bluesbreaker
Hundeeier
Den aller beste juleplata:
Strøken video!Eilen Jewell - Sea of tears (2009)
Knallfin americana fra Eilen Jewell. Er nok albumet eg liker best. Et par virkelige killere, og et gitararbeid av en annen verden signert Jerry Miller.
Han er ein sjuk jævel på gitar. Gretsch har han òg.
Something held me down and made me make a promise
That I wouldn't tell when the truth forgets about us
But saying it now comes easily
After finding out how you've been using me
At least the dark don't hide it
You said you only wanted friends for long enough
To get rid of them
You found the kind you knew would only kill you
So you surrounded yourself with them
The world was empty on the day when they made it
But heaven needed someplace to throw all the shit
Human hearts and pain should never be separate
The wouldn't tear themselves apart both trying to fit
Now death is going to hold us up in the mirror
And say we're so much alike we must be brothers
See I've had a job to do but people like you
Have been doing it for me to one another
At least I don't hide it
Tiltredes.Herreavdelingen på NRK P1
Roy Harper - Flat Baroque and Berserk (Harvest, 1970)
Vis vedlegget 169467
Det spilles for lite Roy Harper her. Denne ble kjøpt i en bruktsjappe i London i 1989 (hvor vet jeg ikke, selvfølgelig) i og med at jeg var lettere bedugget. Kun Roy og gitaren. Hvor det har blitt av ham, vet kun gudene. Eller?
Tror jeg ihvertfall nøyer meg med å si at fuglene vet. Er bortreist på jobb nå (og helt frem til jul faktisk ) så jeg spiller ingen triller nå, men jeg vet at det ligger en riktig så flott skive som heter Miracles For Beginners med sønnen hans, Nick Harper, der hjemme i haugen et sted. Han er igrunn et beist å traktere kassegitar.Roy Harper - Flat Baroque and Berserk (Harvest, 1970)
Det spilles for lite Roy Harper her. Denne ble kjøpt i en bruktsjappe i London i 1989 (hvor vet jeg ikke, selvfølgelig) i og med at jeg var lettere bedugget. Kun Roy og gitaren. Hvor det har blitt av ham, vet kun gudene. Eller?
Jepp, det er det.Avslutter kvelden med noget helt annet
Jim Hall - Concierto (1975)
Temmelig lekkert dette her! You'd be so nice to come home to er pen så det holder, men en novise som meg foretrekker denne med Art Pepper. Det som er høydepunktet på skiva som nå snurrer er den fantastiske versjonen av Concierto de Aranjuez, med en ikkje helt ukjent trompetist
Flott måte å avslutte lyttekvelden på.
Miles & Gil gjorde tidenes "Concierto De Aranjuez".Men, når det gjelder "Concierto De Aranjuez", noen bedre enn Jim Hall? Tror ikke det.
Det er vel den versjonen, samt Jim Hall sin, som troner øverst i mi bok. Uten at eg har alle som finnesMiles & Gil gjorde tidenes "Concierto De Aranjuez".Men, når det gjelder "Concierto De Aranjuez", noen bedre enn Jim Hall? Tror ikke det.