Hva lytter du til i dag (del 6)?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Fiskefritt betyr musikk. Setter på en som oftest er ødelagt på CD, men denne utgaven har bra lyd.

Vis vedlegget 392406

Fleetwood Mac - Rumours. West German Target WB 03010-2. 1977(84)

Spilles ikke svært ofte, da jeg foretrekker tidligere Fleetwood. Men ok skive.
    Hva med en tur til Canada, hvis fiskeforholdene ikke er helt DER i trønderelvene? Eller Målselv? Har jo jevnlig besøk av Harald Rex og andre prominente fiskere i våre lokale farvann her:-D

Må vel innrømme at jeg sitter inne med en av disse CD-versjonene av FMac somkanskje ikke er helt toppers (LC 02982). Men det somfacinerte meg med dette albumet var historien bak innspillingen. Ett år i studio, ingen av parene som gikk inn var sammen da de gikk ut. Osv osv. Versjonen min har 3 CD-er med ulike varianter av opptak gjennom året. Må ha vært en herlig tid for de som holdt seg unna drugs, men framelsket de andre sidene av S/D&RR:)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.848
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Fiskefritt betyr musikk. Setter på en som oftest er ødelagt på CD, men denne utgaven har bra lyd.

Vis vedlegget 392406

Fleetwood Mac - Rumours. West German Target WB 03010-2. 1977(84)

Spilles ikke svært ofte, da jeg foretrekker tidligere Fleetwood. Men ok skive.
    Hva med en tur til Canada, hvis fiskeforholdene ikke er helt DER i trønderelvene? Eller Målselv? Har jo jevnlig besøk av Harald Rex og andre prominente fiskere i våre lokale farvann her:-D

Må vel innrømme at jeg sitter inne med en av disse CD-versjonene av FMac somkanskje ikke er helt toppers (LC 02982). Men det somfacinerte meg med dette albumet var historien bak innspillingen. Ett år i studio, ingen av parene som gikk inn var sammen da de gikk ut. Osv osv. Versjonen min har 3 CD-er med ulike varianter av opptak gjennom året. Må ha vært en herlig tid for de som holdt seg unna drugs, men framelsket de andre sidene av S/D&RR:)
    Jeg syns ingen andre utgaver av denne rettferdiggjør denne skiva. Svært tynn bass og alt for mye loudness.

Målselv har jeg fisket i flere ganger, men er en god del år siden. Men nå har det heldigvis regnet en god del, så elvene er stinne av både vann og fisk. ;)

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Vi er alltid redde, for innerst inne vet vi alle at vi skal dø. Bare ikke når eller hvordan.
    Det er dypt menneskelig og finner sitt eget uttrykk i hver ny generasjon. På 80-tallet var det selveste bomben, nå er det den ukjente fremmede som er farlig. Og ikke minst de som går rundt blant oss, en indre fiende. Men hei, det var det jo også den gang...
    Det er visst intet nytt under solen og at enden er nær har man trodd fra de tidligste tider. Noe som også stemmer, men kun på individplanet - menneskeheten kommer mye mulig til å klare seg, mennesket derimot, der går vi vår visse undergang i møte.
    Nei, nå ble det visst mye OT, og det midt i uka og all ting.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.848
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Vi er alltid redde, for innerst inne vet vi alle at vi skal dø. Bare ikke når eller hvordan.
    Det er dypt menneskelig og finner sitt eget uttrykk i hver ny generasjon. På 80-tallet var det selveste bomben, nå er det den ukjente fremmede som er farlig. Og ikke minst de som går rundt blant oss, en indre fiende. Men hei, det var det jo også den gang...
    Det er visst intet nytt under solen og at enden er nær har man trodd fra de tidligste tider. Noe som også stemmer, men kun på individplanet - menneskeheten kommer mye mulig til å klare seg, mennesket derimot, der går vi vår visse undergang i møte.

Sånn. Da er vi on topic igjen.

Sist redigert:

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Veldig OT, Svein Arne, men ikke desto mindre interessant. Ser ut som du kunne skrive en minnerik komposisjon om dagens utfordringer;-).

For ikke å gå helt OT og heller ikke helt inn på Glenlivet; av alle ting tok jeg fram et samlealbum av Toto. De karene hadde jo en del greie slegere på 70-tallet. Etter min smak;)

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Tror det er Mykle som sier at lykkelig er den som kan artikulere sin sorg. Jeg har alltid vært misunnelig på dem som har et kunstnerisk uttrykk...
    Selv om vi alle skal dø en dag, er det enda viktigere å huske at alle andre dager skal vi ikke det.

På radioen spiller disse bysbarna.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett

Sånn. Da er vi on topic igjen.
    Det er selve Glenlivet det!

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Nå er vi klar for spriten, broderen og jeg. Valgets kval er bare gin, akevitt eller whisky? Tror jeg tar en Jens Bjørneboe. Rikelige mengder av alt blandet i et Norges-glass.

Possessed by Paul James - There will be nights when I'm lonely (2013)

last ned (2).jpg

Harald HM

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2016
    Antall liker
    2.142
    Sted
    Bardufoss
    Torget vurderinger
    1
    Nå er vi klar for spriten, broderen og jeg. Valgets kval er bare gin, akevitt eller whisky? Tror jeg tar en Jens Bjørneboe. Rikelige mengder av alt blandet i et Norges-glass.

Possessed by Paul James - There will be nights when I'm lonely (2013)

Vis vedlegget 392779

Skal du først drikke av et norgesglass, Svein-Arne...

image.jpeg

...ikke vær bleik:cool:

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Ikke akkurat Kurt Nilsens reguleringstannlege, men fin på armene.

Austin Lucas - Between the moon & the midwest (2015)

last ned (3).jpg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.848
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Mens man lurer fælt på både hvem denne "broderen" er og hvilken "sprint" de skal foreta. Selv sprinter jeg kun etter laks, fruentimre- mest vekk fra de da, for å rekke polet før stengetid og til kjøleskapet.

For at SydVest-pisseren skal rekke å svare på disse eksistensielle spørsmål, spiller jeg denne;

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    Se på dette, det er jo helt utrolig hva de fikk til. Hvor sunt dette er får vi komme tilbake til i morgen. Nå er det Rolls Røys.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.848
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Fabulous Thunderbirds-Walk That Walk, Talk That Talk

Disse spiller på Notodden i kveld. Siden man, som vanlig, ikke har fått somlet seg dit, passer det godt å spille litt av de.

Faboulos Thunderbirds-Walk That Walk, Talk That Talk.jpg

Fabolous Thunderbirds-Walk That Walk, Talk That Talk. 1991

vipa

Høyttalerhviskeren
    Ble medlem
    08.01.2016
    Antall liker
    9.633
    Sted
    Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
    Torget vurderinger
    1
    Neil young, Harvest

1470592475532-836223877.jpg

Når kroppen er passe sliten etter grenserittet i går og hodet passe slitent etter "banketten " så passer det jo fint å suple i seg litt rødvin og lytte på herr ung! ;)

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn