Hva lytter du til i dag? (Del2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    30.883
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Gammal Kent fått en hel del lyttetid i det siste, Frank från debut platta gripande bra! Jocke Berg gir en flashback til -70t manchester jeans, treskor, jeans jacka med idol bilder.....

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Level 42 - Level 42 på vinyl

Level_42_-_Level_42.jpg

Hele albumet fra YouTube

Sist redigert:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Natural child - Hard in heaven (2012)
    Denne virket lovende, et tips eg plukket opp fra united59, og som er fristende å bringe videre til Eros. Kan rett og slett være noe for ham også.
    takker! Tips skal sjekkes ut når varmen blir for ulidelig og den daglige kalde 0,25 avnytes på balkongen. Det betyr med andre ord at jeg må strømme nok en plate idag som jeg ikke har. Ikke bra........
    Da er jeg midt inne i albumet. Foreløpig er det bredbeint, tidvis ganske tøff, småseig southernrock med en eim av 70-tallet.

takker igjen for tips!

S

sorgenfri

Gjest
    KAADA-From Here On It Got Rough

Soundtracket han lagde til Hawaii,Oslo er etter min ydmyke mening det beste som er laget til Norsk Film..
    kaada.jpg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    En gang i tiden kunne MTV skilte med oppegående musikkprogrammer. Glemmer aldri et halvannen time langt opptak live i studio vist på favorittprogrammet 120 Minutes. Drøye 20 år siden, mener jeg fortsatt dette er et av de beste Londonbanda i moderne tid. Sett de noen ganger live både i Oslo og London, og vokalist James Johnston har en voldsom innadvendt karisma som går tilskuerne rett i strupen.
    Dette er litt Calexico, litt Nick Cave, litt Jon Spencer, litt jazz, litt punk, litt elektronicaflørt, litt burlesque, litt swamp, litt garage, men mest av alt Gallon Drunk. Nå skal det også legges til at James Johnston har tjenestegjort i Nick Cave´s The Bad Seeds i flere år.

Gallon Drunk - "Black Milk"
    41DMVPFNE7L._SL500_SS500_.jpg

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Kiss - Destroyer (1976)
    I -76 stod denne i kasettspillern hele sommeren. Nå på retrovinyl. Fet skive den dag i dag.

kiss-destroyer.jpg

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Bob Dylan - Tempest (2012)

Andre runde nå. Merket meg godt låta Scarlet town under første snurr i går, virker å være en kanonlåt. Trenger flere runder før eg kan si noe vetig om denne, men etter første snurr virket den verken å være et mesterverk eller makkverk.

Stusser forøvrig på "T"en først i Tempest. Ser påfallende ut som et kors. Er det et signal om tekster og budskap på skiva? Lytten i går foregikk under høflig konversering med fruen, så fikk ikkje med meg allverdens med teskter. Har han havnet på Jesus-kjøret igjen?

Sist redigert:

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    The Hold Steady - Heaven is Whenever (Vagrant Rec., 2010)

The_Hold_Steady_-_Heaven_Is_Whenever_cover.jpg

Efter å ha glant på sykkel-VM i drøye 6 timer, er det på tide å bruke ørene.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Bob Dylan - Tempest (2012)

Andre runde nå. Merket meg godt låta Scarlet town under første snurr i går, virker å være en kanonlåt. Trenger flere runder før eg kan si noe vetig om denne, men etter første snurr virket den verken å være et mesterverk eller makkverk.

Stusser forøvrig på "T"en først i Tempest. Ser påfallende ut som et kors. Er det et signal om tekster og budskap på skiva? Lytten i går foregikk under høflig konversering med fruen, så fikk ikkje med meg allverdens med teskter. Har han havnet på Jesus-kjøret igjen?

Dylan som re-born again kristen?

S

sorgenfri

Gjest
    The Best of Bardot

bardot.jpg

Nipper til rødvin, lukker øynene, og tenker tilbake:)

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    @ Eros: Dagens MTV er et sorgens kapitel. Ikke mye musikk igjen der i gården. Husker jeg fulgte litt med på Unplugged med mange kjente artister.

Nu vel.
    Nå spilles litt vinyl i heimen. Denne gang Herbie Hancock - I Thought It Was You

4933-300.jpg

S

sorgenfri

Gjest
    [video=youtube;bZhiqfySwF4]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=bZhiqfySwF4#![/video]

@Eros @TT: Run Ronny run!

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    [video=youtube;bZhiqfySwF4]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=bZhiqfySwF4#![/video]

@Eros @TT: Run Ronny run!
    Var vel SKY Channels Sky Trax med Pat Sharp, Linda de Mol, Gary Davis og Ronnie The Runner

,

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    BMX bandits - Theme park (1996)

Enkel pop for enkle sjeler. BMX bandits, anført av Francis MacDonald har snekret sammen noe av den mest fengende og iørefallende skotske popmusikken, foruten den de tidligere helter i Teenage Fanclub har levert. Norman Blake fra TF bidrar forøvrig på perkusjon og tangenter på denne skiva.

Theme park er litt her og litt der, og både høyt og lavt. Fra det superfengende i Girl next door og Love makes the world go round, til litt smalere ting som toucher såvidt borti noe som kan kalles psykedelia. Det er både uptempolåter, og roligere ting. Alt sammen med klare 60 tals referanser.
    Albumet beatår av 18 låter, hadde de trimmet det ned til 10-12 hadde vi luktet på klassiker-status.

Ps!

Ei låt herfra (Before the blue moon) ble brukt i en reklame som gikk på norske kanaler for en tid tilbake, men eg klarer bare ikkje komme på hvilken reklame.
    Her er låta jaffal:

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn