Ikke godt å si, men det begynner å låte bra. Men jammen var det brum i kjeden. Så nå starter moroa med tweaking...
Vedlegg
-
65.8 KB Visninger: 430
Kan du forklare det litt nærmere?Duelund_Support skrev:Det er dømt til at lyde forfærdeligt med det rum uanset hvad du har givet for de apparaterne-------beklager men sådan er det.![]()
![]()
![]()
Javel. Siden du tar mål av deg å være så vitende om de apparater det her refereres til, så går jeg ut ifra at du har belegg for dine bastante uttalelser?Duelund_Support skrev:Det er dømt til at lyde forfærdeligt med det rum uanset hvad du har givet for de apparaterne-------beklager men sådan er det.![]()
![]()
![]()
Jeg har absolut ingen viden om apparaterne. Men i det rum kan intet spille det siger sig selv hvis man bare har den mindste viden. Det står både for tæt på bagvæg og sidevægge og for mig at se er der stort set intet dæmpning men håber jeg tager fejl. Misunnelig det er nok muligt -- lækkert anlæg.anekdoten skrev:Javel. Siden du tar mål av deg å være så vitende om de apparater det her refereres til, så går jeg ut ifra at du har belegg for dine bastante uttalelser?Duelund_Support skrev:Det er dømt til at lyde forfærdeligt med det rum uanset hvad du har givet for de apparaterne-------beklager men sådan er det.![]()
![]()
![]()
Vel, vi venter i usigelig spenning hva du har å fortelle oss - vær stor på det, del din viten med oss. Vi er lutter øre!!
Hilsen en spent horn/rørentusiast!
Jeg får inntrykk av at du har valgt feil nick. Duelund_Lack_of_Support ville passet langt bedre.Duelund_Support skrev:Det er dømt til at lyde forfærdeligt med det rum uanset hvad du har givet for de apparaterne-------beklager men sådan er det.![]()
![]()
![]()
Næppe , dårligt udgangspunkt.Elektron skrev:Nå var du litt beskjeden. Hadde vi plassert Duelundene dine der så hadde det helt sikkert vært perfekt.
Det går helt fint. Ikke noe problem. Rommet er forøvrig ikke gammelt. Men det er tatt endel forholdsregler under konstruksjon. (Egen 16A kurs til anlegget, doble stendere, veggplater + gips og slikt.)Duelund_Support skrev:Har selv i den grad været igennem møllen det er ikke helt nemt. Rummet er mindst 50% af anlæggets lyd.
Og så mener jeg det er tale om en voksen mand som sikkert ikke er så sårbar, eller jeg tager måske fejl og så undskylder jeg naturligvis.
Skal jo ikke se fullstendig bort fra at elektronikken hos Tor også kunne bety littDet ultrakorte inntrykket er iforhold til Avantgardene på Horten messa (som låt helt sublimt) - er at Orisene er mer åpne (gjennomsiktige) i lyden, men også mer analytiskt. Bassen går ikke så dypt, men virker kjappere og mer punchaktig.
Avantgardene virket mer ferdige føler jeg. Det var noe magisk i rommet til Tor.
Det er et bra potensiale i disse det kan jeg si.
Ah, livet høres godt ut idagbambadoo skrev:Kommer med mer inntrykk og mer forklaring etterhvert. Nå har jeg tatt fri resten av dagen på jobb. Fint vær og tar bikkjene med i marka for å gå tur. Kakaoen står og putrer og godgjer seg..![]()
Ok. men det kan jo blive meget bedre du har sandsynligvis ikke hørt anlæ´ggets fulde potentiale.C._Alshus skrev:Dette ser lekkert ut!
Jeg jar murvegger jeg og, men det spiller jo anstendig allikevel....
Dejligt fantastisk support! :johna skrev:Grattis med eget rom i kjelleren!
Slikt er gull verdt.
Bruk god tid til å finne ut hva og hvordan du vil tune rommet.
Du har en fin hobby og et fantastisk utgpk. i utstyret ser det ut til.