Hva lytter du til i dag? (Del2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.146
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Turnpike Troubadours - Diamonds & Gasoline (2010)

Tviler vel på at den nye når helt opp til dette nivået, men juryen er fortsatt i møte der.:)

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Smooth nattjazz.

Tierney Sutton - something cool (cd)

mvh. s,

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Sent igang i dag. Men da får musikken være desto bedre. Og det er den.

grateful dead-truckin to buffalo.jpg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.146
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Alltid fint vær innehjemme for ikkerøykere, Jan.:cool:
    Turnpike Troubadours - Goodbye Normal Street (2012)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.146
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Gangstagrass - Rappalachia (2012)

Bluegrass, jodling og hiphop sammen, er det mulig?
    Tydeligvis.:)

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.040
    Sted
    Oslo
    Desmond Dekker Israelites:

41QNM7PDSJL__SL500_AA300_.jpg
    cd. Reggae så det holder.

mvh

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Fin pop.

Brandi Carlile - give up the ghosts (cd)

mvh. s,

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Pokker ta, knallskive den her

518ULNBxbiL._SL500_AA300_.jpg

Må bare slenge på den her også

313i1d6MwyL._SL500_AA300_.jpg

Vinyl.

/jan

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.539
    J Mascis & The Fog - More Light

Ifølge både plateomslaget og internets er det 12 år siden utgivelsen av More Light. Det er både langt og kjempekort samtidig.
    12 år før det igjen var det 1988, og det føltes som en evighet, de 12 årene tilbake til 2000 føles mer som et par år.
    More Light er fortsatt ustyrtelig bra, og fra første spor kjenner jeg lukten av håret til hun jeg var sammen med da denne lp'en kom.
    Jeebus, 33 år er eldgammelt !

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Lenge i tvil om jeg skulle kjøpe dette dobbelalbumet, trenger verden nok en coverplate? Kan det bli særlig bra når et svartmetallband skal gjøre 60s psychedelia-covre? Resultatet er ikke svart, ikke metall, snarere softpsychedelia for bestemor. Det verste er at det faktisk ikke er så himla gærnt. Låter fra kredible navn som Pretty Things, Fleur de Lys, Left Banke, Music Machine, Electric Prunes, 13th Floor Elevators for å nevne noen er representert. For ikke å glemme en dandy Bryan Ferry-aktig versjon av Florida´s egne We The People - "In the Past", må nesten trekke litt på smilebåndet.

Ulver - "Childhood´s End"
    KSCOPE210-380.jpg

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    43.021
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Enda en,har du ikke hørt overstående av denne damen så bruk 9 min å nyt :)

mvh[video=youtube;3RgY1j5jtcA]http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=3RgY1j5jtcA&feature=endscreen[/video]

G

Gjestemedlem

Gjest
    Ikke en av de platene jeg har spilt mest av Miles, men skjønner ikke helt hvorfor.

noblues.jpeg

G

Gjestemedlem

Gjest
    Pokker ta, knallskive den her

Vis vedlegget 146778

Må bare slenge på den her også

Vis vedlegget 146779

Vinyl.

/jan
    Kan ikke si meg enig i hyllesten til Brilliant. For meg var dette albumet en gigantisk nedtur. Synd, for jeg er virkelig stor fan av bandet. Jeg har kommet til den konklusjonen at det store problemet med Ultravox er Midge Ure. Hans vokal på Vienna, Rage in Eden og Quartett er fabelaktig, det skal ingen ta fra ham. Her bøyer jeg meg i støvet. Men hans økende innflytelse på musikken som sådan er ikke bra. Ikke det at Billie Curries lieneup var noe bedre, men med originalbesetningen nå hadde jeg håpet på noe bedre enn disse geriatriske trudeluttene de nå presterer.

De viste på 2009 turneen at de fremdeles kunne spille. Den 3. konserten i Newcaste var helt fantastisk, men når de kom til Bergen vel et år senere var det tristesse og danskebåtvibber. Borte var de magiske øyeblikkene som da de spilte Astradyne fra Vienna, og i stedet var fokuset på var de sene gitarpregede Midge Ure låtene fra Lament. Midge Ure har mistet sin gode stemme, men vil fremdels være i rampelyset uten noe å bidra med annet enn middelmådig gitarspill og fakter.

På den annen side har jeg en stadig stigende beundring for John Foxx. Og hans to siste plater er storveis.

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Får legge til at det var etter ett par gjennomlyttinger mens jeg satt bak pc'n her. Ikke alle låtene var helt der oppe riktig nok, men syns ikke det var så ille heller :)
    Skal uansett gi skiva mere tid. Men joa du er inne på noe essensielt her, vår "venn" Midge har nok kanskje litt for mye han skulle sagt.
    Nuvel.

Holder på å lete fram alt av de gamle Ultravox skivene, med J.F. Fan ta meg bedre enn jeg husker fra gammelt av. Vet jeg skal ha alt her, funnet fram 2 så langt hehe.
    Har ikke noe solo av J.F, hva anbefales ?

De kommer til norge i oktober ser jeg, skal få med meg minst en konsert var planen. Du ?

/jan

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.040
    Sted
    Oslo
    Mens man pusler m. en kabel-stump:

Power cable 003.JPG
    Lytter man til denne:
    41+8EXQEPIL.jpg
    cd.

mvh

G

Gjestemedlem

Gjest
    Holder på å lete fram alt av de gamle Ultravox skivene, med J.F. Fan ta meg bedre enn jeg husker fra gammelt av. Vet jeg skal ha alt her, funnet fram 2 så langt hehe.
    Den første lineupen av Ultravox laget 3 plater. Ultravox!, HaHaHa og Systems of Romance. Alle tre virkelig bra plater. (Og så en samler da. 3 into one men det er ingen nye låter på den).

Sammen med de tre neste med Midge Ure. Vienna, Rage In Eden og Quartett er dette de jeg virkelig liker, selv om det er noen ok låter på andre plater også. Samt konsertplaten Monument da, som er herlig.

De kommer til norge i oktober ser jeg, skal få med meg minst en konsert var planen. Du ?
    Jeg vet ikke helt. Kommer an på hvor de spiller. Jeg er fan nok til at jeg var på konsetren i Newcastle på 40års dagen min, men samtidig var nedturen i Bergen betydelig, og det nye de har laget overbeviser ikke. Så.... tja.

Av John Foxx vil jeg spesielt anbefale den siste:

shape.jpeg

Men her er vi tilbake til den synthbaserte litt distenserte kjølige lyden fra Vienna og Rage in Eden, men med et oppdatert lydbilde slik at det ikke bare blir nostalgi men musikk som er frisk og ny.

Et kutt fra den forrige platen: (ligger ikke så mye på youtube fra den nyeste, men du får litt sounden her:)

Men han har mange gode utgivelser. Her er en låt jeg setter høyt.

Her en liveopptreden med Louis Gordon

En til

Vet jo ikke om du liker denne musikken, men for meg er det en videreføring av det jeg satte høyest med bandet, inkludert de første platene de laget etter av Foxx hoppet av.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Fikk endelig somla meg til å kjøpe denne.Kångeplate !

Kurt Vile - smoke rings for my halo (cd)

mvh. s,

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Den første lineupen av Ultravox laget 3 plater. Ultravox!, HaHaHa og Systems of Romance. Alle tre virkelig bra plater. (Og så en samler da. 3 into one men det er ingen nye låter på den).

Sammen med de tre neste med Midge Ure. Vienna, Rage In Eden og Quartett er dette de jeg virkelig liker, selv om det er noen ok låter på andre plater også. Samt konsertplaten Monument da, som er herlig.

Jeg vet ikke helt. Kommer an på hvor de spiller. Jeg er fan nok til at jeg var på konsetren i Newcastle på 40års dagen min, men samtidig var nedturen i Bergen betydelig, og det nye de har laget overbeviser ikke. Så.... tja.

Av John Foxx vil jeg spesielt anbefale den siste:

Vis vedlegget 146808

Men her er vi tilbake til den synthbaserte litt distenserte kjølige lyden fra Vienna og Rage in Eden, men med et oppdatert lydbilde slik at det ikke bare blir nostalgi men musikk som er frisk og ny.

Et kutt fra den forrige platen: (ligger ikke så mye på youtube fra den nyeste, men du får litt sounden her:)

Men han har mange gode utgivelser. Her er en låt jeg setter høyt.

Her en liveopptreden med Louis Gordon

En til

Vet jo ikke om du liker denne musikken, men for meg er det en videreføring av det jeg satte høyest med bandet, inkludert de første platene de laget etter av Foxx hoppet av.
    Finner ikke system of a romance, var sikker på jeg hadde den liggende. De andre 2 ligger her :)
    Lete mere i morgen.

YT kuttene falt så absolutt i smak, takker :)
    Svinge innom cdon og snoke litt.

Ultravox, kommer til Oslo - Rockefeller 21 oktober. Ser ut som det er eneste konserten i norge.
    http://www.ultravoxbrilliant.com/

/jan

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.040
    Sted
    Oslo
    Sonny Rollins. A Saxophone Colossus:

51x3-NUzQ4L__SS400_.jpg