- Ble medlem
- 01.03.2008
- Antall liker
- 1.028
DVD Audio..5.1...
|
Flott beskrevet! Og da har jeg bare ett spørsmål: Hvor kjøpte du vinylen?Vis vedlegget 167024
(Dette er coveret til den orginale fullverdige cd utgivelsen) Et 63 minutter langt (stoner)doom mesterverk. Nå er det gitt ut på vinyl i pen innpakning, nytt cover og lilla gjennomsiktig vinyl. Lydmessig foretrekker jeg vinylen. Hører bedre at det er et band, trommis bak de to andre, du hører bedre illusjonen av et band i et fysisk rom mm. Jeg digger det! Cd har en litt mer in your face lyd med mindre følelse av rom. (det kan jo i og for seg være min avspillingskjede som skaper disse forskjellene mellom vinyl og cd, men for meg er det uansett enkelt. Vinyl gir meg en bedre opplevelse av et band i et fysisk rom)
Spørsmålet er likevel om dette passer bedre på cd. Bare der får du et 63:34 langt uavbrutt spor. På vinyl må man jo nødvendigvis dele det hele opp på side a,b og c. Jeg var snill gutt og spilte det i sin helhet, men vinylen skaper jo uansett pauser som gjør det hele mindre ekstremt og overveldende. Vel, dette er uansett ikke noe man spiller hver dag, så problemstillingen har nok ikke allverdens betydning..
Her er forøvrig utbrettscoveret på vinylversjonen..
Vis vedlegget 167027
Kjenner ikke til han, hva stil snakker vi om her TKR? Er det bra?Prøver meg på denne, etter å ha blitt kjent med David Munyon i denne tråden:
![]()
mvh
Tjaaa...vet ikke helt......Kjenner ikke til han, hva stil snakker vi om her TKR? Er det bra?Prøver meg på denne, etter å ha blitt kjent med David Munyon i denne tråden:
![]()
mvh
mvh
Kjetil
Det er et legendarisk album. Har cd boksen, men har dessverre ikke noe vinyl av de/hun.Tjaaa...vet ikke helt......Kjenner ikke til han, hva stil snakker vi om her TKR? Er det bra?Prøver meg på denne, etter å ha blitt kjent med David Munyon i denne tråden:
![]()
mvh
mvh
Kjetil
Singer/songwriter/gitarist, kan vi vel kalle ham. Velgig sparsomme arrangementer og lofi lyd. Greit nok, men må innrømme at jeg ikke helt tenner på dette. Litt for ensformig, synes jeg.
Hiver på denne i stedet. Mye mer livat IMO:
![]()
mvh
Høres ut som min tekopp om dagenVis vedlegget 167024
(Dette er coveret til den orginale fullverdige cd utgivelsen) Et 63 minutter langt (stoner)doom mesterverk. Nå er det gitt ut på vinyl i pen innpakning, nytt cover og lilla gjennomsiktig vinyl. Lydmessig foretrekker jeg vinylen. Hører bedre at det er et band, trommis bak de to andre, du hører bedre illusjonen av et band i et fysisk rom mm. Jeg digger det! Cd har en litt mer in your face lyd med mindre følelse av rom. (det kan jo i og for seg være min avspillingskjede som skaper disse forskjellene mellom vinyl og cd, men for meg er det uansett enkelt. Vinyl gir meg en bedre opplevelse av et band i et fysisk rom)
Spørsmålet er likevel om dette passer bedre på cd. Bare der får du et 63:34 langt uavbrutt spor. På vinyl må man jo nødvendigvis dele det hele opp på side a,b og c. Jeg var snill gutt og spilte det i sin helhet, men vinylen skaper jo uansett pauser som gjør det hele mindre ekstremt og overveldende. Vel, dette er uansett ikke noe man spiller hver dag, så problemstillingen har nok ikke allverdens betydning..
Vis vedlegget 167027
Pussig at du nevner det. Spiller fra harddisk akkurat nå, og visste at jeg hadde albumet et sted. Fant det ikke under "Janis Joplin", men lette det til slutt frem under "Big Brother and the Holding Company".Det er et legendarisk album. Har cd boksen, men har dessverre ikke noe vinyl av de/hun.Tjaaa...vet ikke helt......Kjenner ikke til han, hva stil snakker vi om her TKR? Er det bra?Prøver meg på denne, etter å ha blitt kjent med David Munyon i denne tråden:
![]()
mvh
mvh
Kjetil
Singer/songwriter/gitarist, kan vi vel kalle ham. Velgig sparsomme arrangementer og lofi lyd. Greit nok, men må innrømme at jeg ikke helt tenner på dette. Litt for ensformig, synes jeg.
![]()
mvh
Det ble gitt ut boks via Bokklubben, 3 plater.Pussig at du nevner det. Spiller fra harddisk akkurat nå, og visste at jeg hadde albumet et sted. Fant det ikke under "Janis Joplin", men lette det til slutt frem under "Big Brother and the Holding Company".Det er et legendarisk album. Har cd boksen, men har dessverre ikke noe vinyl av de/hun.Tjaaa...vet ikke helt......Kjenner ikke til han, hva stil snakker vi om her TKR? Er det bra?Prøver meg på denne, etter å ha blitt kjent med David Munyon i denne tråden:
![]()
mvh
mvh
Kjetil
![]()
mvh
Har plata på vinyl, men gidder ikke å dra igang hele kostebinderiet akkurat nå.
mvh
Dette er vil ikke akkurat en tekopp Townes, det er vel mer en flaske med Jack DanielsHøres ut som min tekopp om dagenVis vedlegget 167024
Vis vedlegget 167027Håper det finnes på spoty slik at det lar seg inspisere før man evt panter noen flasker og kjøper et eks.
Og der kom saltet til såret! Takk skal du f*** meg haDet ble gitt ut boks via Bokklubben, 3 plater. Vis vedlegget 167052 Vis vedlegget 167053 Vis vedlegget 167054Pussig at du nevner det. Spiller fra harddisk akkurat nå, og visste at jeg hadde albumet et sted. Fant det ikke under "Janis Joplin", men lette det til slutt frem under "Big Brother and the Holding Company".Det er et legendarisk album. Har cd boksen, men har dessverre ikke noe vinyl av de/hun.Tjaaa...vet ikke helt......Kjenner ikke til han, hva stil snakker vi om her TKR? Er det bra?Prøver meg på denne, etter å ha blitt kjent med David Munyon i denne tråden:
![]()
mvh
mvh
Kjetil
![]()
mvh
mvh
Voldsomt så mange hårsåre det er på dette forumetOg der kom saltet til såret! Takk skal du f*** meg haDet ble gitt ut boks via Bokklubben, 3 plater. Vis vedlegget 167052 Vis vedlegget 167053 Vis vedlegget 167054Pussig at du nevner det. Spiller fra harddisk akkurat nå, og visste at jeg hadde albumet et sted. Fant det ikke under "Janis Joplin", men lette det til slutt frem under "Big Brother and the Holding Company".Det er et legendarisk album. Har cd boksen, men har dessverre ikke noe vinyl av de/hun.Tjaaa...vet ikke helt......Kjenner ikke til han, hva stil snakker vi om her TKR? Er det bra?Prøver meg på denne, etter å ha blitt kjent med David Munyon i denne tråden:
![]()
mvh
mvh
Kjetil
![]()
mvh
mvh![]()
Heldigris!
Salt er sunt! Alle kjøpt i de glade søttiåra, utenom "Farewell Song", som jeg tror er fra begynnelsen av åttitallet.Og der kom saltet til såret! Takk skal du f*** meg haDet ble gitt ut boks via Bokklubben, 3 plater. Vis vedlegget 167052 Vis vedlegget 167053 Vis vedlegget 167054Pussig at du nevner det. Spiller fra harddisk akkurat nå, og visste at jeg hadde albumet et sted. Fant det ikke under "Janis Joplin", men lette det til slutt frem under "Big Brother and the Holding Company".Det er et legendarisk album. Har cd boksen, men har dessverre ikke noe vinyl av de/hun.Tjaaa...vet ikke helt......Kjenner ikke til han, hva stil snakker vi om her TKR? Er det bra?Prøver meg på denne, etter å ha blitt kjent med David Munyon i denne tråden:
![]()
mvh
mvh
Kjetil
![]()
mvh
mvh![]()
Heldigris!
Men da veit ikkje du ka eg har i tekoppen minDette er vil ikke akkurat en tekopp Townes, det er vel mer en flaske med Jack DanielsHøres ut som min tekopp om dagenVis vedlegget 167024
Vis vedlegget 167027Håper det finnes på spoty slik at det lar seg inspisere før man evt panter noen flasker og kjøper et eks.
. Dette albumet skal jeg og ta en lytt på. Høres spennende ut!
Jeg så den tilfeldigvis på Big Dipper i Trondheim, samtidig som jeg hentet denne:Flott beskrevet! Og da har jeg bare ett spørsmål: Hvor kjøpte du vinylen?Et 63 minutter langt (stoner)doom mesterverk. Nå er det gitt ut på vinyl i pen innpakning, nytt cover og lilla gjennomsiktig vinyl. Lydmessig foretrekker jeg vinylen. Hører bedre at det er en trommis bak de to andre, du hører bedre illusjonen av et band i et fysisk rom mm. Jeg digger det! Cd har en litt mer in your face lyd med mindre følelse av rom. (det kan jo i og for seg være min avspillingskjede som skaper disse forskjellene mellom vinyl og cd, men for meg er det uansett enkelt. Vinyl gir meg en bedre opplevelse av et band i et fysisk rom)
Vis vedlegget 167027