Hva lytter du til i dag? (Del2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.301
    Antall liker
    35.071
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    Sitter og skummer noen liveopptak med Fiona Apple på You Tube - intens og talentfull dame:

     
    Ble medlem
    30.04.2008
    Innlegg
    11.870
    Antall liker
    1.398
    @ fingeren: Må tenke på den stafetten, jeg fikk for mye nerver etterhvert og det ble et pes for meg.
    jeg tar hensyn til dine nerver så ikke tenk på det. du skriver fabelaktig filmanmeldelser så derfor må du bli med
    Jeg har sånn prestasjonsangst fordi nivået er så høyt. Jeg deltok jo noen år, men så klarte jeg ikke å hevde meg lengre. Hadde ikke nok å bidra med, ble bare klump i magen av det.
    I Filmtråden er det knapt et nivå, og jeg synes dessuten jeg har mer greie på film enn på musikk, derfor er det ikke en så stor utfordring å skrive om filmopplevelser. Enn så lenge i alle fall. Men vi skal alltids holde muligheten åpen for at det kommer noen og feier meg av banen der og. :rolleyes:
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    etter å ha fått mye tyn for ikke å ha oppsummert denne for 2012, måtte seff kjøpes, sto uansett på skaffelista okke som, kan lissom ikke rekke over alt bestandig lissom.

    Streng åpning som fortsetter, og danner et behagelig lydteppe en søndags formiddag. Av albumets fem sider, faller jeg nok ned på siste sida som min favoritt, med låter av normal lengde. Neil Young overrasker ikke, men leverer så absolutt. Blir nok en av de mest spilte i kommende uke.


    Neil Young & Crazy Horse - "Psychedelic Pill"
    NeilYoungPsychedelicPill600G241012.jpg
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.325
    Antall liker
    33.709
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Peter Case - Sings Like Hell (1994)

    Nedstrippa til røttene, i ren folkblues-trubadur-stil.
    Og bra.:)
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Siden det legges ut så mye bra muzak i denne tråden for tida. Mitt bidrag i den vindskeive verden. Rockepunk, ligger ikke for alle, skramler avgårde, men med enkelte låter som har noen fantastisk simple hooks. Dessverre trykket til sitt bryst av endel hipsters, men dette er ekte vare, ja alle ryktene om outrerte konserter er veldig sanne.

    Black Lips - "Good Bad not Evil"
    tumblr_lpztkoAjJ61r0rewq_1313451486_cover.jpg




     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Har postet skiva før, likevel, god skit. Svenskene får det til, hyperfengende poppunkrocka. Håper kidsa mine engang havner på samme planet......

    Masshysteri
    200000021368.jpg

    Noen får klump i halsen av Ole P.
    Får nesten klump her jeg.....




    klump i halsen, tåre i kroken
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Kommer for seint på jobb, men har satt røde ringer på alle bilder allerede, så det er sikkert ikke så fali´, sentralens ømfintlige får sikkert noe å pleie magesåret sitt med.

    ventepausemusikken går til sverige, verdens nest beste land etter amerika. Flaggskipet fra øst, konkurrerer helt der oppe amen...

    Nomads - "Where the Wolf Bane Blooms"
    wolfbanefront.jpg




     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.258
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    Shearwater lager stemningsfull pop/rock, og sangeren har en god vokal. Noe høytidelig noenganger, men i dag passet det bra. Denne plata er en av mine favoritter fra 2012.
    Shearwater - Animal Joy

    tumblr_lzj1vrrpYC1qboi0b.jpg
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    12.101
    Antall liker
    27.779
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Kommer for seint på jobb, men har satt røde ringer på alle bilder allerede, så det er sikkert ikke så fali´, sentralens ømfintlige får sikkert noe å pleie magesåret sitt med.

    ventepausemusikken går til sverige, verdens nest beste land etter amerika. Flaggskipet fra øst, konkurrerer helt der oppe amen...

    Nomads - "Where the Wolf Bane Blooms"
    Vis vedlegget 176757



    Dem gjorde en grym spilling sist på John Dee, som en gammel god vin dette bandet
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Mavis Staples - You are not alone (Anti, 2010)



    Grei søndags-skive, etter man har tilbragt noen timer på fjelltur, og konsumert dagens middag; Brosme fra svigerfars :)

    Finfin skive fra Staples. Gospel? Soul? R&B? Tjah - si det, sjanger er egentlig underordnet. Med låter signert bl.a. Allen Toussaint og Jeff Tweedy, som også har produsert denne saken.

     

    VilhelmW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Innlegg
    3.960
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Family var en av mine store på '70-tallet. Tror jeg har alle utgivelsene på vinyl!


    I dag lytter jeg på denne; Thomas Tallis "Spem in alium" med The Tallis Scholars. Utgitt på cd ( Gimell ). Bruker head-fi'en. Korsangen er nydelig med Beyerdynamic T1!!
    1059019.jpg
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Snakefinger - Chewing Hides the Sound (Ralph, 1979)

    Snakefinger.jpg


    Fyren heter Philip Charles Lithman og ble kun 38. Fant denne i vinylsamlingen. Var medlem av The Residents. Skrullete skive som det er interessant å lytte til, men musikk? Blir nok noen år til neste lytt. Anbefales ikke.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Cat Power - Sun (2012)



    Fin sak denne også. Likte den ikkje så veldig i begynnelsen, føltes som en nedtur sammenlignet med Jukebox. Men smøysa digger denne hemningsløst, så det har blitt til at den har snurret og gått en del - og plutselig, når eg godtok de "teknologiske frihetene" Chan Marshall har tatt seg, ja da satt plutselig låtene som et skudd. Flott popmusikk.
     
    • Liker
    Reaksjoner: Tor
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    @ fingeren: Må tenke på den stafetten, jeg fikk for mye nerver etterhvert og det ble et pes for meg.
    jeg tar hensyn til dine nerver så ikke tenk på det. du skriver fabelaktig filmanmeldelser så derfor må du bli med
    Jeg har sånn prestasjonsangst fordi nivået er så høyt. Jeg deltok jo noen år, men så klarte jeg ikke å hevde meg lengre. Hadde ikke nok å bidra med, ble bare klump i magen av det.
    I Filmtråden er det knapt et nivå, og jeg synes dessuten jeg har mer greie på film enn på musikk, derfor er det ikke en så stor utfordring å skrive om filmopplevelser. Enn så lenge i alle fall. Men vi skal alltids holde muligheten åpen for at det kommer noen og feier meg av banen der og. :rolleyes:
    Kan jo lage en filmstafett også. Først melder folk seg på hvis de er interessert. Siden det er litt mindre tilgang til filmer enn musikk på streaming kan man gjøre det slik at den som nominerer må ha filmen, og sende den eller en kopi til den som skal skrive anmeldelsen, hvis han ikke har tilgang til den selv. (Evt at filmer er tilgjengelig på Play eller Amazon for under 50kr ink porto). Blir litt mer omstendelig, men det kan sikkert komme noe bra ut av det hvis det er noen som melder seg på da.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Allen Toussaint - Southern Nights (1975)

    Allen-Toussaint-Southern-Nights-417398.jpg


    Litt Toussaint i kveld. Han blir 75 i morgen.
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.056
    Antall liker
    1.435
    Sted
    Trondheim
    ABBA, Fernando


    I det siste har jeg forsøkt lære meg diverse klassikere på gitaren. Og det slår meg ofte hvor bra ting er gjort. Av og til blir jeg faktisk litt satt ut.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Allen Toussaint - Me and You (2012?)

    fa202705520fd4a8511179683eb453b2d40398da.jpeg


    Tror dette er innspillinger gjort på 60- og 70-tallet. Ligger på Spoty. Skikkelig bra jazz (for å kalle det for noe). Suveren sax- og trompetspilling. Og selvfølgelig pianoet til Toussaint.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Vinylrip av et storartet plate.

    Roberta Flack.jpg


    Syngedame med praktstemme. (Soul, Jazz, Spansk)

    Vakker låt:
     
    Sist redigert av en moderator:
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    @ fingeren: Må tenke på den stafetten, jeg fikk for mye nerver etterhvert og det ble et pes for meg.
    jeg tar hensyn til dine nerver så ikke tenk på det. du skriver fabelaktig filmanmeldelser så derfor må du bli med
    Jeg har sånn prestasjonsangst fordi nivået er så høyt. Jeg deltok jo noen år, men så klarte jeg ikke å hevde meg lengre. Hadde ikke nok å bidra med, ble bare klump i magen av det.
    I Filmtråden er det knapt et nivå, og jeg synes dessuten jeg har mer greie på film enn på musikk, derfor er det ikke en så stor utfordring å skrive om filmopplevelser. Enn så lenge i alle fall. Men vi skal alltids holde muligheten åpen for at det kommer noen og feier meg av banen der og. :rolleyes:
    Kan jo lage en filmstafett også. Først melder folk seg på hvis de er interessert. Siden det er litt mindre tilgang til filmer enn musikk på streaming kan man gjøre det slik at den som nominerer må ha filmen, og sende den eller en kopi til den som skal skrive anmeldelsen, hvis han ikke har tilgang til den selv. (Evt at filmer er tilgjengelig på Play eller Amazon for under 50kr ink porto). Blir litt mer omstendelig, men det kan sikkert komme noe bra ut av det hvis det er noen som melder seg på da.
    super ide. jeg bruker Netflix med amerikansk innhold. det er ganske bra. koster en hundrings med abo netflix og us dns
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Harlan T. Bobo - Too much love (Goner, 2006)



    Bra mann fra Memphis. Første soloskiva hans, på Goner, og som tittelen vel langt på vei røper, så er det løøv som er mye av tematikken på plata. Sjelfullt og med nerve så det holder. Greg Cartwright himself bidrar på plata.

     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn