Hmmmm,
Det er muggen stemning for tiden, og når drolten holdt meg våken i to timer i natt låg eg gjorde meg noen tanker, og tenkte å dele et par av de...
Har fulgt denne tråden noen år nå, og sett en utvikling som er både underlig og til tider ganske frustrerende. For meg har denne tråden vært den viktigste og mest givende på sentralen (samt den dyreste), og tipsene jeg har plukket opp av folk her inne er eg evig takknemlig. Ganske tidlig merket eg meg hvem det var "verdt" å følge med på for min egen del, og eg driver fortsatt med å lage slags "profil" opp i mitt enkle hodet når nye dukker opp her inne.
Dessverre har noen av de eg satte stor pris gitt beng i poste mer her - det er et tap, ikkje bare for meg, men for tråden som helhet. Heldigvis for meg har eg fortsatt god kontakt på privaten med de dette gjelder, og denne tråden har sogar gitt meg gode vennskap, og muligheten til å treffe helt suverent fine folk.
I det siste har det imidlertid tilsynelatende langt på vei oppstått to "fraksjoner" her inne; "besserwisserne" (en gruppe eg visstnok hører til har eg blitt fortalt), samt "flyfolket". Eg er helt enig i at det skal være takhøyde for tant og fjas i denne tråden, men når det går så langt at det å poste et reelt album nesten føles som OT, da er vel på tide å ta en fot i bakken? Man trenger heller ikkje være rakettforsker for å skjønne at enkelte poster OT prat & bilder, samt driver multisitering.......
Takk for dine tanker, her er mine:
For å ha et utgangspunkt, så må jeg begynne med titelen, som er "Hva lytter du til i dag". Jeg synes at det er verd å legge merke til hvor vidtfavnende titelen er. IMO ville det ikke engang være OT å skrive "fuglesang", eller, for den slags skyld, "barnegråt". Titelen er ihvertfall ikke "Hva spiller du i dag?"
Folk er forskjellige, og de har forskjellige behov. Noen har behov for å spille 12-15 forskjellige album pr dag og dele hvert eneste bidige ett med oss. Noen er litt mindre grundige, og spiller kanskje 2 -3, og deler enda færre med oss. Noen hører musikk på internettradio, gir bengen i albumtitler og flater ut med musikk som ledsager i bakgrunnen.
Jeg mener at de skal være plass til alle disse her.
Men det finnes flere behov, ikke minst de sosiale. Noen liker å koble av her inne, kanskje drøse litt, fleipe og flire litt, ventilere etter en lang dag på jobben. Ta ting litt mindre alvorlig. Selv bruker jeg dette underforumet slik. Jeg har fremdeles til gode å poste bilde av et fly, men slik er det.
Jeg mener at det skal være plass til alle disse her også.
Det er en evig sannhet at et internettforum består av brukerne, og blir hva brukerne gjør det til.
Jeg har vært her inne siden 2005. Ikke la deg lure av min registreringsdato. Jeg hadde en profil med noen tusen innlegg tidligere. Jeg slettet den, for jeg ble så lei av kranglingen. Tro meg, dette undeforumet har ikke alltid vært hva du skriver at det har vært. Her har vært hummer og kanari siden jeg logget meg på første gang.
Så til det som virkelig opprører meg, nemlig dette:
Det er jo også litt stusselig når man har rundt 8 000 innlegg i en lyttetråd, og kanskje max har spilt 70-100 ulike album... Da kan man jo kanskje vurdere om man heller hører hjemme i OT trådene
Jeg refererer på nytt til titelen på denne tråden. Ingen begrensninger der, så vidt jeg kan se. Har du et register på 10 plater, står det deg fritt å resirkulere dem gang på gang på daglig basis. At andre ikke synes det er særlig stimulerende får så være, men da er vi tilbake til forskjellige behov igjen.....Jeg synes faktisk svært lite om alle forsøk på å snevre inn tråden til å bare dekke egne behov, og jeg føler at det er det du (også) ønsker å gjøre...
Personlig har jeg rundt 11500 album på harddisk, ca. 2000 lper og det samme antall cder. De dekker veldig mange sjangre. I tillegg har jeg Spotify. Jeg har postet alt som jeg har syntes vært interessant her inne. Madonna til Mariachi, Sinatra til Simple Minds, Vyssotski til Ventures. Det anser jeg å være min gode rett, og det kommer jeg til å fortsette med. Jeg anser det som et bidrag til å
utvide registeret i denne tråden, ikke innskrenke.
Hvem vet, kanskje poster jeg et fly også.
mvh