Hva lytter du til i dag? (Del 3)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Rotte-ragu smakte fortreffelig. Så noen søte, deilige bondetupper til dessert.

Sammen med denne taffel-musikken.

Vil samtidig ønske janfrt velkommen ut av skapet. Slikt trenger mot. Flotte greier!
    Lars-Erik@Godt å se hvordan du med sikker stil klarer å holde oppe et visst nivå i denne tråden.
    Janfrt, stått frem? Hva har jeg gått glipp av?Fortell.[/
    He he, skal ikke mye til før det blir fart i sakene! Nesten fristet til å si at jeg er som Finn Schjøll, som oppdaget, efter å ha vært gift i 20 år, at han var homo. Jeg har vært gift i nesten 25 år og er i litt villrede. Skal kjenne godt efter de neste dagene og håper ikke kona leser dette.

Uansett: digre HT med svære membraner er det eneste som nytter. Det er størrelsen som teller
    Hehe; jeg fikk med meg innlegget der du stod fram som tilhenger av store membraner og som ikke-homo. Sterke saker!

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.645
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Etter oppvåkningen, sånn like før drillpikene-musikk.

crosby_stills_nash.jpg

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Amanda Pearcy - Royal Street (2013)

543127_10151230993297266_1089449607_n.jpg

Tester denne. Det høres veeeldig rolig ut. Ihvertfall må tekstene lyttes til.

M

musicus

Gjest
    Lars-Erik@Har innstallert denne koppholderen i bilen,tror du dette kunne være noe
    å begynne med import av?
    Og der måtte man snurre igang "Brown eyed girl" med Van Morrison, for å holde ett anstendig fokus mener jeg...

mvh

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Nytt bekjentskap.Helt grei indiepop.

Foals - holy fire (cd)

mvh. s,

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik

Vil samtidig ønske janfrt velkommen ut av skapet. Slikt trenger mot. Flotte greier!
    Lars-Erik@Godt å se hvordan du med sikker stil klarer å holde oppe et visst nivå i denne tråden.
    He he, skal ikke mye til før det blir fart i sakene! Nesten fristet til å si at jeg er som Finn Schjøll, som oppdaget, efter å ha vært gift i 20 år, at han var homo. Jeg har vært gift i nesten 25 år og er i litt villrede. Skal kjenne godt efter de neste dagene og håper ikke kona leser dette.

Uansett: digre HT med svære membraner er det eneste som nytter. Det er størrelsen som teller
    Hehe; jeg fikk med meg innlegget der du stod fram som tilhenger av store membraner og som ikke-homo. Sterke saker!
    Dette er totalt OT, men allikevel: Jeg var på noen parties på Manhattan på 80-tallet hvor folk hadde de feteste anleggene du kan tenke deg. Og, menneskene som var der, var som tatt ut av en Woody Allen-film. Der sjekket alle opp alle. Jeg fikk lettere sjokk; det var jo anleggene og musikken jeg var kommet for. Passe syke saker, for å si det forsiktig. :)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.578
    Torget vurderinger
    2
    Og hvorfor hører jeg på dette?
    Stafettmusikk.

albert hammond-free electric band.jpg

• Liker
    Reaksjoner: oct

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Fødselsdagen til denne ikke helt ubetydelige karen:

townes-van-zandt-live-at-the-old-quarter.jpg

Butch Hancock stiller på Cactus Cafe i kveld i Austin.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Nå må jeg slutte å lese The Austin Chronicle. Denne fyren spiller på Antone´s ikveld:

Billy_Joe_Shaver_-_Tramp_on_Your_Street-1.jpg

Sammen med Ray Wylie Hubbard! Jeg (og sikkert flere) er definitivt på feil sted akkurat nå!

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    Albert Hammond. It Never Rains... 1972:

Albert Hammond. It Never Rains 001.jpg
    vinyl & efter fortreffelig rotteragoue.

mvh

V

vinyl-jønki

Gjest

Dette er totalt OT, men allikevel: Jeg var på noen parties på Manhattan på 80-tallet hvor folk hadde de feteste anleggene du kan tenke deg. Og, menneskene som var der, var som tatt ut av en Woody Allen-film. Der sjekket alle opp alle. Jeg fikk lettere sjokk; det var jo anleggene og musikken jeg var kommet for. Passe syke saker, for å si det forsiktig. :)
    Janfrt@Hvor gammel var du?

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    The Mamas & The Papas. People Like Us. Sent 60 talls, trur eg:

The Mamas & The Papas. People Like Us 001.jpg
    vinyl & kjøpt på bensinstasjon mellom Kiel & Hamburg.

mvh

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.669
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Unknown Mortal Orchestra - II (2013)

Lofi muzik mest for pitchforkfolka?

Mens informerte hold påstår den er bra, skjønner ikke jeg stort av den, foreløpig.
    Band fra Portland/New Zealand.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.669
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Barry McGuire - This Precious Time (1965)

DEn gode oppfølgeren til Eve of Destrucion. Nesten hele mixen ligger i venstre kanalen, bare med unntak av en jevn gitarklimpring i høyre. Dette var tida de fikk stereo!
    Albumet var samtidig også en vellykka audition for The Mamas and The Papas. Sistnevnte gjeng korer gjennom hele skiva og belønnes med egen platekontrakt.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik

Janfrt@Hvor gammel var du?
    27 - 28. Dette burde jo egentlig vært kommunisert som en PM. Vi på den "gale" siden liker jo ikke å publisere alder. Forvirret nå? :)

Prøver denne en gang til:

The_Delta_Saints_Death_Letter_Jubilee_2013_.jpg

Blir bedre og bedre.

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.067
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Kikket gjennom tråden om sjeldne og verdifulle plater og tenkte på denne:

Viste seg at den var hverken verdifull eller sjelden, men liker den uansett!:)

mvh

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    Rick Wakeman. No Earthly Connection.

Rick Wakeman. No Earthly Connection 001.jpg
    vinyl.

mvh

gormj

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.12.2008
    Antall liker
    315
    Sted
    Trondheim
    Gary Moore - Bad for you baby (2008)

Gary Moores siste studioalbum. Teas'erne er "I love you more than you'll ever know" og "Did you ever feel lonely". Bluesballader på høyde med hans mest populære.

Gary-Moore-Bad-for-you-baby.jpg

G

Gjestemedlem

Gjest
    Finfin elektronica. Savner Staxene nå. De hadde vært eminente til et dypdykk i denne platen.

12k1059.jpg

"Plunged into the depths of frosted drone-noise, arching, sustained synth washes, melancholic piano phrases and hushed vocals, half-remembered from Cocteau Twins records" (Bleep)

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    @ united: På "Caloifornia Dreaming"; synges jo om Barry Mc Guire samme fyr???

mvh

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.067
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Prøver "Pol Makkartni" på russiske Melodyia. Vinyl:

Paul McCartney synger standard rocklåter på russisk label. Selsomt.

mvh

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.669
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    @ united: På "Caloifornia Dreaming"; synges jo om Barry Mc Guire samme fyr
    mvh
    Sikkert (men vet ikke).
    Men det er på This Precious Time Mamas & Papas spiller inn California Dreaming sammen med Barry McG.:)

• Liker
    Reaksjoner: oct

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.067
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    mvh
    Sikkert (men vet ikke).
    Men det er på This Precious Time Mamas & Papas spiller inn California Dreaming sammen med Barry McG.:)
    -Sikker på at det ikke er "Creeque Alley" det synges om Barry McGuire?

Edit:

Creeque Alley

John and Mitchy were gettin' kind of itchy
    Just to leave the folk music behind;
    Zal and Denny workin' for a penny
    Tryin' to get a fish on the line.
    In a coffee house Sebastian sat,
    And after every number they'd pass the hat.
    McGuinn and McGuire just a-gettin' higher in L.A.,
    You know where that's at.
    And no one's gettin' fat except Mama Cass.

mvh

M

musicus

Gjest
    Ett glas av denne (Amarone Classico)..

og Van The Man med denne (Hard nose the highway) på stereo´n...

bidrar til en fin avsluttning på dagen og runder den av med noe av det beste livet har by på, vin og musikk, og det sjenker glede til hjertet.. :) :)

mvh

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    34.669
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    mvh
    Sikkert (men vet ikke).
    -Sikker på at det ikke er "Creeque Alley" det synges om Barry McGuire?
    mvh
    Sikkert (men vet ikke):cool:.
    kan ikke huske sang om Barry M jeg på M&P sang, men det er mer sannsynlig at den kom etterpå, som en takk til Barry?
    Her er wiki om California Dreaming.

According to John Phillips in a Bravo documentary, and Michelle Phillips in an NPR piece, the song was written in 1963 while they were living in New York. He dreamed about the song and woke her up to help him write it. At the time, the Phillipses were members of the folk group The New Journeymen which evolved into The Mamas & the Papas.

They earned their first record contract after being introduced to Lou Adler, the head of Dunhill Records, by the singer Barry McGuire. In thanks to Adler, they sang the backing vocals to "California Dreamin'" on McGuire's album This Precious Time. The Mamas and the Papas then recorded their own version, using the same instrumental and backing vocal tracks to which they added new vocals[2] and an alto flute solo by Bud Shank. P.F. Sloan did the guitar introduction.[3] McGuire's original vocal can be briefly heard on the left channel at the beginning of the record, having not been completely wiped.[4] The single was released in late 1965 but it was not an immediate breakthrough. After gaining little attention in Los Angeles upon its release, Michelle Phillips remembers that it took a radio station in Boston to break the song nationwide.[5] By early 1966, the song peaked at #4 and stayed on the charts for 17 weeks. "California Dreaming" and "The Ballad Of The Green Berets" sharply divided the popular music market in March 1966. It also reached #23 in the UK charts.

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.274
    Sted
    Oslo
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning