Hva lytter du til i dag? (Del2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

clash

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2007
    Antall liker
    3.427
    Sted
    Drammen
    @Rack-Mannen. Det er den hylla fra Ikea som veldig mange bruker. Husker ikke navnet nå. Jo muligens Expedit ?

Finbeck

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2008
    Antall liker
    1.135
    Green on Red

R-2634105-1297281720[1].jpg

Denne mens jeg åpner pakke fra Big Dipper.
    vinyl

V

vinyl-jønki

Gjest
    Prøvde meg først på denne med Janne Schaffer,kona spurte pent om jeg kunne
    sette på noe annet.Ikke alle som liker hans musikk.Jazz-rock, fusion.
    IMG_0809.JPG

Så det ble heller ol blue eye,rolig start.:)
    IMG_0810.JPG

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.874
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Musikk for feberhete trøndere. Som attpåtil pakker pikken og pakken. (1756)

Samsaya: - Knerten er pinnen i mitt liv

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.705
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Takk for svar på spørsmålet mitt! Føler vel ikke at jeg går glipp av noe, men at tiden min ikke strekker til.....

Ferdig med dagens "fuske-i-alle-håndtverksfag"-etappe. Klosettet i første etasje er demontert og fjernet, alle presserende telefoner og mails er besvart, og lyttekvelden settes i gang med denne:

Kanskje ikke hennes beste, men grei å åpne en flaske Ripasso til.

mvh

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Denne ble med hjem i dag,-med store forventninger.
    Beste Calexico sier noen.
    LP 1998

Bestilte flere Calexico fra Amazon og play her om dagen, men grunnet en gammel løsemiddelskade kom ikke denne med. Prøver denne via Spory, mens jeg jeg åpner helgens første øl. Klokken er jo endelig over 18.00, og da kan vi starte drikkingen.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Big Star - #1 record (1972)

Apropos dette med gode debuter...(skjønt Chilton hadde jo vært på PVC før Big Star også da). Inneholder en av verdens aller, aller fineste sanger ever.

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.277
    Sted
    Oslo
    Et helt seriøst spørsmål!

Sitter og ser på denne tråden nå, og her er folk som legger ut 6-10 album pr dag. Hvordan rekker dere det? Jeg klarer kanskje å kline til med 3-4 album på en lang kveld.

Dagen min er travel nok til at det ikke blir noen lytting på dagtid, og når jeg har fri, er det alltid noe som må gjøres. Eller et møte som må tas..... Dere andre kan da ikke være lærere eller pensjonister alle sammen?

Hvor tar dere tiden ifra? Føler meg litt frustrert av og til.

mvh
    Spiller ofte musikk. På jobb er det stort sett iPod/Dock. Er sjelden inne på hfs på ukedager, men når det er ro i huset & jeg ikke er trett spilles 2-3 cd`er. I helgene når familie er borte, spilles meget. Skive opp & skive ned:cool:.

mvh

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.384
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Et helt seriøst spørsmål!

Sitter og ser på denne tråden nå, og her er folk som legger ut 6-10 album pr dag. Hvordan rekker dere det? Jeg klarer kanskje å kline til med 3-4 album på en lang kveld.

Dagen min er travel nok til at det ikke blir noen lytting på dagtid, og når jeg har fri, er det alltid noe som må gjøres. Eller et møte som må tas..... Dere andre kan da ikke være lærere eller pensjonister alle sammen?

Hvor tar dere tiden ifra? Føler meg litt frustrert av og til.

mvh
    Ja,man kan lure,
    men hvorfor frustrert?
    Er du redd for ikke å rekke alt?

Det er vel en del som jukser og hopper seg gjennom på Spotify o.l. tror jeg.
    Hva baserer du den trua på?
    At folk poster oftere enn det platene trenger for å spilles helt igjennom?
    Det er ikke mitt inntrykk.
    Klarer heller ikke å se hva man skulle oppnå med det..?
    Selvsagt kan konsentrasjonen være varierende underveis, ikke alltid i sweetspot, osv.

Tror heller på det motsatte: de fleste av oss lytter mer enn det vi poster. Feks. når vi bare trenger en repeat. Eller bare skal ta et spor her eller der. Eller tror at ingen er interessert uansett for den eller den plata. Guilty pleasures. Datatrøvvel, ikke har tid, etc.

Frustrert?
    Er det ikke heller "vi" som bare sitter pal i sweetspot, "uten annet liv" enn å trille plater, som burde være det da?
    Det kan jo være mange lærere og pensjonister her også da. Kanskje det er her vi er?

:confused::confused::confused:

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Jeg 'hopper' lite i platene på Spotifiy da skal det være skikkelig ræva musikk. Spoty er grei for å høre på plater jeg kanskje vil kjøpe, eller burde ha kjøpt men ikke gidder. Må også ha litt penger til rusmidler, serru.

Sist redigert:

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.277
    Sted
    Oslo
    Rod. Smiler. Før han ble kommers.

Rod. Før han ble kommersiell 003.jpg
    vinyl, og beklager dårlig fokus på cover. Kan ikke gå nærmere enn 38 cm. m. 24/70 objektiv.

mvh

room

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Antall liker
    373
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    10,000 kom jo i 2007. Fra hva jeg har funnet ut så hadde de noe materiale klart i 08 men det har latt vente på seg.
    De har turnert men noe nytt har ikke innfunnet seg. Synd men sant.
    Maynard Keenan er jo en spes type så vi får sjå..

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.277
    Sted
    Oslo
    Elton & nu er foto tatt m.18/55. Kan gå nærmere da.

Honkey Chateau 001.jpg
    vinyl & ikke kommers.

mvh

Sist redigert:

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Jeg (+kona) lytter til MYE mer enn jeg poster; det sier seg jo selv at man ikke kan poste alt man lytter til. Det ville jo også være fjollete. Jeg poster det jeg tror andre kan ha utbytte av. Ellers er TV-glaning redusert til et minimum de siste par årene. Eller med TV-lyden av.

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.277
    Sted
    Oslo
    Jeg (+kona) lytter til MYE mer enn jeg poster; det sier seg jo selv at man ikke kan poste alt man lytter til. Det ville jo også være fjollete. Jeg poster det jeg tror andre kan ha utbytte av. Ellers er TV-glaning redusert til et minimum de siste par årene. Eller med TV-lyden av.
    Liker;).

mvh

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Jeg prøver å være Knausgård. Poste alt. Nesten i alle fall. ;-)

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.277
    Sted
    Oslo
    P. Floyd. Animals:

Pink Floyd. Animals 001.jpg
    vinyl. Hadde jeg vært arkitekt, som karene i dette bandet egentlig hadde tenkt å bli, ville jeg ikke ha tegnet dette kraftverket. Mulig det er en dose samfuns-kritikk med i spillet? Musikalsk: Dårlig. Kun for innspilling av P.U. for min del.

mvh

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Vis vedlegget 177865 vinyl. Hadde jeg vært arkitekt, som karene i dette bandet egentlig hadde tenkt å bli, ville jeg ikke ha tegnet dette kraftverket. Mulig det er en dose samfuns-kritikk med i spillet? Musikalsk: Dårlig. Kun for innspilling av P.U. for min del.

mvh
    Kraftverk? Ser bare en gris, jeg. Ellers, som småfattig student i Trondheim, ble denne innkjøpt på Playtime. En strøken plate, spør du meg. Undervurdert. :)

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    Animals er da slett ikke dårlig. Bare litt lite spilt her i heimen.

Her nu: North Atlantic Oscillation - Fog Electric (2012)
    En av mine favoritter fra ifjor

NAO_FogElectric.jpg

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    @tkr

Har musikk på øret hele arbeidsdagen, unntatt under møter (da hender deg eg må ta ut øreproppene). Ellers er TV avsindig nedprioritert hos meg, ser nok max 30 min i uka i snitt. Det siste året har også bøker gått på bekostning av musikk, i den forstand at musikk prioriteres på kveldstid foran ei god bok. Det skyldes delvis også det faktum at etter en arbeidsdag, samt noen høyintense timer med to turbopropeller av noen unger, er hjernen såpass kokt at eneste lektyre det er mulig å konsumere er Dilbert. Og det har eg lest nok av. Dessuten lever eg i Dilbert-verden til daglig... Men bottom line er at det er overkommelig å peise gjennom 7-10 skiver daglig. Uten problem :) Men lite skjer med 100% lytte-konsentrasjon og i sweet spot. Det får eg ta igjen når eg er pensjonert, eller i alle fall kidsa har flytta ut.

Eric Andersen - Blue River (1972)

Eneste gang eg føler eg har blitt direte lurt på eBay. Kjøpte denne "Still sealed". Inni coveret (forøvrig med en del stygge flekker her og der) lå LP'n, uten noen form for inner sleeve, i tillegg så den ut som om noen hadde kastet opp på den. Låter langt fra bra også, så gir den bare en runde nå for å finne ut om den må skrotes. Selgeren har nok fått den forseglet på nytt, for denne låter på grensen til ihjelspilt. Men kan jo ikkje klandre vedkommende for det, skiva er jo knallfin.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Vis vedlegget 177865 vinyl. Hadde jeg vært arkitekt, som karene i dette bandet egentlig hadde tenkt å bli, ville jeg ikke ha tegnet dette kraftverket. Mulig det er en dose samfuns-kritikk med i spillet? Musikalsk: Dårlig. Kun for innspilling av P.U. for min del.

mvh
    Kraftverk? Ser bare en gris, jeg. Ellers, som småfattig student i Trondheim, ble denne innkjøpt på Playtime. En strøken plate, spør du meg. Undervurdert. :)
    Hvis du er veldig om deg kan det være du kan kapre deg et lovenest i gamle Battersea Power Station, siden den bygges om til leiligheter. De ikoniske skorsteinene må ned, og nye, identiske skal opp.

Battersea Power Station flats snapped up - Telegraph

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.277
    Sted
    Oslo

mvh
    Mulig jeg må høre mer på den. "pigs on the wing" er forøvrig det jeg forbinder med skiven. Viser ikke coveret "a nuclear power plant"?

mvh

Sist redigert:

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    6.712
    Torget vurderinger
    2
    Det blir noen timer med musikk hver dag. Beste tiden for meg er om morgenen. Da blir jeg ofte sittende til utover dagen og drikke kaffe og spille plater.
    Det er ikke så ofte jeg hører musikk på kveldstid. Jeg må kanskje være A menneske når det gjelder dette. Noe som heter "SpillemusikkAmenneske"? :)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398

mvh
    Mulig jeg må høre mer på den. "pigs on the wing" er forøvrig det jeg forbinder med skiven. Viser ikke coveret "a nuclear power plant"?

mvh
    Kull.

Battersea Power Station: a history of the London landmark in pictures - Telegraph

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.277
    Sted
    Oslo
    @ dag: Burde jo seff. ha lagt merke til de mørke skyene over pipene. Takker for utfyllende video.

mvh

Sist redigert:
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn