Hva kostet isopropanol "før i tiden"?

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
29
Sted
Vaksdal
Har nylig hatt en liten runde for å få tak i isopropanol og greide det til slutt. Det har tydeligvis vært endringer i reglementet og nå kan det kjøpes "fritt". Prima-utgaven kan bestilles på Alliance apotekene. Jeg betalte 135 kr. for en liter og synes det var noe i overkant selv om hun på apoteket prøvde å overbevise meg om at det ikke var noe å si på den prisen. Jeg ble litt nysgjerrig av dette. Hva kostet det egentlig "før i tiden"?

Mvh
Sveinung

J.O

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.02.2007
Antall liker
461
Torget vurderinger
24
Tenkte du å bruke det platerensing?

Mvh J.O

J

jukes

Gjest
:)

Den kostet fra 16kr literen og oppover. Kom an på hvilken kvalitet en kjøpte.

Mvh Roar

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.263
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Tja - det er mye som kan brukes til så mangt....

Min bror jobbet i en bokhandel - og det var overraskende mange litt eldre menn som drev med mye kopiering på fritiden. 5 liters dunker med stensilvæske gikk det ganske my av - så det finnes nok flere operative stensileringsmaskiner enn det man skulle tro...

Mvh
OMF

cannot

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
0
Hei. Betalte 113 kr. for en liter på Fargerike... ,men er det noen som vet om ren isopropanol etser eller skader vinyl?

mvh.Kenneth

J

jukes

Gjest
:)

Kjenner dere noen som jobber eller eier et trykkeri spør der om dere kan få kjøpt litt. Mange store trykkerier kjøper inn store mengder av dette i året.
Bruker over 100 liter i uka på en maskin.

Bruk ikke ren isopropanol på lpen,den tørker ut fettstoffene og plata får et gråskjær.

Mvh Roar

cannot

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
0
ooops! Takk for godt svar.

Mvh.Kenneth

Topp Bunn