Kan du fortelle meg hvilken type musikk jeg hører på, Lyngen?
Jeg undres, faktisk.
Jeg synes det er mye av den samme musikken som går igjen her. Tradisjonell rolig og traus rock/amaricana/folk og litt country i mer eller mindre grad. Jeg sjekker musikk som mange her hører på, men synes det er sjelden noen overraskelser. Jeg tør ikke å utdype din musikksmak, United. Jeg ser i allefall lite mangfold og lite interesse av musikk som får kritikerros.
Hei Lyngen,
vi har nok engasjementet for musikk felles, det er det viktigste her. Men vi deler nok ikke så mange artistfavoritter, nei. For det
totale mangfoldet er det veldig bra du er her.
Men med all respekt å melde, syns jeg du nå er på meeget tynn is, Lyngen.
Fortell meg gjerne om ditt mangfold, hvilke sjangere er det du liker.?
Kan det være du som er smal?
Rock,
folk,
americana,
country er ikke
mangfold? Kanskje for rettferdighetens skyld legge til
singer/songwriters,
pop,
punk,
soul og
blues: er det fortsatt ikke mangfold? Litt
jazz også? Reggae, jeg har hørt minst 200 sanger med Bob Marley de siste åra, betyr det noe? Alle avartene av rock gidder jeg ikke ramse opp.
Å ikke være særlig opptatt av klassisk, hip hop, elektronika og listepop: er det det som er mangel på mangfold?
Kritikerros? Hvilke kritikere?
Vet du har din kitchfork. Selv leser jeg 4-5 aviser, allmusic, mange blogger og flere forum, Noen kritikere stoler jeg brukbart på, andre ikke. Sånn har du sikkert det du også.
For ordens skyld kan du titte på min 40-på-topp de siste tre år. Du må gjerne fortsatt si at dette er EN type musikk (hvis du ikke vil si at det er den
gode typen da
). I såfall vil jeg si at du mangler kunnskap og kompenserer for det med fordommer.
(Lista kommer i neste post.)