U
utgatt60135
Gjest
Enig i at Linn er bra. Ninka synes jeg spiller bra, syntes bare den låt litt "tørr".
Det jeg har hørt av Linn er langt ifra kjedelig. Er ikke store jobben å be om en demonstrasjon hos Kontrapunkt.Element skrev:fornuftig forslag du kommer med. dog...
når det gjelder linn har jeg kun lyttet til disse produktene ved en anledning, fikk litt av den samme følelsen som da jeg lyttet til b&w og arcam. kjeeeeeeeeeeeeeedelig.
grunnen til at jeg er interessert i hegel er kraftressursene, selv om klipsch er effektive skader det jo overhodet ikke å ha noen watt ekstra. 3 x 8" krever jo sitt på et anstendig volum. så at lyd & bilde testet RF-83 med det beste hegel settet til stor fornøyelse. når det gjelder klang, vil ikke ming rørpreampen og abrahamsen cd spilleren samt egnede kabler kompensere for den nøytrale og litt slanke klangen til hegel?
Om man sitter igjen med inntrykk av at Linn-systemer er kjedelige, da må det ha vært noe alvorlig galt ved demonstrasjonen. Disse systemene er jo legendariske for sin levende og engasjerende musikkgjengivelse; og de låter svært bra imo.Element skrev:fornuftig forslag du kommer med. dog...
når det gjelder linn har jeg kun lyttet til disse produktene ved en anledning, fikk litt av den samme følelsen som da jeg lyttet til b&w og arcam. kjeeeeeeeeeeeeeedelig.
Anlegg med litt "tørr" lyd synes jeg ofte er bra på rytmikk og får foten igang. Sånne litt mer karamellpuddingaktige-anlegg krever gjerne at man må hengi seg til utklinging og sånne rarieteter i mangel på annet interessant... ;DLyngen skrev:Enig i at Linn er bra. Ninka synes jeg spiller bra, syntes bare den låt litt "tørr".
Ja, jeg syntes Linn Ninka "rocka" bedre enn Sf Domus sin mer fyldige karakter.Rojoh skrev:Anlegg med litt "tørr" lyd synes jeg ofte er bra på rytmikk og får foten igang. Sånne litt mer karamellpuddingaktige-anlegg krever gjerne at man må hengi seg til utklinging og sånne rarieteter i mangel på annet interessant... ;DLyngen skrev:Enig i at Linn er bra. Ninka synes jeg spiller bra, syntes bare den låt litt "tørr".
Mvh. Johan
Linn-høyttalere er laget for å stå nokså nær bakvegg; og i mange demo-sammenhenger vil man ikke ha mulighet for det. SF er typisk laget for friere plassering.Lyngen skrev:Ja, jeg syntes Linn Ninka "rocka" bedre enn Sf Domus sin mer fyldige karakter.Rojoh skrev:Anlegg med litt "tørr" lyd synes jeg ofte er bra på rytmikk og får foten igang. Sånne litt mer karamellpuddingaktige-anlegg krever gjerne at man må hengi seg til utklinging og sånne rarieteter i mangel på annet interessant... ;DLyngen skrev:Enig i at Linn er bra. Ninka synes jeg spiller bra, syntes bare den låt litt "tørr".
Mvh. Johan
Da kommer det ett konkret eksempel fra meg på en kandidat, Audionet AMP III kobler du disse opp med en PRE I G2, som jeg tror begge kan skaffes brukt for ok penge, det er en kombo man leve lenge med, ta evnt og sjekk Audionet tråden under venner hjørnet.Element skrev:i og med at jeg er lokalisert sentralt i oslo åpner jo dette for både mange lytterunder samt hjemlån.
men utifra det jeg har hørt og lest er nok Klipsch RF-63/83 den høyttalerene jeg ønsker å bygge anlegget rundt.
så var det dette med matching da... jeg velger å prioritere amp først for så å matche med rett kilde.
jeg er jo som kjent ute etter en litt varm og organisk lyd med potent bass. og har sett meg ut noen produkter jeg kunne tenke meg å prøve ut, kom gjerne med flere forslag...
hegel h2a pwr + Ming NMD MC-3R MKII pre + abrahamsen cd
hegel h200 + abrahamsen cd
mcintosh 275 + densen cd
sugden a21
ec eci 5
unison research unico
klipsch er nok et ok valg til din musikksmak som sagt. Vil du tilføre varm organisk lyd så styr unna Hegel. De andre valgene stemmer nok bedre. Er Copland også noe å vurdere?Element skrev:i og med at jeg er lokalisert sentralt i oslo åpner jo dette for både mange lytterunder samt hjemlån.
men utifra det jeg har hørt og lest er nok Klipsch RF-63/83 den høyttalerene jeg ønsker å bygge anlegget rundt.
så var det dette med matching da... jeg velger å prioritere amp først for så å matche med rett kilde.
jeg er jo som kjent ute etter en litt varm og organisk lyd med potent bass. og har sett meg ut noen produkter jeg kunne tenke meg å prøve ut, kom gjerne med flere forslag...
mcintosh 275 + densen cd
sugden a21
ec eci 5
unison research unico
Klipsch er jo selvfølgelig det beste valget du kan ta! ;DElement skrev:i og med at jeg er lokalisert sentralt i oslo åpner jo dette for både mange lytterunder samt hjemlån.
mcintosh 275 + densen cd
sugden a21
ec eci 5
unison research unico
Dette er nok et veldig bra valg. Støtter det. Er AN 1.1x for dyr, vil cd spillern tilBHO skrev:RF-63, Copland CTA 405 og kanskje den nye Audio Note CD 1.1x ?
http://www.frydhifi.no/
Dette er en kombo som spiller musikk, og som Rognlien helt sikkert kan gi deg en demo på.
Litt over 50k, men ta en tlf. til Håkon du.
Har også tro på at dette kan være en god kombinasjon. Copland og Klipsch har jeg ved flere anledninger hørt spille sammen, og det meget bra, og AN har jeg hatt god erfaring med i mange svært så forskjellige oppsett.BHO skrev:RF-63, Copland CTA 405 og kanskje den nye Audio Note CD 1.1x ?
http://www.frydhifi.no/
Dette er en kombo som spiller musikk, og som Rognlien helt sikkert kan gi deg en demo på.
Litt over 50k, men ta en tlf. til Håkon du.
For å få denne pakken under 50k så burde du teste ut Rega sine CD-spillere. Ikke helt ulike Marantz sine i lyden, men billigere og kulere design.Element skrev:snakket med fryd hifi og de kunne ordne en demo på copland cta405, klipsch rf-63, marantz sa11s1. dog er det ikke aktuelt å legge 28 000 i en cd-spiller, enda. derfor finner jeg sa15s1 mye mer aktuell. litt bittert å vite at jeg betaler for RIAA og SACD muligheter når jeg vet med sikkerthet at jeg ikke har behov for dette.
tok utgangspunkt i dette tilbudet: http://www.frydhifi.no/documents/Tilbudfeinsmecher.pdf
her gir de deg 15% rabatt.
det oppsettet jeg finner interessant er copland cta405, klipsch rf-63, marantz sa15s1 som kommer på 62 000.
53 000, med 15% rabatt, ja takk!
så var det dette med kabler da. jeg kunne tenke meg å teste BM revelation ic og IR basic copper ht samt supra lorad strømkabler.
noen som har andre forslag til kabler, eller er de overnevnte en god match?
Copland bruker Klipsch mener jeg under utvikling av produktene sine, så Copland er nok en veldig bra match til Klipsch.Element skrev:kan jo være greit å sjekke ut prima luna, men hvordan hamler PL opp med Copland ?
Jo, det blir nok bedre med PL for og slutt trinn, men Hallvard sa til meg at PL ikke var så bra på Triangle, og Triangle er jo på en måte litt i nærheten av spillestil /lydbilde til Klipsch.Stripper skrev:Det ble nevnt her at Prima Luna Prologue 5 låt tynt. Dette er en forsterker jeg har prøvd, og jeg er enig. Tynne greier med dårlig bassfundament. Merkelig, da den integrerte Prima Luna Prologue 2, som jeg også har prøvd, spilte vanvittig bra. Organisk og med saftig bass.
Men så ble jeg overtalt til å bruke Prima Luna's forforsterker sammen med Prologue 5. Og hvilken forbedring! Så bra at jeg antakelig kommer til å ende opp med den kombinasjonen.
For å finne ut av tingene koblet jeg Prima Luna forforsterker sammen med mitt gamle effekttrinn Meridian 557. Men det passet ikke i det hele tatt. Bassen ble blytung og dominerte hele lydbildet. Rett og slett kjedelig.
Jeg tok opp saken med Prima Luna-forhandleren. Han kunne bekrefte min observasjon. Prima Luna effekttrinnene er bassfattige, og forforsterkerne deres er bassterke. Men sammen er de dynamitt. Dette fenomenet gjør at de nå helst selger disse forsterkerne sammen.
Så, Element, Prima Luna og Klipsch kan fort vise seg å være en superkombinasjon.
Ingen. Jeg har førstehånd kjennskap (og eierskap) til begge; og de er ikke verdt sin monetære vekt i cd'er. Men bevares, det er dine pengerElement skrev:monster eller supra? hvilket nettfilter er å foretrekke, koster ca. det samme.
Er du sikker på at du trenger nettfilter ?Element skrev:monster eller supra? hvilket nettfilter er å foretrekke, koster ca. det samme.
Ikke at jeg vet hvordan det fungerer, men lurer litt på hvorfor du vil putte transistor pre på 275?Element skrev:naim har jeg ikke noe forhold til, men jeg kunne definitivt tenke meg å sjekke ut hva de har å tilby.
har ikke planer om å hverken balansere ut mc275 eller nedprioritere pre/kilde, men jeg må ta en ting av gangen.
på et senere tidspunkt, når økonomien tillater det, kunne jeg tenke meg å teste ut 2 x mc275 og dp 1b pre og emc 1 up. strålende produkter hver for seg, men hvordan fungerer de sammen, på klipsch...?