Så vidt jeg vet har Doxa alltid hatt et usedvanlig godt rykte mht å lever veldig bra lyd til prisen. Og Doxa er vel, ærlig talt, først og fremst kjent for sin usminkede, gjennomsiktige og nøytrale lyd. Les: jeg påstår ikke at den er det , ei heller at den ikke er det - men erkjenner det faktum at den er kjent blandt publikum for å være det. Personlig mener jeg bestemt at det alltid har kommet flotte produkter fra Doxa og at Doxa alltid har vært meget dyktige. Poenget er bare at her er foretatt et kvantesprang med nye oppfinnelser osv det siste året. Ny (og hemmelig - pat. pending) teknologi.
Mange gode spørsmål fra lyngen - og ytterst relevant, men j stikker ikke hull på den bobla her - det blir alt for kompleks - viktigste poenget er egentlig tilknytningen til musikerne og linken til studio. Har også observert i tester gjort av fagpersonell, gjennom flere år, at Doxa lyden alltid blir omtalt som særs nøytral - rent kildevann osv. Sånn sett betryggende å ha fagpressen, såvel som utøvere og studioteknikere på sin side av disse påstandene
Jeg føler meg på veldig trygg grunn med å påstå at Doxa lyden er særs nøytral. Om lyden er "god" eller ei - Ja, det er opp til lytteren å bedømme
Igjen, veldig hyggelig med testen fra den dyktige skribenten Roy som syntes å like lyden meget godt