Hva lytter du til i dag? (Del2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Joe Ely - Honky tonk masquerade (197

Knallbra doom metal!
    Klassiker, denne her! Trolig min favoritt med mannen, og det sier jo ikkje reint lite berre det :)

I keep my fingernails long
    So they Click when I play the piano
    I'm gonna keep 'em that way
    Till the Swallows get back from Texarkana.
    En av mine store helter. Ser du har vært på konsert med fyren. Det var jeg også i sin tid. Han skulle "Stage-dive" og nesten alle flyttet seg. Det gikk heldigvis bra.

Beste kutt i nyere tid må være "Up on the Ridge", men der er CDen borte vekk. Ellers OT: Jeg har skiftet fra janft til janfrt for å bli littegrann mer identifiserbar. Deltar i div. diskusjoner (spesielt om mat) og da er jeg tilhenger av egentlig å stå frem med fullt navn.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.885
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Borg eller CB eller Aas eller Ringnes sitt juleøl, hmm, i seriøsitetens navn må vi nok ta en nye runde for å sjekke hva som er best, er det det som kalles abx?;) Og

Reigning Sound - Time Bomb High School (2002)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Otis Redding - Remember me (1992)

Iherdig graving i arkiver av Roger Armstrong, viktig bidragsyter for Ace Records sine re-issues, avdekket i 1992 22 tidligere uutgitte kutt med en av de aller største på soul-himmelen. Deler av dette er ting som er dårlig dokumentert i Stax sine egne arkiver og "logger" over innspillinger, så en del "educated guesses" knytter seg til både tid for innspillinger samt hvem som bidrar. Men musikken er bra, det er det ingen tvil om.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Ja, Ely var vel framme og slåss med punkarane og, var han ikkje?

Rockpile - Seconds of pleasure (1980)

For sveive i gang grammofonen. Betydelig mer enn noen sekunder med fornøyelse på denne skiva, med Nick Lowe og Dave Edmunds i førersetet. Plata er rett og slett dritbra. Ene knallåta etter den andre. Her er to perler, hhv. en coverlåt og en signert Nick Lowe:

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.282
    Sted
    Oslo
    Efter noen øl på byen:

41TS1eXWLfL__SS500_.jpg
    Egentlig jævlig bra. Cd.

mvh

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.885
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Jaggu er ikke det ekte juleøllet til Aass 9%, tror jeg liker jula gitt.;)

Joe Pug - Messenger (2010)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Willy DeVille - Horse of a different color (2001)

Lurer på om ikjke denne ble "belønnet" med en 1'er på terningen i dagbladet. Snakk om skivebom! Dette er svinbra. Sjelfult og blått, med gode doser kauntry og roots attåt. Coveret lyger en god del, det er temmelig lite cheesy dette. Dickinson famlien er tungt involvert, ellers bidrar også Spooner Oldham på tangenter.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.885
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    David Olney - High, Wide and Lonesome (1995)
    Nok hans beste. Inspirert, og spiller "The Stone" nå. Helt rolig, men stemningsfullt så det holder. "Brays" er fantastisk.
    Muligens den beste ja, sjøl om jeg foretrekker "Real Lies". Sikkert fordi jeg oppdaget den først av de to.

The Stone kjente jeg ikke til, men må få gjort noe med det. Men har nå gått videre til smått fantastiske

13Ghosts - Garland of Bottle Flies (2010)

Med sanger som "(I can't remember) The last Time I died" mm. er det opplagt duket for en mørk, trist og styggpen stund.
    Wow så bra mange av sangene er. Det vakre skal ødelegges, og det stygge er egentlig pent.:confused:

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    David Olney - High, Wide and Lonesome (1995)
    Nok hans beste. Inspirert, og spiller "The Stone" nå. Helt rolig, men stemningsfullt så det holder. "Brays" er fantastisk.
    Muligens den beste ja, sjøl om jeg foretrekker "Real Lies". Sikkert fordi jeg oppdaget den først av de to.

The Stone kjente jeg ikke til, men må få gjort noe med det. Men har nå gått videre til smått fantastiske

13Ghosts - Garland of Bottle Flies (2010)

Med sanger som "(I can't remember) The last Time I died" mm. er det opplagt duket for en mørk, trist og styggpen stund.
    Wow så bra mange av sangene er. Det vakre skal ødelegges, og det stygge er egentlig pent.:confused:
    Enig i karakteristikkene dine. Men, gud hjelpe meg hva noen får til av strøkne saker, som Olney m.fl., uten å bli (skikkelig) oppdaget og dermed kunne tjene en slant.

De fleste mennesker (nå tenker jeg på oss) må ut av boblen vi lever i, tenke selv, starte pånytt noen ganger. Jeg har en datter på 19 som sier, "Fy faen, pappa, hva er det jeg har drevet og hørt på?". Et forsiktig svar: "Vel, du har hele platebunken min å ta av". Idag; hun elsker det. Og forlanger en enda fetere vinylspiller. :cool:

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.345
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3

Knallbra doom metal!
    Klassiker, denne her! Trolig min favoritt med mannen, og det sier jo ikkje reint lite berre det :)

En av mine store helter. Ser du har vært på konsert med fyren. Det var jeg også i sin tid. Han skulle "Stage-dive" og nesten alle flyttet seg. Det gikk heldigvis bra.

Beste kutt i nyere tid må være "Up on the Ridge", men der er CDen borte vekk. Ellers OT: Jeg har skiftet fra janft til janfrt for å bli littegrann mer identifiserbar. Deltar i div. diskusjoner (spesielt om mat) og da er jeg tilhenger av egentlig å stå frem med fullt navn.
    Joe Ely har meg på video, jeg har ikke han.... (blir så skrytete i fylla..)

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik

Knallbra doom metal!

Joe Ely har meg på video, jeg har ikke han.... (blir så skrytete i fylla..)
    Litt fyll i denne tråden tror jeg ikke er et problem. Her er alle høflige. Det er værre i en annen tråd hvor de beklager seg over tonen på HFS, men der er alle edrue.

God natt.

G

Gjestemedlem

Gjest
    andrew bird.jpg

Dette var godt hørbar musikk. Behagelig americana. Selv litt forsiktig fele gjorde ingen ulykke, passe doser og ingen som stresser med noe. Minner kanskje litt om Giant Sand i stilen til tider, og det er ingen dum ting.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Roky Erickson - All that may do my rhyme (1995)

En utrolig flott plate fra Roky, som eg er overbevist om kunne hatt et veldig stort nedslagsfelt. For det meste veldig flotte fok-rockaktige låter, som ikkje burde vært fremmed for hverken Neil Young eller Bob Dylan fans, og så innehar plata i tillegg det som kanskje er verdens tøffeste rock&roll låt. Versjonen av Don't slander me er dessverre ikkje å oppdrive på jutuben, men på denne skiva er min udiskutable favoritt av denne låta. Sjøl mor er stor fan!

nilsen64

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.06.2007
    Antall liker
    89
    har masse tid idag og skal endelig prøve og pløye med gjennom beatleskatalogen :cool:

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn