Hva lytter du til i dag? (Del2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    Det var ikke slik ment.
    Bare ikke prøv å sno deg ut av det.

    ..............

    Han pjokken vrælte i førpubertale vrinsk, og det hendte han traff tonen. Mer historisk interesse enn estetisk nytelse, men en viss tidstypisk vitalitet var det da over dette. Orket likevel ikke høre ferdig, men pliktskyldig som jeg er, prøvde jeg den i tre-eren, siden det var baluba som anbefalte.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.385
    Antall liker
    34.043
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    En anstendig innledning på aftenen er man jo garantert med strupen til Syl

    Syl Johnson - Diamond In The Rough (1974)
     

    surabus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.12.2007
    Innlegg
    829
    Antall liker
    1.640
    Herbie Mann - Memphis Two- step 1971

    Spilt nå i kveld.
    009.jpg
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    The Skygreen Leopards - Disciples of California (Jag/aguwar, 2006)

    0000045726_500.jpg


    Suveren plate. En mix av Byrds og Dan Stuart kanskje? Glen Donaldson og Shayde Sartin leder an. Disse gutta drev også frem Wooden Wand.
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.272
    Sted
    Oslo
    Ulf Lundell. Svensk rock forhåpentligvis. (nyinnkjøpt).

    Ulf Lundell. Rent Førbannat 002.jpg
    vinyl

    mvh
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    42.054
    Antall liker
    91.585
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    99
    Herreavdelingens platesjappe på NRK P1
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.385
    Antall liker
    34.043
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Peter Case - The Man with the Blue Post Modern Fragmented Neo-Traditionalist Guitar (1989)

    Han fikk hjelp av prominente karer som David Hidalgo, Ry Cooder og Benmont Tench her på sin andre plate.
    Gode sanger også, så resultatet måtte nesten bli bra.

    Peter Case, som på denne tida var den singer/songwriter som Springsteen lyttet mest til (ifølge et intervju i Rolling Stone).
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    IMG_0541.jpg

    For oss som må opp 0530 hver dag for å kreke oss til dagens dont.
    Closing time.Det er på tide å drikke opp,få på seg jakka og å rusle hjemover.
    Kan ikke se at Waits har blitt spilt ikveld.Ille?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.356
    Antall liker
    20.222
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Får bøte på det, jeg også. Skal ikke opp før 0712, så har gooood tid enda.

    tom-waits-used-songs-1973-1980-album-cover.jpg
     

    Tremor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    1.294
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Terry Lee Hale - Tornado Alley

    Tornado Alley.jpg


    Amerikansk singer/songwriter fra den rikholdige katalogen til Glitterhouse Records. Det er denne og Frontier Model som er favorittene mine med Terry, det var mer fokus på den lett skranglende kassegitaren og en spartansk produksjon som setter låten i hovedsetet enn det ble senere. Jaja, det finnes jo unntak, da. Slike arrangementer passer meg veldig bra ihvertfall.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.224
    Antall liker
    61.910
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Dave Alvin and The Guilty Women
    CD 2009

    The Guilty Women, the group consists of Americana scene vets Cindy Cashdollar, Nina Gerber, Laurie Lewis, Sarah Brown, Amy Farris, Christy McWilson and Lisa Pankrantz. Special guests include Marcia Ball and Susie Thompson. The self-titled debut from this unique assemblage of players, led by Alvin, is a spirited collection of thoughtful yet dynamic tunes featuring world-class musicianship worthy of his now legendary pedigree.
    
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Ron Wood - I Got my Own Album to do (Husker ikke:))

    tumblr_ll50drSraa1qacx3go1_500.jpg


    Lp-coveret er like tåkete som dette.

    MEN, de to programmene som har vært sendt for en uke siden og ett i kveld, viser hvorfor en ener innen musikk er en ener. Han mestrer alt: vanlig 6-strenger, 12-strenger, slide, steel osv. Pluss munnspill. Og mer. Og, når det spilles musikk, så sitter rytmen. Han knipser og gynger og mer til i disse programmene og overbeviser ihvertfall meg om at han er noe av det nærmeste vi kommer en komplett musiker. For ikke å si kunstner.
     
    V

    vinyl-jønki

    Gjest
    Ron Wood - I Got my Own Album to do (Husker ikke:))

    Vis vedlegget 176198

    Lp-coveret er like tåkete som dette.

    MEN, de to programmene som har vært sendt for en uke siden og ett i kveld, viser hvorfor en ener innen musikk er en ener. Han mestrer alt: vanlig 6-strenger, 12-strenger, slide, steel osv. Pluss munnspill. Og mer. Og, når det spilles musikk, så sitter rytmen. Han knipser og gynger og mer til i disse programmene og overbeviser ihvertfall meg om at han er noe av det nærmeste vi kommer en komplett musiker. For ikke å si kunstner.
    Flott skrevet Jan. Å det fine med NRK, jeg kan se programmene imorgen.Er det andre kanaler som har
    en slik netttjenste?Summa sumarum, synes ikke NRK er så ille.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.385
    Antall liker
    34.043
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Steve Earle, Townes Van Zandt, Guy Clark - Together at the Bluebird Cafe (2001)

    Den konserten i '95 hadde jeg holdt ut å overvære, gitt. Helt klart.:)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Ron Wood - I Got my Own Album to do (Husker ikke:))

    Vis vedlegget 176198

    Lp-coveret er like tåkete som dette.

    MEN, de to programmene som har vært sendt for en uke siden og ett i kveld, viser hvorfor en ener innen musikk er en ener. Han mestrer alt: vanlig 6-strenger, 12-strenger, slide, steel osv. Pluss munnspill. Og mer. Og, når det spilles musikk, så sitter rytmen. Han knipser og gynger og mer til i disse programmene og overbeviser ihvertfall meg om at han er noe av det nærmeste vi kommer en komplett musiker. For ikke å si kunstner.
    Flott skrevet Jan. Å det fine med NRK, jeg kan se programmene imorgen.Er det andre kanaler som har
    en slik netttjenste?Summa sumarum, synes ikke NRK er så ille.
    Det der programmet skvatt jeg av: Ron Wood er jo faen meg et geni. Bare hør hvorledes han snakker, ler, spiller hvilkensomhelst gitar (som tidligere nevnt en racer på steel), synger, nei (ja) fy faen dette var imponerende.
     

    Tremor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    1.294
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Steve Earle, Townes Van Zandt, Guy Clark - Together at the Bluebird Cafe (2001)

    Den konserten i '95 hadde jeg holdt ut å overvære, gitt. Helt klart.:)
    Dæven, det var nok svære greier ja. Driver for tiden og leser Lauren St Johns biografi om Steve Earle. Guy Clarks bidrag til den praktiske og kreative hinderløypa hans frem til platekontrakt kan ikke overdrives. For en gjeng. Tror jammen jeg må stikke hodet inn i CD-kaoset og se om jeg klarer å riste den frem, det er for lenge siden sist. ;)
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Terry Lee Hale - Tornado Alley

    Vis vedlegget 176199

    Amerikansk singer/songwriter fra den rikholdige katalogen til Glitterhouse Records. Det er denne og Frontier Model som er favorittene mine med Terry, det var mer fokus på den lett skranglende kassegitaren og en spartansk produksjon som setter låten i hovedsetet enn det ble senere. Jaja, det finnes jo unntak, da. Slike arrangementer passer meg veldig bra ihvertfall.
    Var på konsert med Terry Lee Hale på Madam Felle for en del år siden. 3 betalende :D + 1 free rider, så 4 tilskuere totalt. Merkelig, men på mange måter fin opplevelse.
    Og han spilte i over to timer, deriblant Texas rose - en helt fantastisk låt!
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Kahvas jute - Wide Open (1972)



    Litt Aussie-hardrockpsychblues en tidlig fredags mårran. Kahvas Jute, fra Sydney, eksisterte i perioden 1970-74, og gav kun ut denne skiva. Relativt obskurt for mange, men ække dårlig dette. Hører likheter med band som Cream, Jimi Hendrix Experience. Bassist Bob Daisley spilte senere bl.a. med Chicken Shack, Rainbow og Ozzy.

     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Joe Simon - Simon country (1973)



    Countrysoul, eller soulcountry. Okeie greier, ikkje noe superfantastisk, men myyyyyye bedre enn discoforsøk som kom senere. Grei stemme har han i alle fall.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    The bloody hollies - If footmen tire you (Alive, 2005)



    Pur rock&roll med en energi og et trøkk det lukter krutt av. Minnes med stor glede konserten på Revolver for en tid tilbake. Morro, morro, morro. Men manglet man ørepropper der har man sikkert fortsatt øresus :rolleyes: Det skriver nok Roberten under på.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    The spongetones - Oh yeah! (Loaded goat records, 1991)



    Amerikansk 60s influert (power)pop. The spongetones har opphav North Carolina, av alle steder, og der sitter (eller i alle fall satt) de og snekret iørefallende og likandes pop, tungt inspirert av the fab four og andre "british invasion" ting.

     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    kopierer dette innlegget hit for å få innlegget hit
    [h=2]påmelding til albumstafett 20[/h]
    jeg har fått tillatelse av General Lyngen til å starte stafett 20. vi kjører på samme lesten og melder oss på med album.
    frist for deltakelse er torsdag 17/1

    sitat Dazed;
    Prøver kjapt å forklare hva Albumstafetten går ut på for eventuelle. nye lesere eller deltakere: (Eller "reglene", om du vil.)


    Hver deltaker nominerer et album han (eller hun) selv har et forhold til, som han ønsker å dele med, og få vurdert av, andre på Hifisentralen. Så trekkes to av deltakerne til å anmelde hvert album, og en dato da anmeldelsene skal postes i "Albumstafetten 19"-tråden. Det har blitt vanlig at anmelderen gir albumet en karakter fra 1 til 10. Hver deltaker skal i løpet av Albumstafetten anmelde to album.

    Anmeldelsene skal postes mellom kl. 00:00 og 23:59 den dagen plata får utdelt. Hvis dette av en eller annen grunn ikke lar seg gjøre, anmodes det på det aller sterkeste om å varsle om dette, slik at ikke alle andre blir sittende og vente forgjeves. Varslede forsinkelser blir sannsynligvis tilgitt.
    ...Men det forventes selvsagt at de som melder seg på, faktisk leverer. Denne gangen oppfordrer jeg alle til å levere så tidlig på dagen som mulig - Skriv gjerne anmeldelsen senest dagen i forveien og post den på morgenkvisten, men IKKE før dagen da den skal leveres - sånn at diskusjonen kan komme i gang så fort som mulig.

    Det stilles ingen spesielle krav til form eller innhold i anmeldelsene, men det er selvsagt ønskelig at man gjør en innsats lik den man selv forventer at skal bli gitt anmeldelsene av "sitt eget" album, slik at dette blir artigst mulig både for anmelderen og "påmelderen" av albumet. Kikk gjerne på de tidligere Albumstafett-trådene for å få et innblikk i hvordan dette foregår.

    Albumene som nomineres til Albumstafetten skal være tilgjengelige på Spotify, men hver og en står selvsagt helt fritt til å skaffe seg albumene som skal anmeldes på den måten de selv foretrekker. Er albumene tilgjengelige på Wimp også, er det selvsagt en bonus, men ikke noe absolutt krav.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn