detaljene i lyd
    Ble medlem
    05.01.2016
    Innlegg
    17
    Antall liker
    48
    Sted
    Tønsberg

    Xerxes Music - Pirayana


    Norsk chillout electronicakomponist, kjent i undergroundverden, og også blitt spilt mye på nrk av DJ Friendly, for de som husker han!
    Er tilgjengelig på Spotify og Tidal.

    Edit: Kommer ofte innom for å høre detaljene i musikken han lager på mitt anlegg🤣
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest

    Xerxes Music - Pirayana


    Norsk chillout electronicakomponist, kjent i undergroundverden, og også blitt spilt mye på nrk av DJ Friendly, for de som husker han!
    Er tilgjengelig på Spotify og Tidal.

    Edit: Kommer ofte innom for å høre detaljene i musikken han lager på mitt anlegg🤣
    Gode minner fra Friendly, en herlig DJ. Mener å huske noen herlige søndagstimer. Nå for tiden blir det nesten ingen radio lenger... nesten utelukkende BBC 6 Music, i bilen og via Roon. Før var der mer radio som f.eks. Free Radio 100 Amsterdam, og slikt. Det blir også litt Monocle 24 så jeg er ikke helt kvitt radioen , men den får mindre og mindre plass. Podcaster derimot får mer plass, men det beste med radioen er jo at noen andre velger musikken for deg. .. eller det mbeste med DJ-er er vel rettere sagt og dem får jeg mer og mer respekt for.

    Jeg tillater meg å slippe til en av de jeg har mest sansen for for tiden, selv om jeg kanskje gjentar meg selv noe:

     

    poskare

    Newbie med interesse for de små detaljene i lyd
    Ble medlem
    05.01.2016
    Innlegg
    17
    Antall liker
    48
    Sted
    Tønsberg
    Gode minner fra Friendly, en herlig DJ. Mener å huske noen herlige søndagstimer. Nå for tiden blir det nesten ingen radio lenger... nesten utelukkende BBC 6 Music, i bilen og via Roon. Før var der mer radio som f.eks. Free Radio 100 Amsterdam, og slikt. Det blir også litt Monocle 24 så jeg er ikke helt kvitt radioen , men den får mindre og mindre plass. Podcaster derimot får mer plass, men det beste med radioen er jo at noen andre velger musikken for deg. .. eller det mbeste med DJ-er er vel rettere sagt og dem får jeg mer og mer respekt for.

    Jeg tillater meg å slippe til en av de jeg har mest sansen for for tiden, selv om jeg kanskje gjentar meg selv noe:

    Det beste med dj’r er at man oppdager musikk man normalt ikke selv finner. DJ Friendly pleide alltid å runde av med musikken til Xerxes, aka Klaus, som jeg ble kjent med på videregående, og har vært heldig å beholde som god venn videre. Han lager fortsatt magisk musikk i enda større og bedre format.
     
    Sist redigert:

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.724
    Antall liker
    5.924
    Men
    en annen musikk som har preget meg .. Michael Garrisson.

    Synth ... på sitt reneste .. og sikkert ikke noe mange andre liker ... men som bor i mitt hjerte.


    Dette har samme virkning på meg som dette ... :


    ... regner ikke med å finne noen i dette livet som deler min kjærlighet for slik musikk,...
    Er redd jeg lider av samme sykdom;)
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Minner meg om De Press .. ikke så mange som lager slikt lenger.

     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Veldig Bowie på en god måte, nydelig.

    Foxx er en av mine helter, og nå begynner det å bli farlig bra,

     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Gull, og i trådens ånd .. tror ikke du har hørt denne før ... :)


     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.724
    Antall liker
    5.924
    Neurotech leverte i flere år elektroniske symfonyer som han laserte en gang i året rundt julaften. Det var et høydepunkt for meg kan du si. Han har skiftet navn til Neurowulf i nyere tid. Symfonyen er ganske lang, men med stadige vri og vendinger holder den interessen oppe, i hvert fall for min del. Enjoy...
     
    Sist redigert:

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.724
    Antall liker
    5.924
    Husker godt den ulykken der, følte det ble feil å trykke liker.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Geß Watt.... ich War.... på leit... zoomer igjenna en gammel VHS kassett på leit etter en Trond Viggo Skotte Sketch som ikke finnes på nett unt Geß Watt... først på kassetten dukker Fassbinder opp, nei den richtige Fassbinder, ikke Fassbender. F spiller selv en av rollene i denne filmen, Ach So...

    Åpenbart tatt opp fra SVT ounce upon a time. Slikt kunne jo ikke vises på NRK i den tiden, på kino mußte man. KulturDagbledet hadde vel en epistel om disse filmene innimella. Hestnes?

    For de som måtte være interessert i echt filmkunZt..... så ligger den hele på Googlesmørja..


    Fear Eats the Soul

    • 1973
    • Germany
    • 1h 33min
    • 15
    • Directed by: Rainer Werner Fassbinder
    • Written by: Rainer Werner Fassbinder
    • Cast: Brigitte Mira, El Hedi ben Salem, Barbara Valentin, Irm Hermann
    A middle-aged charwoman who used to be a Nazi Party member, takes up with a young Arab immigrant worker, much to the consternation of her friends and neighbours. Typically melodramatic Fassbinder study of a disintegrating relationship, which also examines the problems of racism in West German society.
     
    Sist redigert:
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Geß Watt.... ich War.... på leit... zoomer igjenna en gammel VHS kassett på leit etter en Trond Viggo Skotte Sketch som ikke finnes på nett unt Geß Watt... først på kassetten dukker Fassbinder opp, nei den richtige Fassbinder, ikke Fassbender. F spiller selv en av rollene i denne filmen, Ach So...

    Åpenbart tatt opp fra SVT ounce upon a time. Slikt kunne jo ikke vises på NRK i den tiden, på kino mußte man. KulturDagbledet hadde vel en epistel om disse filmene innimella. Hestnes?

    For de som måtte være interessert i echt filmkunZt..... så ligger den hele på Googlesmørja..


    Fear Eats the Soul

    • 1973
    • Germany
    • 1h 33min
    • 15
    • Directed by: Rainer Werner Fassbinder
    • Written by: Rainer Werner Fassbinder
    • Cast: Brigitte Mira, El Hedi ben Salem, Barbara Valentin, Irm Hermann
    A middle-aged charwoman who used to be a Nazi Party member, takes up with a young Arab immigrant worker, much to the consternation of her friends and neighbours. Typically melodramatic Fassbinder study of a disintegrating relationship, which also examines the problems of racism in West German society.
    Skulle gjerne sett den men jeg utstår ikke dubbing.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.724
    Antall liker
    5.924
    Denne har vært med før, men slår et slag for de mindre kjente låtene fra Alphaville.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn