Hva lytter du til i dag? (Del2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Frank Zappa - Bongo fury (1975)

På tide med dagens dose Frank. Denne gangen er det en bonus på gang, iom at kapteinen er med også.
    Muffin Man er jo tøff:)

Knalltøff den Zappa-plata der.
    Håper noen har hacket avataren din ...:rolleyes:
    Hva er det nå da?? Alltid skal det klages og mases. Jeezziz for en dramaqueen, Townes.
    Jeg har faktisk tilpasset bildet til forumet. Beskar litt i underkant, men kan opplyse at Justin er beskjært i underkant han og. Det var jeg ikke klar over siden han ikke amerikaner i den forstand. Ikke jøde heller. Godt med alt vi kan slå fast.

Sist redigert:

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Nei, det vakke no spes dag. You go, girl!

Motörhead - Kiss of death (2006)

Smøysa har vært så behjelpelig og tatt med seg begge kidsa utomhus. Oppvask og støvsuging er unnagjort, da trengs det lading av batteria igjen. Har sjekket at den skjøre naboen under ikkje er heime :)

Kjør på, Lemmy!

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.924
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Various Artists - Chimes of Freedom - The Songs Of Bob Dylan (2012)

Begynner fra begynnelsen, cd 1.
    Og første sang var One Too Many Mornings med Johnny Cash og Avettbrødrene.
    Tonen er satt.
    :)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    The Unintended / The Constantines - Constantines Play Young/Unintended Play Lightfoot (2006)

The Unintended er ei "supergruppe" bestående av The Sadies, Greg Keelor fra Blue Rodeo, samt Rick White fra Eric's trip. Ei side med Gordon Lightfoot covere, ei side med Neil Young covere. Hadde det vært opp til meg så skulle det vært motsatt. Men men, man tager hva man haver.

Tracklist:

Side 1: Constantines Play Young

1. "Don't Be Denied" (from Time Fades Away – 1973)
    2. "Transformer Man" (from Trans – 1982)
    3. "Don't Cry No Tears" (from Zuma – 1975)
    4. "Shots" (from Re-ac-tor – 1981)
    Side 2: Unintended Play Lightfoot

1. "Rosanna" (from The Way I Feel – 1967)
    2. "Redwood Hills" (from Summer Side of Life – 1971)
    3. "The Way I Feel" (from Lightfoot! – 1966)
    4. "Walls" (from The Way I Feel – 1967)

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Various Artists - Chimes of Freedom - The Songs Of Bob Dylan (2012)

Begynner fra begynnelsen, cd 1.
    Og første sang var One Too Many Mornings med Johnny Cash og Avettbrødrene.
    Tonen er satt.
    :)
    Takk for påminnelsen! Jeg hadde helt glemt bort den greia der, nå er den bestilt. Billig var den også.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.924
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    The Unintended / The Constantines - Constantines Play Young/Unintended Play Lightfoot (2006)

The Unintended er ei "supergruppe" bestående av The Sadies, Greg Keelor fra Blue Rodeo, samt Rick White fra Eric's trip. Ei side med Gordon Lightfoot covere, ei side med Neil Young covere. Hadde det vært opp til meg så skulle det vært motsatt. Men men, man tager hva man haver.

Tracklist:

Du ville heller hatt Ung og Lettfot til å covre sine landsmenn?:)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1

Tracklist:

Du ville heller hatt Ung og Lettfot til å covre sine landsmenn?:)
    Nå er du bare vrien og pirkete. Eg ville seff hatt the Unintended til å covre The Constantines. Og omvendt motsatt.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Et litt glemt band.Fikk tak i plata i New York.Flott pop !

The Sundays - writing and arithmetic (cd)

mvh. s,

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik

Smøysa har vært så behjelpelig og tatt med seg begge kidsa utomhus. Oppvask og støvsuging er unnagjort, da trengs det lading av batteria igjen. Har sjekket at den skjøre naboen under ikkje er heime :)

Kjør på, Lemmy!
    Lemmy skal vi spille på gamlehjemmet. Innrømmer glatt at jeg har spilt "The world is yours" ihvertfall 40 ganger. :cool:

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1

Kjør på, Lemmy!
    Lemmy skal vi spille på gamlehjemmet. Innrømmer glatt at jeg har spilt "The world is yours" ihvertfall 40 ganger. :cool:
    Lemmy er vel ca 30 år eldre enn meg, så da havner vel han og eg på gamleheimen omtrent samtidig :D

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Jeg er ikke jente, Townes. Trodde du visste det.;-)
    Har bare en viss begeistring for the Biebs utseende, det burde vel etterhvert ikke overraske særlig. Hans høyre side er finest synes jeg, noe som er litt utfordrende i lengden da han oftest er avbildet fra venstre.
    Du vet, han har to segment i markedet: ungpiker i tidlig pubertet og gamle griser. Siden jeg fikk en del pepper for å poste for mange bilder av han i tråden, så tenkte jeg som en minnelig ordning at jeg skulle holde meg til avatarvariasjoner.

Bitte Orca - Dirty projectors

Vedlegg

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Eli Paperboy Reed - Roll with you (2008)

Herrreguuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuden for et "sjokk" (i positiv forstand) eg fikk første gang eg hørte denne skiva. For en stemme, for en energi, og hvilken forståelse for soulmusikken og r&b. Dette er hjerte/smerte og nerve så det holder. Han gir meg totalt gåsehud når han er i det skjøre og vare hjørnet, og gir meg skikkelig dansefot når han svinger. Men kanskje ikkje helt skikkelig dansefot, han "kjeftet" på meg under konserten i Bergen for noen år tilbake fordi eg ikkje shaket hip'sa nok :)

Glimrende plate, men han evnet ikkje helt å følge den opp med 2010 utgivelsen Come and get it. Men tross alt, han er fortsatt en ungfole, knapt nok tørr bak øran

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    The Amazing Rhythm Aces - Stacked Deck (ABC, 1975)

cover-thirdrate.jpg

Presentert tidligere. Teksten på "Third rate romance" er inner-10-er!

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Har bare en viss begeistring for the Biebs utseende, det burde vel etterhvert ikke overraske særlig. Hans høyre side er finest synes jeg, noe som er litt utfordrende i lengden da han oftest er avbildet fra venstre.
    Du vet, han har to segment i markedet: ungpiker i tidlig pubertet og gamle griser. Siden jeg fikk en del pepper for å poste for mange bilder av han i tråden, så tenkte jeg som en minnelig ordning at jeg skulle holde meg til avatarvariasjoner.

Jupp. Det trodde eg også :)Men ble litt forvirret av all denne Bieberpostinga. Var ikkje klar over at det fantes andre segment i markedet enn ungpiker i tidlig pubertet, men nå har du avklart det for meg :)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398

Jupp. Det trodde eg også :)Men ble litt forvirret av all denne Bieberpostinga. Var ikkje klar over at det fantes andre segment i markedet enn ungpiker i tidlig pubertet, men nå har du avklart det for meg :)

Begge målgrupper er i boyband-segmentet. Just samme folka de fisker etter. Eller pengene våre, rettere sagt... ;)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    The Paladins - Years Since Yesterday (198

I sin tid neglisjert, noe som var dumt av meg, virkelig et bra band.
    Og snart er vel duket for selve rosinen i pølsa også?

Gonzalez er en bra mann. Hacienda brothers var fantastiske, og Stone River boys var jaggu ikkje dumt det heller. Utrolig festlig å se de på Bergenfest i fjor.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Josh Ritter - The historical conquests of Josh Ritter (2007)

Meget habil plate fra Josh Ritter. Trolig favoritten min, i konurranse med So runs the world away og Hello Starling. Litt vanskelig å definere sjangermessig, men han har vel hørt litt på både Dylan, Springsteen og Tom Waits. For å nevne noen. Flink fyr er han jaffal.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.924
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Ja, da er det endelig klart for den som ifølge en ellers ikke så fullgærn velinformert stril skal være best.
    Takk for voksenopplysningen.:cool:

The Paladins - Slippin' in (1999)

Det var ikke denne gjengen som skulle på i kveld.
    Men dette er jo jekla bra da, helt i min leie, jeg er solgt, og SÅ legger de inn skikkelig tex-mex på toppen!!!;)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Ja, da er det endelig klart for den som ifølge en ellers ikke så fullgærn velinformert stril skal være best.
    Takk for voksenopplysningen.:cool:

The Paladins - Slippin' in (1999)

Det var ikke denne gjengen som skulle på i kveld.
    Men dette er jo jekla bra da, helt i min leie, jeg er solgt, og SÅ legger de inn skikkelig tex-mex på toppen!!!;)
    Just presis! Versjonen av Wynn Stewart sin Rain rain er en inner-tier. Faktisk en inner-ellever.

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Du store allstyrende! Jeg spiller "Ticket Home" til stadighet og trodde dèt var den beste skiva deres. Den der har jeg ikke hørt engang, her må det handles!

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Du store allstyrende! Jeg spiller "Ticket Home" til stadighet og trodde dèt var den beste skiva deres. Den der har jeg ikke hørt engang, her må det handles!
    Eg er i alle fall ikkje i tvil om at eg liker Slippin in best, men de har jo mye bra da. Har vel, om ikkje alt, så i alle fall det aller meste de har gitt ut, og har i alle fall hørt alle skivene.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Tav Falco - Disappearing Angels (Sympathy for the Rec. Industry, 1996)

0000691830_500.jpg

Inspirert av Eirik Mosveen i VG i dag. Han har vært og sett/hørt Tav Falco på Rodeo Bar sist torsdag. Og han minnet om denne platen som er like merkelig som fyren selv. Sist jeg hørte på Tav Falco må være for ca. 15 år siden. Har ingen vinyl av ham. "Kiss of Fire" er i tangotakt! Alex Chilton er med hele veien. Tror det holder å lytte til denne maks én gang i året. Men den kan passe på en fest på en del guffe (godt over midnatt vel å merke).

Tremor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Eg er i alle fall ikkje i tvil om at eg liker Slippin in best, men de har jo mye bra da. Har vel, om ikkje alt, så i alle fall det aller meste de har gitt ut, og har i alle fall hørt alle skivene.
    Ja, selvsagt. Kjøpte 'Ticket Home' når den kom ut og digget den rått, men av èn eller annen grunn forsvant bandet helt ut av radarsonen min selv om jeg spilte den relativt ofte. Aner ikke hvorfor. Ble meget positivt overrasket over at det finnes mer bra Paladins der ute, takk for den.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Tom Petty and the heartbreakers - Damn the torpedoes (1979)

Favorittplata med Petty. Søkke ta så bra den er! All killer no filler, men skal eg nevne tre, så blir det Refugee, Here comes my girl og den fantastiske avslutteren Louisiana rain.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.924
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    På tide å få på noe urban flinkismusikk:)

Various Artists - Rig Rock Deluxe: A Musical Salute to the American Truck Driver (1996)

Tekster til dyp ettertanke også.:cool:

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Ponty Bone and the Squeezetones - Easy as Pie (Amazing Rec., 1986)

R-2830201-1316197086.jpeg

Mer trekkspill fra Engerdal og Hedemarken.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.911
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nok en lang arbeidsdag over. Musikk!!!

cc cowboys-morgen og kveld.jpg

CC Cowboys - Morgen og kveld

• Liker
    Reaksjoner: oct

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Dylan LeBlanc - Paupers field (2010)

Dessverre evnet han ikkje å følge opp denne veldig flotte debuten. Cast the same old shadow ble en liten nedtur. Dette, derimot,er ørebalsam som gjør seg en høstkveld, som etter temperaturen utendørs å bedømme er i ferd med å bli en vinterkveld. Vakre melodier, kledelig produksjon, utsøkt vokal og gode tekster - i alle fall for en snørrunge å være. Det vitner vel om både kred og guts når han får med mor sjøl, Emmylou Harris på If the creek don't rise. Åpningskuttet Low er aldeles nydelig, samme er akustiske 5th avenue bar, samt Death of Outlaw Billy John. Er strengt tatt ikkje et eneste svakt kutt her. Håper at tredjeskiva blir bra igjen da :)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn