O
omholt
Gjest
Jeg er enig at Cambridgen ikke var en spesielt god kanditat som musikkformidler. Og du kjenner spilleren langt bedre enn meg.Har ikke flatskjerm, men en prosjektor og 100" lerret, så kan kun uttale meg bildemessig i så måte.
Til lyd derimot; Cambridge'en er imo fortsatt god til prisen, men når du tenker på at dette skal være utgangspunktet, dvs definere den absolutte signalkvalitet, i et dyrt system, så er det imo en litt for enkel kilde. Andre må hjertens gjerne kjøpe den, og enda billigere, for min del; selv hadde jeg sett på Denon 2930 eller 3930.. eller en av deres konkurrenter, men for all del.
Mvh Vidar P
Foreslår en dedikert CD spiller (Marantz og Cambridge har gode budsjettspillere) og en rimelig DVD spiller. Jeg vil ikke anbefale en dyr DVD spiller som Denon 2930 eller 3930 nå som HD DVD/Blue Ray toger inn på markedet. Denon spillerne bruker en kjempe god bildebrikke, men de vill ikke kunne matche ekte HD. Jeg tror heller ikke at Denon spillerne er verdt prisen på en 42" eller mindre skjerm. Med projektor så er det litt annerledes. Mitt forslag er derfor å kjøpe en rimelig DVD spiller som du erstatter når formatkrigen mellom HD DVD/Blue Ray er over.
Er særedeles god DVD spiller (bildemessig) til prisen er Oppo DV971H. Da får du dessuten med DVI-HDMI kabel på kjøpet.
http://www.datakjeden.no/