Apropos "Loving the Sinner.." - et band vi delte øvingslokaler med for fryktelig lenge siden spilte denne låta, og jeg husker de hadde skrevet ned teksten "I know that somewhere a man waits for her, in Missouri" og det siste ordet gir jo teksten et litt annet innhold en "misery" gjørThe dream syndicate - Ghost stories (198
Vis vedlegget 143323
Ghost stories fra 1988 er kanskje ikkje reknet som det aller beste i DS diskografien, men den har en solid plass i mitt musikkhjerte. Kanskje fordi det var det første eg hørte med Wynn & Co. Åpningslåta The side I'll never show er et skoleeksempel i akkurat passe mørk rock; smått desperat på versene og et supercatchy refreng. Vakre pianobaserte ballader i nydelige Whatever you please og Someplace better than this er det også plass til, og jommen lurer de ikkje inn en Blind Lemon Jefferson cover også; See that my grave is kept clean gjøres på fremragende vis. Legg til perlen Loving the sinner, hating the sin og du har et knallalbum!
Paisely underground var fine greier.
Steve Wynn gjorde mektig inntrykk på undertegnede for mange herrens år siden, den gang han entret scenen nærmere 4 på morgenkvisten, på det som dengang var TMV-tomta i Trondheim. (nå mest kjent for området som huser Solsiden). For noen kulisser! , slitent fabrikklokale og morgensola på vei opp, mektig inntrykk på en ung fremadstomende trønder den gang. Noen flere her som var på TMV-festivalen en gang på 90-tallet?? Har t-shirt liggende i samlinga et eller annet sted...The dream syndicate - Ghost stories (198
Vis vedlegget 143323
Ghost stories fra 1988 er kanskje ikkje reknet som det aller beste i DS diskografien, men den har en solid plass i mitt musikkhjerte. Kanskje fordi det var det første eg hørte med Wynn & Co. Åpningslåta The side I'll never show er et skoleeksempel i akkurat passe mørk rock; smått desperat på versene og et supercatchy refreng. Vakre pianobaserte ballader i nydelige Whatever you please og Someplace better than this er det også plass til, og jommen lurer de ikkje inn en Blind Lemon Jefferson cover også; See that my grave is kept clean gjøres på fremragende vis. Legg til perlen Loving the sinner, hating the sin og du har et knallalbum!
Det var vel rundt "Fluoresence" hvis ikke min omtåkede hjerne tar fullstendig feil.. Etter det skulle det gå mange år før jeg så Steve Wynn live igjen (på Credo i Trondheim forøvrig..)Steve Wynn gjorde mektig inntrykk på undertegnede for mange herrens år siden, den gang han entret scenen nærmere 4 på morgenkvisten, på det som dengang var TMV-tomta i Trondheim. (nå mest kjent for området som huser Solsiden). For noen kulisser! , slitent fabrikklokale og morgensola på vei opp, mektig inntrykk på en ung fremadstomende trønder den gang. Noen flere her som var på TMV-festivalen en gang på 90-tallet?? Har t-shirt liggende i samlinga et eller annet sted...The dream syndicate - Ghost stories (198
Vis vedlegget 143323
Det der er svensktopper for videregåendePå tide å utvide litt, prøver meg på litt svensktoppar,
har forstått det slik at dette bandet har en mengde kramgoe låter.
Vis vedlegget 143340
fikk en liten intro på ''Wondrous Stories'' som ga mersmak.
Hah! Samme som snurret i bilen min på vei til jobb i dag. Såpass tidlig på an at nyhetsmorgen på P2 ennå var et stykke unna, og det var tilfeldigvis forrige Joe Pug som sto i spillerenI bilen på vei til jobb:
Joe Pug - Messenger (2010)