Hva lytter du til i dag? (Del2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.839
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    For å feire Dag Kristis tilbakekomst spilles denne, mens man oppfordrer til å bla litt bakover i tråden :rolleyes:

BuddyGuy_LivingProof.jpg

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Ny plate i samlinga :

Lucy Rose - like I used to (cd)

mvh. s,

V

vinyl-jønki

Gjest
    Hva skal man snikmyrde i boligfeltet i dag til middag-musikk?
    Mens man sitter å koser seg med konas nybakte biscotti, en kopp espresso og et lite
    glass amaretto forundres man over matvanene til enkelte medlemmer av dette forum.
    Vis vedlegget 185085
    Selv sitter jeg å venter på å bli servert kalkunfilee på en seng av rotfrukter med ovnstekte
    båtpoteter og en egnet ripasso til.
    Men som en enkel håndtverker er det vel slikt man må ta tiltakke med, ikke disse ekslusive
    rotterettene som de geistlige unner seg.
    Amen

Har du ikke stempla og posta fruen enda!!! Skulle ikke hun hit for å få gjort en ekspertundersøkelse av hennes nedre, bakre gemakker?
    Finner det litt merkelig at du tar den tonen der Poppen?:confused: Jeg har billedbevis på at du
    ble rævkjørt av den største dildoen sør for Sinsenkrysset på lørdag. Man forstår jo etterhvert at mye
    rart skjer i den katolske kirke(se siste degers nyhetsoppslag):D

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.839
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det er å frykte at Dag`s synder er store, siden det tar slik tid før Fiskerens stedfortreder får høre hva slag horeri og drikkfeldighet han har drevet med. I adventstiden får jeg spille denne.

Bob-Dylan-Slow-Train-Coming-417934.jpg

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Velsign meg Fader, for jeg har syndet.
    Hva har du gjort, mitt barn?

Jeg har latt sinne og hevntrang gå ut over en som bare trengte alenetid etter at den grusomme bitcha fra Tex-Mex kringlevrei det lille hjertet hans. De siste ukene kjente jeg på en syndefull irritasjon over at han ikke hadde tatt kontakt som han lovet meg, og hadde tenkt å være vrang og avvisende tilbake om han dukket opp. Men så ringte det på døra i går kveld, og da han satte de store gullbrune i meg og ga meg det smilet du vet, da skjønte at planen ikke gikk.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.839
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0

Jeg har latt sinne og hevntrang gå ut over en som bare trengte alenetid etter at den grusomme bitcha fra Tex-Mex kringlevrei det lille hjertet hans. De siste ukene kjente jeg på en syndefull irritasjon over at han ikke hadde tatt kontakt som han lovet meg, og hadde tenkt å være vrang og avvisende tilbake om han dukket opp. Men så ringte det på døra i går kveld, og da han satte de store gullbrune i meg og ga meg det smilet du vet, da skjønte at planen ikke gikk.
    Da er det altså hold i ryktene om at du er observert ute i provinsen, leiende på unge Justin?

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398

Da er det altså hold i ryktene om at du er observert ute i provinsen, leiende på unge Justin?

Nei det er bare tull, vi har ikke vært ute av sengen i hele helgen. Olala!

Amy Winehouse - Back to black

amy.jpg

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Har den siste tiden kjøpt de fleste Beatles-albumene på vinyl.Er gang å lytte til de kronologisk,og er nå kommet til lp nr.5; 'help !'.Glemte å ta med 'white album' på fotoet,men det har jeg hatt i samlingen i mange år.Jeg har bestilt 'magical mystery tour',men 'yellow submarine' tror jeg hopper over.

Kulturskatten :)

Nå spilles som nevnt denne :

help ! (lp)

mvh. s,

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    The cramps - A date with Elvis (1986)

Etter en helg så slitsom som det nok er mulig å få det, uten å verve seg frivillig til Fremmedlegionen, kopler eg omsider av med denne gjengen her og et glas rødvin. Endelig kan helga begynne.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.839
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Dag; 9 Ave Mariaer og et klekkelig bidrag til en fattig fants innkjøp av nytt drivverk og dac!

Grateful Dead-American Beauty.jpg

Eviledorf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2012
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Bergen
    Son of Rogue's Gallery: Pirate Ballads, Sea Songs and Chanteys

Her tror jeg det kan være endel bra. Sjeldent mange rufsete artister samlet på en plate...

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Må si at jeg er en anelse usikker på dine pontifikale ferdigheter, Hellige Far, for det er ikke helt sånn min faste skriftefar ordlegger seg. Du hopper litt for fort frem i teksten. Kan det være at du strøk til eksamen i skriftemål? Ikke nok med at jeg har mekanisk slitasje i underetasjen så nå får jeg en tillitskrise i sjelen i tillegg. Alt en mann skal måtte slite med... sukk.

Wilco - A ghost is born

128260.jpg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.839
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Tar et hopp fra Grateful Dead over til Jethro Tull. På denne skiva finnes en av deres beste låter; My God. Fløytesoloen der er fantastisk- sammen med resten av låta.

RackMannen; jobben som fløytespillende rottefanger er nå din, etter oppsigelsen som korgutt.

Jethro Tull-Aqualong 40th anniversary.jpg

@Dag, jeg er en mann som tror på handling, ikke messing.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.294
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Emmylou Harris - Angel Band (1987)

Tar med meg litt countrygospel og et glass vin ned på sofaen.
    Muligens en middagslur?

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    30.629
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Mens man desperat prøver..........
    Vinyl-75
    Hvor er Hans stedfortreder her på jord i en slik mørk stund?
    Fiskerens stedfortreder har selvsagt vært på ......

Rakfisk-kalas!!!!

Fantastisk god mat, øl og akevitt. Hadde ikke smakt det før, og var veldig skeptisk. Men det smakte som det passer seg; himmelsk!
    Stakkars man som ikke har smakt dette før.;)
    Hva meg oss som faktisk har smakt det, og som heller ville ha spist iguana, marinerte sauetestikler, levende insekter, ja, faktisk nesten hva som helst bare det ikke er rakfisk?

mvh
    Mulig du var uheldig og fikk en fisk som hadde ligget for lenge?

Fisken vi spiste i går hadde jeg selv vært med og fisket. En kompis med ordentlig peiling på dette hadde ansvaret for å legge den i lake. Smaken var mild og rund, og lukte likeså. En sann delikatesse! :cool:
    Ikke umulig, det. Luktet ammoniakk. Smakte ikke stort bedre. Konsistensen fikk meg til å lure på om den egentlig var i ferd med å krype veeeldig sakte ned fra tallerkenen.

Fortrenger det minnet med en plate som jeg er veldig glad i, og som jeg stadig kommer tilbake til:

mvh

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Jake La Botz - Sing This to Yourself….and Other Suggestions for a Personal Apocalypse (Charnel Ground, 2008)

513bgGBlQ1L._SL500_SS500_.jpg

Så deprimerende tekster skal man lete lenge efter. Kanskje ikke helt lurt å spille på en litt fyllesyk søndag, men det går. Look at the bright side!

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Slim Harpo - Rainin' in my heart (1961)

Litt Louisiana swamp blues på Excello gjør seg ikkje bort en søndagskveld... Så kooooolt at det nesten bikker over :)

En viss fare for at helgen avsluttes med denne, så sliten at det er helt unheimlich.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Don't mess with the messing. Du må si det på rette måten ellers så virker det ikke.
    Nesten som 'abrakadabra', hvis du bytter det ut med f eks 'ballespreng' så blir det jo ingen trylling.
    Begynner å tro at du neppe er noe mer enn en skrytepave.

Mark Lanegan - I'll take care of you

imagestr.jpg

janfrt

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Antall liker
    8.619
    Sted
    Pt. Høvik
    Litt fra en annen med lettere plager. Det er jo søndag. Ganske intenst dette her:

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.294
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Spanky Wilson & the Quantic Soul Orchestra - I'm Thankful (2006)

Funky groovy soul.:)
    Ikke dårlig av ei som gjorde sine første innspillinger 40 år tidligere.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.294
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Richard Thompson - Electric (2013)

Briten holder koken på en beundringsverdig måte, får ikke lyst til å sette på en av hans mange gode tidligere skiver.:)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.839
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Helt meningsløst er det, selvsagt, men i morgen må man altså jobbe igjen- etter bare en lusen uke med vinterferie. I influensans, gørra og snørras tegn. Verden er hard og urettferdig! Er det rart man forsyner seg av altervinen?

Boston-Boston.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.445
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    PLATEMESSE i går...
    Nr. 218 på Rolling Stone lista 500 Greatest Albums of All Time.
    "The Meters were the house band for New Orleans' genius producer Allen Toussaint and played on Seventies landmarks such as LaBelle's Nightbirds."
    Halvskakk funk,ganske tøft.

The METERS
    LOOK-KA PY PY
    1969

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    66.445
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Helt meningsløst er det, selvsagt, men i morgen må man altså jobbe igjen- etter bare en lusen uke med vinterferie. I influensans, gørra og snørras tegn. Verden er hard og urettferdig! Er det rart man forsyner seg av altervinen?
    Etter å ha hatt influensa 100 ganger på en vinter, bør du vurdere :

Jeg har hørt man får mer sympati fra omgivelsene ved fullt influensaregime enn ved forkjølelse.
    Er det muligens noe av forklaringen?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.839
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Etter å ha hatt influensa 100 ganger på en vinter, bør du vurdere :

Jeg har hørt man får mer sympati fra omgivelsene ved fullt influensaregime enn ved forkjølelse.
    Er det muligens noe av forklaringen?
    Hehe, selvsagt må man fiske etter sympati :cool:

Alvorlig snakka har mange her hatt det slik denne vinteren. Blir aldri ordentlig frisk før neste kule kommer. Neste år skal alt av sprøyter tas! :mad:

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn