Var faktisk litt venn av Johann en periode; moren hans tok imot vår datter da hun (altså sistnevnte) ble født på Bærum Sykehus i 1993. Hadde en del legevenner på den tiden.Jaja,da er det vel bare ut å handle imorra Jan ?Når er du klar?
Etter Johann Olav Koss har det vært mye trist.
Men, til saken og kveldens straff. Bøkko tapte med ca. 11 sek. overfor Kramer. Kurt ble satt på umiddelbart. Kona trøster meg med 60 cm. på peisen og fulle glass:
Kurt Nilsen - Inni en God Periode (RCA/Sony, 2013)
Forutinntatt? Yesss, og det til de grader. Men skal prøve å være saklig.
Det positive: dette er jevnt over godt håndtverk og bra utført instrumentelt. Dobro, bass og trommer er like bra som fra andre i denne sjangeren.
Men, det er ikke country dette her (som flere anmeldere har skrevet, men da vet de ikke hva country er), men mer stilen/soundet til Alison Krauss og det burde jo bringe til torgs noe brukbart? Nei, hele platen er intetsigende, med monotone og likelydende melodier som aldri fenger. Det er det samme om og om igjen. Tittelkuttet peker seg litt ut, svinger litt. Noe i retning av Hellbillies (som jeg overhodet ikke liker). Ellers er tekstene naive og barnslige. Det er de noen ganger hos amerikanske utøvere óg, men lavmål som dette skal man lytte lenge efter.
At Dagbladet, VG og Dagsavisen kan gi denne en 5-er er for meg uforståelig. Av hvilken grunn gjør de det? Hva gir de da utgivelser fra, ja, f.eks. Alison Krauss? Har Kurt en egen skala?
Konklusjon: Gjennomført dritt. Better luck next time. Men, jeg tror ikke det går noe bedre da, av den enkle grunn at for lite talent er tilstede.