Hva lytter du til i dag? (Del2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Neil Young & Crazy Horse - Everybody knows this is nowhere (1969)



    Topp 5 Neil skive. Med en av mine all-time favorittsoloer på. Må nok trolig være et geni for å lage/ spelle soloen på Down by the river. Faèn meg mer feeling, touch og nerve i én tone, enn mange gitaronanister har over 15 oktaver....
     
    Sist redigert:

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Så og hørte dem på "Down on the Farm" en eller gang på tidlig 90-tall. Får sjekke T-skjorta. Strøkent band som ble borte. Eller hvor er de?
    Chuck Mead har gitt ut noen fine soloting i alle fall. Den Journeyman's wager fra 2009 er til tider skikkelig knall. "She got the ring, I got the finger" :) Den fra i år syns eg ikkje er like bra.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Clarence "Gatemouth" Brown - Bogalusa boogie man (1976)



    Funky shait! Denne texaneren traktere fela like naturlig som gitaren. Med bl.a. en feiende fin versjon av Little feat klassikeren Dixie Chicken, som også Lowell George skal ha uttrykt stor begeistring for. Mama mambo svinger rimelig heftig :)
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.121
    Antall liker
    61.316
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Stormy Monday
    [video=youtube;6V48_CvbHP8]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=6V48_CvbHP8[/video]
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Paul Westerberg - Folker (2004)



    Paul Westerberg solo og akustisk på madam felle er ett av drømmescenarioene mine på konsertfronten. Det hadde vært magisk.
    Dette er nok ikkje beste plata hans, men den innehar uansett et par briljante poplåter, som My dad, Lookin up in heaven samt As far as I know. Det er noe litt "rotete" og ufullendt over skiva, men det er jo nettopp denne sjarmerende "corkyness'en" som gjør Paul så bra.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    23.121
    Antall liker
    61.316
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    [video=youtube;G6lq0sRon0k]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=G6lq0sRon0k[/video]
     

    Dazed

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.01.2003
    Innlegg
    20.540
    Antall liker
    7.238
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Elf - Elf (1972)



    En gang i blant overrasker eg meg sjøl. På godt og vondt. Ka dette er, er eg saktens ikkje sikker på.
    Det får funke til en gulvvask.

    Dette? Dette er jo Ronnie James Dio! Kudos! :)
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.349
    Antall liker
    33.840
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Various Artists - Dave Godin's Deep Soul Treasures Volume 3 (2000)

    Flere kjente artister på den tredje samlingen fra den britiske soul-aficionadoen, enn på de første to.
    Bra lell.:)
     

    MidFi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    152
    Antall liker
    68
    Flesh Quartet - Innocent


    Flinke svensker spiller vakker musikk.
     

    danelectro

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.08.2010
    Innlegg
    1.319
    Antall liker
    1.302
    Rival Sons - Live at Apollon, Bergen 18.10.2012

    rival_sons.jpg


    Akustisk sett spilt live i butikken før konserten på hulen.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Todd Rundgren - Faitfhul (1976)



    Det er ikkje beste plata hans, men a-sida som består av covere er sjokkerende bra gjort. Snakk om å "planke" låter - og mannen gjør vel rubbel og bit aleine. Steike meg så imponerende det er; the yardbirds, beatles, dylan, hendrix og beach boys. Tatt originalene i betraktning er dette på grensen til skremmende bra gjort, så tittelen på plata er vel med overlegg:



    Tror kanskje good vibrations er mest imponerende, men den er ikkje på youtube.

    Spoty: Todd Rundgren – Faithful
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Witch - Witch (2006)



    Med bl.a. J Mascis og Kyle Thomas med på laget. Men det ligner mer på black sabbath enn både Dinosaur Jr og King Tuff
     

    Tremor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    1.294
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Ble visst å ape etter andre på morraen i dag. Kjøpte 'Bogalusa Boogie Man' for omtrent et år siden og kunne godt tenkt meg å slå klørne i broren 'Down South... In The Bayou Country', men problemet er at jeg fremdeles ikke har sett den noe sted på nettet. Noen som har vært borti den? Den er vel ikke fullt på høyde med 'Bogalusa', men det skal også en hel del til.

    Bogalusa Boogie Man.jpeg


    Down South In The Bayou Country.jpg


    Ble lettere skuffet, husker jeg, når jeg så at coveret på cd-utgivelsen av Bogalusa var mye fetere enn originalen.

    Edit: Har fulgt med på Discogs, Musicstack og Ebay. Er det andre store man bør være obs på?
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.349
    Antall liker
    33.840
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    En Sylkort vei fra Godin til

    Syl Johnson - The Complete Syl Johnson on Hi Records (2000)

    Disc 1 i første omgang.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Ble visst å ape etter andre på morraen i dag. Kjøpte 'Bogalusa Boogie Man' for omtrent et år siden og kunne godt tenkt meg å slå klørne i broren 'Down South... In The Bayou Country', men problemet er at jeg fremdeles ikke har sett den noe sted på nettet. Noen som har vært borti den? Den er vel ikke fullt på høyde med 'Bogalusa', men det skal også en hel del til.

    Ble lettere skuffet, husker jeg, når jeg så at coveret på cd-utgivelsen av Bogalusa var mye fetere enn originalen.
    Bør være grei skuring å få has på den her.

    Den er vel kanskje ikkje like knall nei, men uansett god nok til å ha i hylla :)
     

    Tremor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    1.294
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Ble visst å ape etter andre på morraen i dag. Kjøpte 'Bogalusa Boogie Man' for omtrent et år siden og kunne godt tenkt meg å slå klørne i broren 'Down South... In The Bayou Country', men problemet er at jeg fremdeles ikke har sett den noe sted på nettet. Noen som har vært borti den? Den er vel ikke fullt på høyde med 'Bogalusa', men det skal også en hel del til.

    Ble lettere skuffet, husker jeg, når jeg så at coveret på cd-utgivelsen av Bogalusa var mye fetere enn originalen.
    Bør være grei skuring å få has på den her.

    Den er vel kanskje ikkje like knall nei, men uansett god nok til å ha i hylla :)
    Jau, kremt, eh, jeg glemte visst å skrive at jeg er mest interessert i vinylen... Men takk som byr!
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Ble visst å ape etter andre på morraen i dag. Kjøpte 'Bogalusa Boogie Man' for omtrent et år siden og kunne godt tenkt meg å slå klørne i broren 'Down South... In The Bayou Country', men problemet er at jeg fremdeles ikke har sett den noe sted på nettet. Noen som har vært borti den? Den er vel ikke fullt på høyde med 'Bogalusa', men det skal også en hel del til.

    Ble lettere skuffet, husker jeg, når jeg så at coveret på cd-utgivelsen av Bogalusa var mye fetere enn originalen.
    Bør være grei skuring å få has på den her.

    Den er vel kanskje ikkje like knall nei, men uansett god nok til å ha i hylla :)
    Jau, kremt, eh, jeg glemte visst å skrive at jeg er mest interessert i vinylen... Men takk som byr!
    Ach so. Da er det fort verre ja :) I alle fall prismessig. Men du kan jo kikke her.
     

    MidFi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    152
    Antall liker
    68
    Grant-Lee Phillips - Walking in the Green Corn

    Walking+in+the+Green+Corn.jpg


    Denne blir bedre for hver gang jeg hører den.


    Melankolsk mandag.
     

    Tremor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    1.294
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Ble visst å ape etter andre på morraen i dag. Kjøpte 'Bogalusa Boogie Man' for omtrent et år siden og kunne godt tenkt meg å slå klørne i broren 'Down South... In The Bayou Country', men problemet er at jeg fremdeles ikke har sett den noe sted på nettet. Noen som har vært borti den? Den er vel ikke fullt på høyde med 'Bogalusa', men det skal også en hel del til.

    Ble lettere skuffet, husker jeg, når jeg så at coveret på cd-utgivelsen av Bogalusa var mye fetere enn originalen.
    Bør være grei skuring å få has på den her.

    Den er vel kanskje ikkje like knall nei, men uansett god nok til å ha i hylla :)
    Jau, kremt, eh, jeg glemte visst å skrive at jeg er mest interessert i vinylen... Men takk som byr!
    Ach so. Da er det fort verre ja :) I alle fall prismessig. Men du kan jo kikke her.
    Ah, grazie mille, hadde helt glemt av gemm. Er nok litt drøyt med 128$ for den, tror jeg. Er nok veldig mange i den prisklassen som går langt foran da.

    Bytter landskap til John Hiatt:

    mystic pinball.jpg
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    12.055
    Antall liker
    12.138
    Sted
    Hus
    Fikk tak i denne på Ebay jeg. Ligger en til salgs der nå til 20 Us$, og de sender worldwide. Synes at plata er bra jeg i alle fall. :)


    Hvor har du fått tak i denne? Egentlig en legendarisk plate med Taj Mahal, Cooder og, ikke miinst, Ed Cassidy. Som Spirit-fan, så har jeg alltid lurt på hvordan dette høres ut. Sannsynligvis så blir man skuffet. Eller?
     

    eksu

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Innlegg
    649
    Antall liker
    686
    Torget vurderinger
    4
    Evanescence - Evanescence


    41c4iQUl2vL._SL500_AA280_.jpg
     

    Tremor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    1.294
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Oslo Ess - Verden På Nakken, Venner I Ryggen

    Verden i nakken Venner i ryggen.jpg


    Syns dette er rett og slett suverent gjennomført og har faktisk enda ikke spilt skiva uten å sette den på èn gang til. Massevis av klisjèer og sanseløst publikumsfrieri, men pokker til spilleglede og catchy melodier. Poppunk i ypperste klasse sier nå jeg.

    Edit: Nå er jeg altså i gang med runde nummer to.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn