gismo
Æresmedlem
flac
På denne tror jeg ikke dama er helt erdru
gismo
Sist redigert:
En tung dag her også,masse smerter så det hjelper med noe god musikk.
Hørt hele skiva to ganger på anlegget, og en gang på klokkene- fy søren så skjørt. Løp å kjøp
med en slik vaskeseddel må det bare høres. Første låta var ikke all verden - men artig instrumentering, andre låta derimot...The flesh eaters - A minute to pray, a second to die (1981)
Chris D., som senere dannet Divine Horsemen, får her hjelp fra bl.a. Dave Alvin (the blasters), Steve Berlin (Los Lobos) og John Doe (X), til å lage sin variant av L.A. Punk. Skjønt, å kalle det "punk" er kanskje verken korrekt eller særlig utfyllende. Her er det vel elementer av både blues, jazz og rockabilly for å nevne noe. Artig instrumentering og tidvis nokså intrikat, uten at det mister nerven.
Det er han definitivt. Masse strøkne album. Vanskelig å velge. Dette er min favoritt:
Dæven, Rolfozzy, hvilken utsøkt smak! Først Merle Haggard, så George Jones.
Bare hyggelig å kunne tipse om en slik godbit!Mike Ness - Cheating at Solitaire (Time Bomb Rec., 1999)
Vis vedlegget 156532
Prøver denne i dag òg. Kjempebra! Takk til Kjetil for tips.
Det var da svært da. Dette er country på sitt aller beste. Ikke noe Toby Keith og annen dritt (tok en sjanse der). Synd ikke albumet "DAC" ligger på Spot med et av hans beste kutt "Whiskey, whiskey". Men George Jones, dette er min utvalgte (sammen med "Shine on" fra 1983):Dæven, Rolfozzy, hvilken utsøkt smak! Først Merle Haggard, så George Jones.
Tror at jeg drar fram denne:
mvh
Husker fattern hadde en kasset han "alltid" spilte i bilen med George Jones og Merle Haggard i sammen. Husker ikke hva den het, men kan fremdeles mesteparten av teksten til sangen No Show Jones som var min favoritt.
Var innom Apollon i dag sjøl faktisk, og skal eg være ærlig, så ble eg ganske irritert. En ting er at de ikkje finner en GAMMEL stamkunde i kunderegisteret, en annen er at det er så tjukt med vinyl i mange av hyllene at det faktisk ikkje går an å bla. Jæla annoying. Var like før eg måtte stramme opp ungfolene bak diskenBand of Horses - Mirage Rock
Vis vedlegget 156582
Vinyl. Ny innkjøpt på Apollon i dag. Norges feteste platesjappe/bar!
Så har jeg nettopp hatt en gjennomlytting av denne i dag.
Tja jo hmm....... Virker jo grei, men foreløpig ikke det helt store.
Satser på at den blir bedre etter noen gjennomlyttinger!
Hehe, du kan så si! Mannen som kjørte motorgressklipper til spritsjappa da kona tok ifra ham bilnøklene!Det var da svært da. Dette er country på sitt aller beste. Ikke noe Toby Keith og annen dritt (tok en sjanse der). Synd ikke albumet "DAC" ligger på Spot med et av hans beste kutt "Whiskey, whiskey". Men George Jones, dette er min utvalgte (sammen med "Shine on" fra 1983):Dæven, Rolfozzy, hvilken utsøkt smak! Først Merle Haggard, så George Jones.
Tror at jeg drar fram denne:
mvh
George Jones - I am what I am (Legacy, 1980)
Vis vedlegget 156588
Sjekk snippene og mangelen på belte. Og at han lever fortsatt er vel kanskje et medisinsk under.
En høydare, den plata der! Har alltid vært imponert over hennes tolkning av "10 degrees and colder".