Hva lytter du til i dag? (Del2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.284
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    En meget bra konsert i mine øyne, har du 2.12.45 timer til rådighet anbefales denne:)
    -Om ikke sjekk iallefall trommesolo i starten!
    -Nydelig kor fra 43.40-54.30.
    -Og den utrolig flotte duetten med denne super kordama fra 1.13.00-1.18.40;)

God fornøyelse!!

gismo

Obs.... Colins har med seg verdens kuleste bassist!!!!!

oct

Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Antall liker
    8.040
    Sted
    Oslo
    En meget bra konsert i mine øyne, har du 2.12.45 timer til rådighet anbefales denne:)

God fornøyelse!!

gismo

En fra ZZ top?

mvh

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Hørt igjennom ett par av skivene i den boksen her...

61XmIqrKPuL._AA300_.jpg

flac'iser

/jan

• Liker
    Reaksjoner: oct

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.605
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Etter kroatisk surf (takk for tipset Townes) kan vi jo like godt sakne farten til vi befinner oss i grenselandet mellom surf og shadows, gjort på den finske måten.. (jeg støtte på musikken gjennom Kaurismaki filmene..)

61XFvikIvtL._SS500_.jpg

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.605
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    Klarer bare små doser i slengen med finsk bølgefri surf.. Prøver meg på denne plata nå, men sliter litt..

folder.jpg

..hva Breivik gjorde for tempelridderne har Fosheim/Rølles gjort med dette bandet; tappet det for sjel og gitt ut det som ble igjen som Monroes.. vanskelig å høre det som jomfruelig Madness igjen..

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    11.163
    Sted
    Trondheim
    Denne var en opplevelse:

The Move var et fantastisk band i sin tid. Dette er en remastret utgave av den første platen (mono) med nogo attåt (noe av det i stereo)

BurntIsland

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Antall liker
    13.605
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    3
    folder.jpg

har holdt meg på instrumentalplanet det meste av kvelden og avslutter også slik..

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    31.164
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Cream - Disraeli gears (1967)

Siden eg var så ufin med Clapton forleden, utøver eg botsøvelse med det kanskje beste han har bidratt på, for denne '67 utgivelsen til Cream er jo faktisk snasen! Tøff og tung bluesrock ispedd litt psykedelia blir ikkje feil her. Ginger Baker og Jack Bruce holder et stødig og groovy komp på den Albert King inspirerte/plagierte Strange brew. Sunshine of your love er en evergreen, og det hele låter friskt og vitalt 45 år etter platas så dagens lys. Så, ka skjedde egentlig, Clapton?
    Jeg lurte litt på din behandling av Clapton.

Ikke bare er han glimrende med d`herrer Bruce og Baker, men jeg synes at han fremdeles har det beste foran seg i Cream- perioden. Etterpå kommer nemlig denne:

Derek and the Dominoes: Layla and other love songs

Eric Clapton og Duane Allman pluss et lag med bare toppmusikere. Carl Radle, Jim Gordon og Bobby Whitlock endte vel også opp med å backe George Harrison på "All Things must pass".

De som ikke har plata bør anskaffe seg den bare for å få originalversjonen av "Layla" (ikke noe småpent og unplugged over den, nei!) og en forrykende versjon av "Little Wing".

mvh

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.284
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20

God fornøyelse!!

gismo

En fra ZZ top?

mvh
    Nei dette er en av mine favoritt bassister Leland Sklar;)
    Han har også et heftig kult utseende!!

Leland Sklar - Wikipedia, the free encyclopedia

399px-Leland_Sklar_August_2007.jpg

gismo

Sist redigert:

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Cream - Disraeli gears (1967)

Siden eg var så ufin med Clapton forleden, utøver eg botsøvelse med det kanskje beste han har bidratt på, for denne '67 utgivelsen til Cream er jo faktisk snasen! Tøff og tung bluesrock ispedd litt psykedelia blir ikkje feil her. Ginger Baker og Jack Bruce holder et stødig og groovy komp på den Albert King inspirerte/plagierte Strange brew. Sunshine of your love er en evergreen, og det hele låter friskt og vitalt 45 år etter platas så dagens lys. Så, ka skjedde egentlig, Clapton?
    Jeg lurte litt på din behandling av Clapton.

Ikke bare er han glimrende med d`herrer Bruce og Baker, men jeg synes at han fremdeles har det beste foran seg i Cream- perioden. Etterpå kommer nemlig denne:

Derek and the Dominoes: Layla and other love songs

Eric Clapton og Duane Allman pluss et lag med bare toppmusikere. Carl Radle, Jim Gordon og Bobby Whitlock endte vel også opp med å backe George Harrison på "All Things must pass".

De som ikke har plata bør anskaffe seg den bare for å få originalversjonen av "Layla" (ikke noe småpent og unplugged over den, nei!) og en forrykende versjon av "Little Wing".

mvh

Joa :)

Men så skrev eg jo tli oct også:

@ Townes: Clapton som solo artist har heller ikke jeg særlig sans for. Han har derimot gjort god jobb på bl.a. While my Guitar Gently Wheeps & An Angel on a Harley, hhv. Harrison & Waters, og sikkert for flere andre artister. Har bare to tre rene clapton cd`er selv. Spilles ikke ofte.

mvh
    Vi er nok ganske enige da
    Og skal eg komme med en innrømmelse, så trur eg faktisk eg har 461 Ocena boulevard i samlinga.
    Syns også Derek & the dominoes har sine stunder.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Traffic - Traffic (1968)

Glimrende andreplate fra Steve Winwood, Dave mason, Jim Capaldi og Chris Wood. Winwood var vel snaut 20 år da denne kom i 1968. Ganske imponerende. På denne plata syns eg faktisk det er Mason som leverer de beste låtene, kanskje fordi de er noe mer "folk"preget enn det litt mer psykedelia jaminspirerte materialet til Winwood. Når det er sagt holder eg en solid knapp på Winwood som beste låstrkiveren på debuten Mr. Fantasy. Mason sine låter er nok litt "enklere" enn Winwood's, men eg er jo en primitiv, usofistikert sjel... Favoritter er flotte Don't be sad, Feelin' alright og Pearly queen. De to første ført i pennen av Mason, siste signert Winwood/Capaldi.

Det virker som om Traffic har lidd litt samme skjebne som Free gjorde, i den grad de er et nokså oversett og neglisjert band i dag. Kanskje fordi det var så mange vannvittig sterke navn på den tiden, kanskje det bare var en rekke uheldige omstendigheter som gjorde sitt til at dagens ungdom ikkje er klar over at det ble laget hinsides bra rock på 60 talet utover det beatles, stones, byrds og beach boys gjorde.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    John Fullbright - From the ground up (2012)

Det er meg et styr å ha kontroll på alle disse gode låtskriverne om dagen. Denn hadde nesten gått i glemmeboka. Fra Okemah, Oklahoma kommer John Fullbright, oppfostret på Hank Williams, Steve Earle og Townes Van Zandt, med sin studiodebut From the ground up - han har tidligere gitt ut ett livealbum. Dette er countryrock/americana av godt gammelt merke. Fullbright sin stemme minner tidvis ganske mye om Todd Snider, og han blander midtempo smårufsete rockere med mer nedstrippa, melankolsk, materiale. Fullbright skiller seg litt fra den gemene hop av disse flinke trubadurene med at han behersker (og benytter seg av) pianoet vel så bra som den akustiske Gibson-gitaren han helt sikkert har hengende på veggen, noe som gjør at eg nesten er fristet til å nevne Randy Newman som en referanse også.
    Satan & St. Paul er urovekkende god, en låt de fleste burde høre.

Sist redigert:

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Yarn - Almost home (2012)

Sekstett fra Brooklyn. Småpen country/roots rock, kanskje som en snill utgave av drive-by truckers? De har et par plate på samvittigheten fra før av, uten at verden endret seg nevneverdig av den grunn. Ikkje noe fantastiske greier dette, men det er noen gode låter her og der, og det er pent og pyntelig produsert. Det blir kanskje litt for anonymt i lengden/mengden. Men for de som rett og slett ikkje kan få nok av americana / alt. country, så kan det være greit å gi plata en snurr eller to.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Beachwood sparks - The tarnished gold (2012)

Har omtalt denne tidligere, nok å si at den vokser stadig. Mye veldig pent her. Som låta under:

[/QUOTE]

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Tror jeg tar morrakaffen inne i dag.

Og jaggu fant jeg ikke alt av Traffic på hd'n.
    Vi får prøve den her;-

b0a392c008a09df8f9ca3010.L._AA300_.jpg

flac

/jan

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Jack Stillwater - Muddy river (2012)

Mer americana gnål, men denne gangen fra moderlandet, faktisk. Er ikkje ueffen denne saken her, bør kunne falle i smak hos Chris Knight, så vel som Deep dark woods fans, kanskje? jenner ikkje til dette bandet fra før, men hører svært lovende takter på dette som visstnok er deres andre album. Er en del okeie norske ting i denne sjangeren etterhvert. De skal ha kudos for ikkje å høres påfallende norsk ut. Den provinsielle engelsken er ikkje påtrengende, som den litt for ofte er blant likesinnede.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Om ikkje Fairport, så i alle falle nesten:

Sandy Denny - Sandy (1972)

Vannvittig stemme på Sandy Denny. Kan få gåsehud av mindre. Foruten drahjelp av Richard Thompson på gitarer og mandolin, så bidrar Sneaky Pete Kleinow på pedal steel, og han veit korleis en slik skal behandles. Ingen ringere enn hedersmann og semi-geni Allen Toussaint har arrangert blåserne på For nobody to hear.
    Kanskje Judee Sill sine plater kan være interessant for de som har sansen for Sandy Denny?

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn