Kule-Trygve skrev:
ganilsen skrev:
orso skrev:
I uob sitt tilfelle kan man neppe si at anlegget ikke er dyrt nok. Om jeg ikke husker feil, så har han KEF Reference 207/2.
Et vesentlig poeng. Bare noe billig engeslk skvip.
Geir Arne
Med dette "skvipet" hadde toppkabler virkelig kommet til sin rett tror jeg. Har hatt Kef Q7 selv.
Å erstatte alle mine kabler i anlegget med billigste "standardvare" hadde nedgradert lyden like mye som å erstatte høyttalerne med noen gulvstående til 5-10 tusen muligens..forresten la oss si 5 tusen. Det er sikkert nærmere sannheten.
Vel jeg har prøvd forskjellige kabler, og hører ikke forskjell. Ble til at jeg beholdt mine Monster kabler fra 1995. Var da de dyreste monster leverte til ca. kr. 1000,- pr. meter (om jeg ikke husker feil). Men det er ikke forskjell i mine ører på disse og vanlig billig 2,5m2 som jeg også har prøvd. Har også prøvd andre høytalerkabler uten å høre forskjell. Signalkabler har jeg testet fra ca. kr. 3000,- og ned til lakris. Hørte heller ikke her forskjell. Bruker fra riaa til pre et sett som jeg tror kostet ca. 1500,- men det er fordi jeg har dem, og forde de ser bedre ut en standard lakris. Jeg hadde derimot ikke i dag betalt mange hundrelappene for utseendet, men noen.
Så mulig jeg har dårlig anlegg, mulig jeg har for dårlig hørsel, eller jeg ikke er trent nokk til å høre forskjell (jeg hører derimot god forskjell på mye annet, så det må være kabeltrening jeg mangler), eller jeg ikke har latt dem brenne inn lenge nokk (den absolutt værste forklaringen fra selgere, da den jo gjør det håpløst å samenlikne noe som helst. Og derved gjør det mulig å bortforklare alle som sier at de ikke hører forskjell.)