Det er en lettelse når man kommer dit. Senke skuldrene og bare nyte musikken.^Fant til slutt ut at jeg ikke gadd å stå opp av sofaen mer. Lot bare vinylen spille til ende. Hørtes mer enn bra nok ut.
mvh
Edit: Kanskje det er det som er de befriende ordene: Hørtes mer enn bra nok ut.
Rørene gløder godt også på tirsdager jaMens man ser at det brennes rør mitt i uka-musikk.
Ingen vits i å spare på røra, selv om jeg regner med at du ikke lengre har anlegget koblet på fjernsynet.Rørene gløder godt også på tirsdager jaMens man ser at det brennes rør mitt i uka-musikk.
Rør blir ikke spart når det gjelder musikk nei, har enda mer rør på vei fra Tyskland.Ingen vits i å spare på røra, selv om jeg regner med at du ikke lengre har anlegget koblet på fjernsynet.Rørene gløder godt også på tirsdager jaMens man ser at det brennes rør mitt i uka-musikk.
Mens man lurer på om Sort Füt har noe med skattefut å gjøre musikk:
http://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/19846-nordost-15.html#post1857361Har nå testet Sort Fut grundig på mine egne høyttalere i et nokså vanskelig rom.
Kortversjonen er at de virker akkurat slik de er beskrevet å virke
La meg ta det første først. Jeg er imponert over byggekvaliteten, innpakning og beskrivelsen som følger med i den store pakken.
Det følger også med overgangs adapter til 3 typer gjenger, så de passer til det aller meste av høyttalere på markedet.
Etter å ha montert dem har jeg lyttet på forskjellige typer musikk i noen timer og dannet meg et godt bilde på hva disse gjør i systemet. Lyden blir klarere og mer separert, alle instrumenter og stemmer får bedre plass i lydbildet. Dyp bass som tidligere bare laget resonanser og støy i rommet er nå mye mer integrert i lyden og resonanser er nesten eliminert. Var litt redd for at det skulle bli mindre bass med Sort Fut Innstallert, men bassen fremstår som sterkere og strammere, veldig bra faktisk.
Er det noe negativt?
Prisen, hm, tja 11000,- for sett på 4 inkl monteringsverktøy og/eller 2500,- pr stk for enkle Sort Fut er mye penger.
Men når du ser på byggekvaliteten og tenker hva det koster og produsere i små kvanta i denne kvaliteten, samt litt fortjeneste i alle ledd så synes jeg prisen er akseptabel. Jeg hadde uansett spandert de ekstra kronene og kjøpt settet med måleverktøyet, utrolig morsomt og teste om begge høyttalerne står i samme høyde
Annet negativt?
Lyden blir mer detaljert på godt og vondt, og ørlite grann av varmen i lyden forsvinner antagelig pga mindre egenlyd fra ht kabinettene(MDF). Følte også at lyden på enkelte spor fikk en liten hardnet over seg.
Løp og kjøp. Har man lyst har man lov. Eller lån settet til E.I.AMens man lurer på om Sort Füt har noe med skattefut å gjøre musikk:
Det er jo mulig Futen begynner å lure, om man tar seg råd til et slikt sett....
Men E.I.A. skrev veldig fordelaktig om disse;
http://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/19846-nordost-15.html#post1857361Har nå testet Sort Fut grundig på mine egne høyttalere i et nokså vanskelig rom.
Kortversjonen er at de virker akkurat slik de er beskrevet å virke
La meg ta det første først. Jeg er imponert over byggekvaliteten, innpakning og beskrivelsen som følger med i den store pakken.
Det følger også med overgangs adapter til 3 typer gjenger, så de passer til det aller meste av høyttalere på markedet.
Etter å ha montert dem har jeg lyttet på forskjellige typer musikk i noen timer og dannet meg et godt bilde på hva disse gjør i systemet. Lyden blir klarere og mer separert, alle instrumenter og stemmer får bedre plass i lydbildet. Dyp bass som tidligere bare laget resonanser og støy i rommet er nå mye mer integrert i lyden og resonanser er nesten eliminert. Var litt redd for at det skulle bli mindre bass med Sort Fut Innstallert, men bassen fremstår som sterkere og strammere, veldig bra faktisk.
Er det noe negativt?
Prisen, hm, tja 11000,- for sett på 4 inkl monteringsverktøy og/eller 2500,- pr stk for enkle Sort Fut er mye penger.
Men når du ser på byggekvaliteten og tenker hva det koster og produsere i små kvanta i denne kvaliteten, samt litt fortjeneste i alle ledd så synes jeg prisen er akseptabel. Jeg hadde uansett spandert de ekstra kronene og kjøpt settet med måleverktøyet, utrolig morsomt og teste om begge høyttalerne står i samme høyde
Annet negativt?
Lyden blir mer detaljert på godt og vondt, og ørlite grann av varmen i lyden forsvinner antagelig pga mindre egenlyd fra ht kabinettene(MDF). Følte også at lyden på enkelte spor fikk en liten hardnet over seg.
http://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/19846-nordost-15.html#post1857363
http://www.hifisentralen.no/forumet/vennetra-der-hifimerker/19846-nordost-15.html#post1857681
Alt som forbedrer lyden er spennende, så dette må muligens testes. Uten Futens viten, selvsagt.