Hva lytter du til i dag? (Del2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.945
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Denne fortjente en skikkelig lytt

David Ramirez - Apologies (2012)

Soundet er helt perfekt, han synger vakkert, og der er et par gode låter/tekster også. Feks. Find the Light og Kindness (en melankolsk perlelåt).
    Hadde det vært flere av dem, hadde dette vært en skikkelig topplate.
    Må spilles mer, i alle fall.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Craig Finn - Clear Heart Full Eyes (Vagrant Rec., 2012)

finn-album.jpg

Noen måneder siden denne kom ut, men jeg har ikke vært klar over den. Vokalisten og låtskriveren i The Hold Steady med sitt første soloalbum. Efter første lytt: dette er virkelig lovende! Mer country enn The Hold S. Gjennomarbeidede melodier og tekster som ikke kan misforstås. Skal spilles senere i kveld.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.945
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Guided By Voices - The Bears For Lunch (2012)

Siden det jo, som kjent, er så lenge mellom hver gang Pollard gir ut låter. Her er det bare 19.:)

Kjetil_M

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen
    Ja det er en herlig signatur, tar meg i å smile hver gang jeg ser den. Det burde vært mulig å like mer i denne tråden, det er jo ikke mulig å like for mye musikk?;)

Tom Waits har vært på topp 5 listen min i snart 22 år! Det er nesten et litt sykelig forhold:rolleyes:

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Litt lite bilde, men:
    B1930533.JPG

Marillion - Sounds That Can't Be Made (Spotify).

Ikke dårlig. Må nok vurdere innkjøp av skiva.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.729
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Så er det tid for denne perlen! Rett og slett genialt!!
    The Stone Roses - S/T (1989)
    The Stone Roses - The Stone Roses : Songs, Reviews, Credits, Awards : AllMusic

Jeg så Stone Roses i kjellern på Chateu Neuf i 1990.
    Tror det var rundt 17 mai. (19.?)
    Bandet var da "THE Next Big Thing". Hadde store forventninger, men de innfridde ikke helt.
    Plata ble jo hyllet opp i skyene, og det skulle litt til for å leve opp til kritikkene.

The group won four NME Readers poll awards that year; Band of the Year, Best New Band, Single of the Year (for "Fools Gold") and Album of the Year (for their debut album)." The Stone Roses" is now considered one of the great British albums.

Dessuten var dette ikke de mest ryddige folka. De ledet an i det som ble kalt MADchesterbølgen.
    Plata er en klassiker og det er morsomt å ha sett dem da de var på toppen av Væla.

Sist redigert:

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.945
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Rayland Baxter - Feathers & Fishhooks (2012)

En bortimot fantastisk fin skive.
    [video=youtube;M7qTTi92Cqg]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=M7qTTi92Cqg[/video]

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.945
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Tør nesten ikke spille mer musikk, er visst i kjøpemodus i dag.
    Tar likevel sjansen på gode

Waco Brothers/Paul Burch - Great Chicago Fire (2012)

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Bob Dylan-session'en fortsetter! Stater med "The freewheelin' Bob Dylan", hans studioalbum nr. 2, som kom ut i 1963. Dette er Dylan stort sett for seg sjøl, med gitar og munnspill. På noen av kuttene, er det andre musikere også som backer, men hele albumet, er veldig bluespreget. Bob Dylan haddeegentlig tenkt å kalle albumet for Bob Dylans' blues". Albumet inneholder storheter som f. eks. Blowin' in the wind, som ble en av '60-tallets mest fremtredne melodier, innspilt av bl.a. Peter, Paul & Mary og Joan Baez. Andre store Dylanlåter her, er Masters of War, A hard rain's a- gonna fall, Girl from the North country og Don't think twice - it's allright.

Et must for oss Dylan'ister!

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.945
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Memphis Slim - Boogie After Midnight (2012)

Det er alltid etter midnatt.:)
    begynner også å bli døsig, kanskje en sofaboogiedupp?

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Dan Penn & Spooner Oldham - Moments from this theater (1999)

Når eg hører slikt får eg lyst til å gå mer i teateret... Herreguuuuuuuuuuuuuuuden så fint. Der skulle ein ha vøri.

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik

Når eg hører slikt får eg lyst til å gå mer i teateret... Herreguuuuuuuuuuuuuuuden så fint. Der skulle ein ha vøri.
    Ja, der skulle nok de fleste ha vært. Litt om konserten for oss som ikke har hørt det? Pleeeeeeeeeaaaaaaaaaaaase?

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1

Ja, der skulle nok de fleste ha vært. Litt om konserten for oss som ikke har hørt det? Pleeeeeeeeeaaaaaaaaaaaase?
    Det er opptak gjort blant annet i Dublin og London i 1998. Dan Penn på akustisk gitar, og Spooner Oldham på tangenter (Wurlitzer?). De gjør "alle" de kjente låtene; The dark end of the street, I'm your puppet, Cry like a baby, You left the water running etc. etc. Intim og fin stemning over hele plata. Dan Penn skryter uhemmet av James Carr sin versjon av Dark end of the street ("People keep asking me what's my favorite version of dark end of the street. As if there's any other than James Carr's") :D

De gjør også låta I'm living good, som Louis Williams & the ovations har en forrykende fin versjon av (som er å finne på The goldwax story vol.1, utgitt på Kent Records)

Sist redigert:

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.729
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    The Beatles, Let it Be.(1970)
    Snakker om ujevnt album!
    Jeg har lest at dette materialet var klart til å gies ut før "Abbey Road", slik at det egentlig ikke er det siste Beatles albumet.
    Noen låter som "Get Back",Let it Be, og The Long and Winding Road holder i massevis, men ellers er det stort sett noe sammenrask.
    Abbey Road er mange ganger bedre.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Bob Dylan-session'en fortsetter! Stater med "The freewheelin' Bob Dylan", hans studioalbum nr. 2, som kom ut i 1963. Dette er Dylan stort sett for seg sjøl, med gitar og munnspill. På noen av kuttene, er det andre musikere også som backer, men hele albumet, er veldig bluespreget. Bob Dylan haddeegentlig tenkt å kalle albumet for Bob Dylans' blues". Albumet inneholder storheter som f. eks. Blowin' in the wind, som ble en av '60-tallets mest fremtredne melodier, innspilt av bl.a. Peter, Paul & Mary og Joan Baez. Andre store Dylanlåter her, er Masters of War, A hard rain's a- gonna fall, Girl from the North country og Don't think twice - it's allright.

Et must for oss Dylan'ister!
    Lenge siden jeg har hørt. Det får bli den neste, nå er det en annen Dylan-fan.

David Bowie - The man who sold the world

Vedlegg

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Snakker om ujevnt album!
    Jeg har lest at dette materialet var klart til å gies ut før "Abbey Road", slik at det egentlig ikke er det siste Beatles albumet.
    Noen låter som "Get Back",Let it Be, og The Long and Winding Road holder i massevis, men ellers er det stort sett noe sammenrask.
    "Let it Be" ble inn spilt før "Abbey Road". Har alltid forundret meg over dette (faktum): hvordan kan "Abbey Road" være så inne i hælvete mye bedre enn "Let it Be"? Den siste krampetrekning før det hele er over? Eller at McCartney styrte det hele?

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Snakker om ujevnt album!
    "Let it Be" ble inn spilt før "Abbey Road". Har alltid forundret meg over dette (faktum): hvordan kan "Abbey Road" være så inne i hælvete mye bedre enn "Let it Be"? Den siste krampetrekning før det hele er over? Eller at McCartney styrte det hele?
    De visste nok at det hele var over da de spilte inn Abbey Road. De hadde funnet ro og fred da, de var at ease. Da de spilte inn Let it be var de nok tememlig fucked opp. Det er min teori i alle fall :)

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.729
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Snakker om ujevnt album!
    "Let it Be" ble inn spilt før "Abbey Road". Har alltid forundret meg over dette (faktum): hvordan kan "Abbey Road" være så inne i hælvete mye bedre enn "Let it Be"? Den siste krampetrekning før det hele er over?
    Dette er min personlig mening.(At "Abbey Road" er mye bedre.)
    Jeg synes også det er underlig ettersom "Let it Be" ble spilt inn februar 1968, januar-februar 1969 og januar,februar, mars 1970.
    Er det de svakeste låtene som er innspillt i 1970,- altså etter innspillingen av Abbey Road? Jeg er kun en lekmann og vet ikke.
    Hva synes du?

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.729
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Poenget er altså at mye av av "Let it Be" er laget før "Abbey Road", men altså utgitt etterpå.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.945
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Kieran Kane - Shadows On The Ground (2002)

Temmelig akustisk, både pen og røff, bra tekster, i det hele tatt en skikkelig bra skive for sånne som meg (hvis det nå skulle fins flere:confused:). :)

Eksempel?
    [video=youtube;bAUYjtg5Mlc]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=bAUYjtg5Mlc[/video]

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn